שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מהגליל להרי יהודה - ועכשיו לכל העולם
    בשנים האחרונות ענף היין בישראל חווה פריחה אדירה. הן ביכולות הייצור שעולות, הן במדליות זהב בתחרויות בינלאומיות והן ביכולות שיווק שלא היו בעבר - מה שמביא את היינות הישראליים לככב על שולחנות בכל העולם. ביקב מוני חווים את זה עכשיו עם פריצה לשוק האמריקאי. סיפור הצלחה ישראלי

    שוק היין בישראל מגלגל כמיליארד שקלים בשנה. כיום פועלים בישראל כ-300 יקבים מתוכם כ-60 יקבים מסחריים, והשאר יקבי בוטיק ויקבי גראז'. היקף הייצור עומד על כ-40 מיליון בקבוקי יין ו-10 מיליון בקבוקי מיץ ענבים, כאשר רק כ-20% מייצור היין הישראלי מופנה ליצוא לרחבי העולם.

     

    בשנים האחרונות הענף בישראל חווה פריחה אדירה. הן ביכולות הייצור שעולות - ואיתן גם הזכיות בתחרויות יין ברחבי העולם, לצד שיווק נכון של יין ישראלי בעולם - מה שמביא את היינות הישראליים לככב על שולחנות בכל העולם.

     

    אחד מהיקבים שעשו את הפריצה הזו לחו"ל הוא יקב מוני של משפחת ערטול. היקב נוטל חלק בשנים האחרונות בתכנית "תבל" של מכון היצוא המסייע בהגדלת היצוא לחברות במגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי. אך ייחודו של היקב הוא לא רק בזני היין הגדלים מעל עמק שורק והזכיות במדליות יין בעולם, אלא באנשים המייצרים אותו. משפחת ערטול, משפחה נוצרית - ערבית והגליל שעברה להתגורר בשפלת יהודה לצד יינן היקב ששון בן אהרון - ויחד מייצרים יין ישראלי ייחודי שכבר מיוצא לחו"ל בלא מעט מדינות. שמו של היקב הוא על הבן מוני שנפטר בשנת 1995 והוא נמצא במצפה עמק שורק אל מול העיר בית שמש והכרמים שבמדרון הגבעה.

     

    ביקרנו שם. צפו

     

    צילום: רועי עידן, כתב: אסף קמר, עריכה: אורי סתו

    צילום: רועי עידן, כתב: אסף קמר, עריכה: אורי סתו

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    מסייעים לייצא לחו"ל

    תכנית "תבל" לקידום היצוא במגזר הערבי בהובלת מכון היצוא, בשיתוף משרד הכלכלה והתעשייה והרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי במשרד לשוויון חברתי, הוקמה על רקע הנתונים הנמוכים בקרב החברות היצואניות במגזר הערבי. מספר היצואנים והיקף היצוא הוא נמוך ביותר, גם בהשוואה למשקלם בכלכלה הישראלית וגם בהשוואה למשקלו של המגזר באוכלוסייה- בעוד שהמגזר הערבי מהווה 20% מהאוכלוסייה, הוא מהווה רק 8% בתוצר הכלכלי של מדינת ישראל ורק 0.15% מהיצוא הישראלי.

    הכרמים של היקב על רקע עמק שורק (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
    הכרמים של היקב על רקע עמק שורק(צילום: רועי עידן)

    מטרת התכנית הינה הגדלת היצוא לחברות במגזר הערבי, תוך הגברת המודעות לנושא היצוא בקרב אנשי עסקים מהמגזר ואיתור חברות בעלות פוטנציאל צמיחה בינלאומית. התכנית מסייעת בביצוע המהלכים הראשונים ביצוא, ומספקת ליווי מקצועי של מנהל הענף במכון היצוא, סיוע והכוונה לקרנות וגורמי סיוע שונים ליצואנים, מעקב אחר התקדמות החברה בתהליך היצוא לפי יעדים קבועים מראש, פגישות יעוץ מקדימות עם יועצים מומחים מתחומים שונים, שילוב החברה בפעילויות בין-לאומיות של מכון היצוא כגון תערוכות, משלחות ואירועי מפתח והכשרות מקצועיות.

    היינן ששון בן אהרון בכרם (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
    היינן ששון בן אהרון בכרם(צילום: רועי עידן)

    בין היתר מציעה התכנית מסלול ייעודי לחברות סטארט-אפ הנועד לספק לחברות יעוץ אסטרטגי מעמיק ובניית בסיס לתוכנית שיווק בינלאומית. חברות בוגרות שלב ב' של תכנית תבל יכולות להגיש בקשה לתכנית 'כסף חכם' של משרד הכלכלה והתעשייה ללא עמידה בתנאי הסף של מינימום ייצוא של 250 אלף דולר בשנה.

     

    בשיתוף מכון היצוא

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים