שתף קטע נבחר

פורשה קאיין חדש - נחשף מעט לפני הזמן

תמונות ראשונות ופרטים חדשים על רכב הפנאי הגדול של יצרנית מכוניות הספורט דלפו לרשת. קבלו הצצה ראשונה לפני החשיפה הרשמית

תמונות של פורשה קאיין החדש (דור שלישי) דלפו לרשת, שבוע לאחר חשיפה חלקית בניסויי נהיגה אחרונים ורגע לפני השקה רשמית וחשיפת מחירים שצפויה להתקיים מחר (יום שלישי) בערב.

 

 

הקאיין שהושק ב-2002 היה רכב הפנאי - ודגם עם ארבע דלתות - ראשון של פורשה. במהלך השנים נמכרו ממנו למעלה מ-760 אלף יחידות בכל רחבי העולם. כאשר הוצג לראשונה נטען כי מדובר בחילול קודש, אך עשור וחצי לאחר מכן ברור כי הקאיין, רב המכר של היצרנית שנים רבות (עד הופעת המקאן, אחיו הקטן והזול ממנו) היה זה שמנע מפורשה את הוויתור על עצמאותה.

 

 

העיצוב החיצוני נראה כאבולוציה של הקאיין היוצא, ונבדל בעיקר באחוריים עם יחידות תאורה המתוחות לרוחב תא המטען, בעוד בחזית יש פנסים שונים משולבי לד ופתחי אוורור גדולים בפגוש הקדמי. למרות הדמיון לדגם היוצא, הקאיין החדש מתבסס על פלטפורמת MLB המודרנית (המשותפת גם לאודי Q7 ובנטלי בנטיאגה) וצפוי להיות בעל בסיס גלגלים ארוך בכמה סנטימטרים. למרות זאת, המשקל העצמי ישיל כנראה כמה עשרות קילוגרמים.

 

עיצוב הפנים משמעותית ומגיע מהפנאמרה המשפחתית, עם הגה שלוש צלעות חדש הכולל חוגת מצבי נהיגה, ידית הילוכים בצורת ג'ויסטיק ומסך מגע ענק לרוחב הקונסולה המרכזית המאפשר הפחתה במספר המתגים.


 

גם המנועים יגיעו מהפנמארה, עם V6 טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר ו-330 כ"ס בגרסת בסיס, V6 בנפח 2.9 ליטר עם 440 כ"ס בגרסה S ובפסגת ההיצע V8 טורבו בנפח 4.0 ליטר עם 550 כ"ס. מנועי הדיזל יפיקו 440 כ"ס ב-V8 בנפח 4.0 ליטר ו-272 כ"ס ב-V6 בנפח 3.0 ליטר. בעתיד יצטרפו להיצע גם גרסאות היברידיות נטענות.


 

בשונה ממכונית הסאלון של היצרנית, הקאיין יצויד בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית קונבנציונאלית המתאימה יותר לנהיגה בשטח, וגם מערכת ההנעה הכפולה צפויה להיות שונה. כבעבר יוצע הקאיין עם אופציה למיתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים מרווח גחון גדול יותר, כמו-גם אפשרות נעילה לדיפרנציאל האחורי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים