שתף קטע נבחר

חושבים מחוץ לקופסה: ההצלחה של מנורה מבטחים

מנורה מבטחים, אחת מחמש קבוצות הביטוח הגדולות בישראל, ביססה לעצמה מוניטין של קבוצה אמינה, יציבה וסולידית, המעניקה ללקוחותיה שירות וניהול השקעות מקצועי ויעיל. השנה הקבוצה התמקדה בפתרון ממוקד לנשים, אשר עד כה לא זכו למוצר חיסכון ייעודי לפנסיה. היא השיקה את מיס פנסיה המאפשרת לכל אשה המעוניינת פגישת תכנון פנסיונית אישית לבדיקת מצבה והנכסים שיעמדו לרשותה בעת הפרישה

בשיתוף Superbrands

 

קבוצת מנורה מבטחים החלה את פעילותה בשנת 1935 כמורשת לוידס בישראל, ומאז 1939 פועלת כחברת ביטוח. כיום מנורה מבטחים היא אחת מחמש קבוצות הביטוח והפיננסים הגדולות בישראל, המנהלת את קרן הפנסיה הגדולה בישראל - מבטחים החדשה.

 

הקבוצה עוסקת בכל ענפי ביטוח החיים והחיסכון ארוך הטווח, ביטוח כללי, רכב וביטוח בריאות. לחברה ישנן גם פעילויות נוספות כגון השקעות בנדל"ן בחו"ל באמצעות חברות נוספות בשליטתה.

 

בעלי השליטה בחברה (כ-62%) הם שני תאגידים זרים בשם פלמס אסטבלישמנט וניידן אסטבלישמנט, המוחזקים בנאמנות עבור טלי גריפל וניבה גורביץ. יו"ר הקבוצה הוא ערן גריפל, ומנכ"ל הקבוצה הוא ארי קלמן.

 

במהלך השנים, הקבוצה ביצעה מספר מהלכי רכישה ופיתוח עסקי משמעותיים בענפי הביטוח, הפנסיה ושוק ההון, בהם רכישת מבטחים החדשה, פיתוח מוצר החיסכון הפרטי אשר היווה פריצת דרך בניהול השקעות כסף פרטי במסגרת פוליסת ביטוח, רכישת מניות שומרה חברה לביטוח בע"מ וביטוחי רכוש אחרים.

 

הקבוצה שמה לה למטרה להגדלת נתח השוק בביטוח אלמנטרי, תוך דגש על רווחיות. החברה כיום הינה בעלת נתח השוק הגדול ביותר בביטוח רכב חובה, כך שכל רכב שישי מבוטח במנורה מבטחים. בשנת 2016 מנורה מבטחים הקימה את זרוע האשראי והמימון בקבצה, ונכנסה כשותפה בחברות אמפא קפיטל ו-ERN.

 

מנורה מבטחים ביססה לעצמה מוניטין של קבוצה אמינה, יציבה וסולידית, המעניקה ללקוחותיה שירות וניהול השקעות מקצועי, אמין ויעיל. כל אלה אפשרו לקבוצה לפנות לקהל יעד מגוון ולהעניק לו פתרונות בטוחים ומשתלמים גם יחד. הקבוצה נמצאת בקשרים עסקיים עם כ-1,400 סוכני ביטוח מקצועיים ומיומנים, המשרתים את לקוחות החברה בכל רחבי הארץ.

 

הסביבה התחרותית

שוק הפנסיה פועל בסביבה תחרותית ערה, על פי הערכות הוא צומח ב-20%-25% בשנה. במשך שנים ארוכות הוא התאפיין במעורבות צרכנים נמוכה, אך לאחרונה גדלה המודעות לנושא החיסכון הפנסיוני, לצד מעורבות הולכת וגדלה של הרגולציה והקמת קרנות פנסיה על ידי בתי השקעות - אשר מניעה את השוק לכיוונים של תחרותיות והורדת מחירים.

 

האתגר השיווקי

מנורה מבטחים ניצבת מול אתגר שימור מעמדה בעולם הביטוח על רקע השינויים הרגולטוריים הרבים ומגמת הגידול בעמיתים המצטרפים. הקבוצה מחזיקה בנתח שוק של 35% מסך חסכונות הציבור בקרנות הפנסיה החדשות, וכאמור, היא גוף הפנסיה הגדול ביותר בישראל.

 

מלבד לכך, היא גם החברה שרושמת בכל שנה את מספר המצטרפים הגדול ביותר לקרן (באמצעות ניודים). מתוקף גודלה, הקרנות הקטנות יכולות לעתים להציע גמישות רבה יותר במכרזים, ועל כן אחד האתגרים של הקבוצה הוא להציע פתרונות יצירתיים וחדשניים שיהוו גורם מבדל אל מול המתחרים.

 

הפתרונות היצירתיים

כדי להתמודד עם האתגר, על קבוצת מנורה מבטחים להפגין חשיבה מחוץ לקופסה ולספק לעמיתים פתרונות מותאמים אישית, לצד מוצרים חדשניים בשוק הפנסיה. בנוסף, לאור התארכות תוחלת החיים והציפייה לשנים ארוכות יותר בהן יזדקקו החוסכים לפנסיה ומוצרים ביטוחיים, על הקבוצה להיערך וללוות את החוסכים, להקל עליהם במידע ולספק להם אפיקי חיסכון שיאפשרו צבירת סכומים גדולים יותר עד הפרישה.

 

מיס פנסיה

השנה התמקדה מנורה מבטחים בפתרון ממוקד לנשים, אשר בעלות תוחלת חיים ארוכה יותר אך ממוצע השתכרות נמוך מזה של הגברים. נשים משתתפות פחות בשוק העבודה, עובדות יותר במשרות חלקיות ביחס לגברים, מפרישות פחות לפנסיה ופורשות מוקדם יותר לגמלאות. מדובר בקבוצה המהווה מחצית מהכוח העובד בארץ, אשר באופן מפתיע לא זכתה עד כה למוצר חיסכון ייעודי לפנסיה.

 

הרקע למהלך הוא מחקר שביצעה קרן מבטחים החדשה בקרב חצי מיליון מבוטחים, ממנו עולים הבדלים משמעותיים בגובה הפנסיה הצפויה בין נשים לגברים. כך, למשל, בקבוצת גיל 30, הפער בין נשים לגברים יגיע בעת הפנסיה ל-38%, כאשר נשים יהנו מפנסיה של 4,626 שקל לעומת גברים שירוויחו פנסיה חודשית בסך 7,417 שקל. בקבוצת גילאי ה-40, הפער מטפס ל-42% ובקבוצת גיל 50 הפער גבוה אף יותר ועומד על 52% בממוצע.

 

הפערים מוסברים על ידי כמה פרמטרים, ובראשם פערי השכר בין גברים לנשים, שנעים בטווח של 14%-26% לטובת הגברים, כאשר הפער הולך וגדל לקראת גיל הפרישה. לכך מתווספת העובדה שנשים עובדות יותר במשרות חלקיות מגברים, ולעתים יוצאות ממעגל העבודה או מקפיאות את הקריירה לשנים ארוכות לטובת גידול הילדים.

 

פרמטר מהותי נוסף הוא גיל הפרישה עצמו, העומד על 67 לגברים ו-62 לנשים - פער משמעותי של חמש שנים שבהן הגבר ממשיך להפקיד לחיסכון ואילו האשה כבר מושכת את כספי הקרן שלה. זאת על רקע ההתנגדות להעלאת גיל הפרישה לנשים - רצון שעלה לנוכח התארכות תוחלת החיים ושיפור איכות החיים של בני ה-50 ומעלה.

 

חבילת הפנסיה - מיס פנסיה - שיזמה מנורה מבטחים מאפשרת לכל אשה המעוניינת בכך פגישת תכנון פנסיונית אישית לבדיקת מצבה והנכסים שיעמדו לרשותה בעת הפרישה לגמלאות. במעמד זה תתבצע בחינה לצמצום הפערים, ויינתנו המלצות והטבות מיוחדות לחוסכות. כמו כן, תותאם תוכנית פנסיה אישית הכוללת הטבות בדמי הניהול לאלה שלא נכללות בהסכם מיטיב. בנוסף, מנורה מבטחים החלה לקיים סדנאות ייעודיות לנשים בנושא הפנסיה והתנהלות פיננסית נכונה.

 

דברים שלא ידעת על מנורה מבטחים

מנורה מבטחים היא בעלת קרן הפנסיה הגדולה בישראל - מבטחים החדשה - עם נתח שוק של כ-35%.

מנורה מבטחים ביטוח הינה חברת ביטוחי הרכב הגדולה בישראל, כאשר כל רכב שישי בישראל מבוטח במנורה מבטחים.

כחלק מהגברת המודעות למותג, קבוצת מנורה מבטחים לקחה את החסות הראשית על היכל הספורט ביד אליהו, והחל משנת 2015 ולמשך שמונה השנים הבאות לפחות, נושא ההיכל את השם היכל מנורה מבטחים.

בשנת 2016, בפעם השישית ברציפות, בחרו עיתונאי הביטוח והפיננסיים של דה מרקר, גלובס, ידיעות אחרונות, עדיף ו-NFC בחרו את קרן הפנסיה מבטחים החדשה כקרן הפנסיה הטובה ביותר.

 

אבני דרך בחיי מנורה מבטחים 

1934 - מנורה מבטחים החזקות מתאגדת בארץ ישראל.

1935 - הקמת חברת הביטוח מנורה.

1982 - החברה הופכת לחברה ציבורית.

2002 - מתקבלת החלטה אסטרטגית להגדלת נתח השוק בביטוח אלמנטרי.

2004 - רכישת קרן הפנסיה הגדולה בישראל, מבטחים החדשה.

2005 - פיתוח מוצר החיסכון הפרטי במסגרת פוליסת ביטוח, טופ פייננס.

2007 - בזכות רכישת חברת הביטוח שומרה, לצד צמיחה טבעית, הפכה החברה לחברת הביטוח האלמנטי המובילה בישראל.

2011 - השקת תוכנית מסלולי יעד לפרישה.

2015 - היכל הספורט ביד אליהו משנה את שמו להיכל מנורה מבטחים.

2016 - רכישת אמפא קפיטל ו-ERN - במטרה להקים זרוע אשראי ומימון בקבוצה. וגם, מנורה מבטחים זוכה בפעם השישית ברציפות כקרן הפנסיה של השנה.

2017 - השקת מיס פנסיה - חבילה ייעודית לחיסכון פנסיוני לנשים.

 

בשיתוף Superbrands


פורסם לראשונה 14/08/2017 12:22
לפנייה לכתב/ת
יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה וגמל
יעל גרינולד, משנה למנכ"ל ומנהלת אגף שיווק ומכירות, מנורה מבטחים פנסיה וגמל
מומלצים