שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    בלי ששמתם לב אתם צורכים פחות סוכר
    תעשיות המזון בעולם החלו להפחית את כמות הסוכרים במוצרי המזון. איך עושים את זה ולמה כדאי לאכול דגנים לארוחת בוקר? כל הפרטים בכתבה

    לפני כשנה נשאלו הורים כמה סוכר לדעתם יש במנת דגנים (30 גרם) של שוגי. תשובות הסקר, שנערך מטעם חברת יוניליוור, היו מפתיעות: ממוצע התשובות היה 4.5 כפיות סוכר למנה. כמה יש בפועל? כפית אחת ורבע בלבד.

     

    תוספת הסוכרים הפשוטים למוצרי המזון בשנים האחרונות, הביאה לצריכת סוכר גבוהה ולעלייה בהשמנה. בשנת 2015 פרסם ארגון הבריאות העולמי (WHO) הנחיה להפחתת סוכר בקרב ילדים ומבוגרים בצורה הדרגתית ושקופה לציבור. גם ההמלצות התזונתיות האמריקאיות לשנת 2015-2020, הן להגביל צריכת הסוכרים לפחות מ -10% מהצריכה הקלורית ביום.


    ההשפעות השליליות של צריכה עודפת של סוכרים, ולאור ההמלצות התזונתיות בעולם, בשנים האחרונות תעשיית המזון מיישמת הפחתת סוכרים הדרגתית במוצרים.

     

    גם בארץ, במסגרת המלחמה בהשמנה, החל מ- 2018 מתכנן משרד הבריאות לסמן בסימון אדום את אריזות המוצרים שמכילים כמויות גבוהות של סוכר (כמו גם של נתרן ושומן). מי שהייתה לחלוצה ברפורמה זו היא חברת תלמה, שבפעם הראשונה בעולם מסמנת את מספר כפיות הסוכר בחזית האריזה. המהלך החל כבר השנה ועל החזית של דגני הבוקר של תלמה תוכלו לראות את כמות הסוכר באמצעות אייקונים של כפיות סוכר שיש במנה. כבר מ- 2010 תלמה מפחיתה בהדרגתיות את כמות הסוכר ללא חשיפה באמצעי התקשורת בנושא וזאת על מנת להרגיל את הטעם לפחות מתוק.

     

    הפחתה הדרגתית במוצר על-ידי תעשיית המזון נעשית לאורך זמן ובריכוזים קטנים יחסית של סוכר, שאינם מורגשים על ידי הצרכן הממוצע. לרוב, תכנית ההפחתה נפרשת על פני מספר שנים ובכל שלב נעשית הפחתה קטנה ביחס למוצר שנמצא על המדף. בשיטה זו קיימת אחריות כלפי הצרכן, שגם מאפשרת לו להמשיך ליהנות מהמוצר, אך גם מביאה שינוי מהותי בהרגלי הצריכה שלו.

     

    כך למשל בדגני הבוקר של תלמה המיועדים לילדים, הופחתה כמות הסוכר ב- 25% והיא צפויה לרדת ב-10% נוספים. לדוגמה, המותג שוגי, שהכיל בעבר 3 כפיות סוכר למנה, מכיל היום כפית ורבע בלבד. בדגני הבוקר המיועדים למבוגרים, שמלכתחילה מכילים פחות סוכר, הופחתה כמות הסוכר ב- 10%.

      

    דגני בוקר משמשים כחלופה פופולארית לארוחת הבוקר. הם מורכבים מסוגי דגנים שונים לעיתים מלאים, העשויים מחיטה, שיבולת שועל, אורז, תירס, שעורה, שיפון ועוד. הצפיפות התזונתית הגבוהה שלהם תורמת להעשרת התפריט היומי ברכיבים תזונתיים חיוניים כגון ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ופיטו-אסטרוגנים.

     

    בסקר תזונה אירופאי המקיף ביותר שנעשה לגבי צריכת דגני בוקר, נמצא כי מצבם התזונתי של מתבגרים שצורכים דגנים לארוחת בוקר היה טוב יותר בהשוואה למתבגרים שצרכו ארוחת בוקר המכילה לחם או מזון אחר: הם צרכו יותר ויטמינים ופחות שומן וכולסטרול ובאופן כללי מצבם התזונתי של צרכני דגני בוקר היה טוב יותר 1.

     

    על מנת לבחור נכון את מוצרים עם הכי פחות סוכר חשוב להסתכל בעת הקניה על הטבלה התזונתית ולחפש את כמות הסוכר המופיעה בטבלה ולבחור את המוצר עם הכמות הקטנה ביותר.

     

    במוצרי תלמה תוכלו לראות את כמות הסוכר בכפיות על החלק הקדמי של האריזה בצורה ברורה וידידותית, וכך תוכלו לנהל נכון את הבחירות ואת צריכת כמות הסוכר היומית.

     

    רוצים לקרוא עוד? היכנסו למגזין בוקר טוב יותר של תלמה 

     

    (צילומים: מיכל בר-נס, מיכל שבתיאלי, shutterstock)

     

     

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים