הכירו את taykey
מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק מאגדת בתוכה למעלה מ-300 סטארטאפים ישראלים והשבוע אנחנו פוגשים את taykey, בינה מלאכותית שלמעשה עושה סקרים בזמן אמת
תעודת זהות:
מייסד: עמית אבנר
שנת הקמה: 2009
שנות עבודה בניו יורק: שבע, עם 35 עובדים
הרעיון מאחורי הסטארטאפ:
מערכת בינה מלאכותית אשר מנתחת מידע פומבי ברחבי האינטרנט להבנה אוטמטית של מה רלוונטי כעת ומגמות עבור קהלי אוכלוסיה שונים (אמהות, בני נוער וכו'). האפליקציה מאפשרת לכל חברה להבין מה הכי רלוונטי כרגע עבור הקהל לקוחות שלה ולהתאים את עצמה לשוק שמשתנה בזמן אמת.
איך נולד הרעיון?
אחרי השחרור שלי מהצבא התחברתי בפעם הראשונה לרשתות חברתיות שונות, והבנתי שאנשים חולקים ברחבי האינטרנט מידע על מה מעניין אותם בכל רגע נתון בלי ששואלים אותם. נראה היה לי מעניין לאסוף את המידע הזה, לאסוף כתבות וטוקבקים סרטונים וכו' ובעצם להבין מגמות בעולם. אחרי שהמערכת מידע התחילה להבינה, היה מאוד ברור שיש לזה ערך עסקי רב לכל חברה אשר רוצה להבין את קהל לקוחותיה יותר טוב.
מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?
פשוט להתחיל. הרעיון עניין אותי והתחלתי לעבוד עליו. לאסוף מידע, לנקות אותו, ללמוד אותו וכו'. לדעתי, אין טעם בלתכנן יותר מדי, חשוב להבין קודם מה יש ביד ואז להתחיל לחשוב על מודלים. לנסות להבין האם יש ערך במה שעושים, ואין דרך יותר פשוטה מלהתחיל לעשות.
מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?
היה לנו ברור שהמרכז העסקי שלנו צריך להיות בארה"ב והתלבטנו בין סן פרנסיסקו לבין ניו-יורק. היתרון העצום של ניו יורק הוא ב3 שעות עבודה נוספות, כלומר יש 3 שעות נוספות ביום שהן חופפות לישראל ולניו יורק ואין את זה בקליפורניה, מה שהופך את התקשורת שלא קלה גם ככה לעוד יותר קשה. בדיעבד, זאת הייתה החלטה מעולה, ניו-יורק היא מרכז העסקים של העולם וכדי לפגוש עוד לקוחות פוטנציאלים השמיים הם הגבול בניו יורק.
מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?
גיוס צוות מקומי. מהרגע שהתחלנו להשקיע בלהביא עובדים מקומיים עם קשרים מקומיים, הבנה של התרבות המקומית הדברים התחילו לטוס. יותר קל שיש את הקשרים הרלוונטים וההבנה של השוק הרלוונטי.
לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?
אני חושב שכל יזם מבין ממש מהר כמה טעויות הוא עושה וכמה פחות טעויות הוא יעשה בעסק הבא שלו, אין חכם כבעל ניסיון. אני חושב שבטייקי השקענו המון זמן בלבנות טכנולוגיה לפני שהלכנו להרבה לקוחות, והיינו יכולים לחסוך זמן פיתוח יקר בלבנות משהו יותר מותאם ללקוחות שלנו בזמן קצת יותר. אין כמו להיות בשוק כדי להבין את זה.
מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?
כמה שיותר מוקדם. יותר חשיפה ללקוחות ולשוק פשוט מקצרת תהליכים. ברגע שיש קונספט ומשהו שקצת מתחיל לעבוד, ישר לקחת אותו ללקוחות בעיר הגדולה.
מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?
32 מליון דולר.
מחפשים עובדים?
בהחלט! חפשו ב-
www.taykey.com
כתובת בעיר:22 West 21st St
מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.
WWW.IsraeliMappedinNY.com