שתף קטע נבחר

זה מול זה: כיסאות הבטיחות של מקסי קוזי ואוונפלו

מתלבטים איזה כיסא בטיחות לרכוש? מסרנו לשני זוגות הורים לתינוקות את הדגמים האחרונים של כיסאות הבטיחות לרכב של מקסי קוזי ואוונפלו. בתמורה קיבלנו רשמים, תובנות וגם המלצות

מחירם של כסאות הבטיחות לרכב מתחיל בכמה מאות שקלים בודדות ויכול להאמיר ולהגיע לכמה אלפי שקלים. מה ההבדל בין הכיסאות הזולים לאלו היקרים? מעבר לנוחות ולחומרים מהם עשוי הכיסא, הדגמים היקרים יותר יכללו גם אלמנטים בטיחותיים טובים יותר מאלו הזולים, מה שיגרום גם להורה שבדרך-כלל מחפש לחסוך, ללכת על היקר והבטוח יותר.

 

שני דגמים ששייכים לליגה של הכיסאות היקרים והמשוכללים יותר הם האקסיספיקס פלוס של חברת מקסי קוזי והמומנטום של אוונפלו. העברנו את שני הדגמים להורים לתינוקות בני שנה, שעשו לא מעט קילומטראז' עם הכיסאות במכונית ואלו הרשמים עמם חזרו:

 

אקסיספיקס פלוס של מקסי קוזי

הפרטים הטכניים: בשונה מהאקסיספיקס הקודם, בדגם הפלוס ניתן להשתמש מהלידה ועד גיל 4 (או עד גובה 105 ס"מ), כאשר בדגם הקודם השימוש היה מגיל 4 חודשים. שדרוג זה מתאפשר עם אספקת ריפוד פנימי נוסף המיועד לתינוקות קטנים ומעניק תמיכה מלאה. לכן דגם זה חוסך את רכישת הסל קל עם הלידה.

 

הכיסא מותאם לתקן I-SIZE החדש, שמיועד לפשט את התקנת המושב, למנוע התקנה לא נכונה ולהתאים טוב יותר בין מושב התינוק וכיסא הרכב. יש לו ארבעה מצבי הטיה משתנים ושבעה מצבי התאמה למשענת הראש (בזה תשתמשו כשהילד גובה).

 

אבל הפלוס הגדול של דגם זה הוא הסיבוב 360 מעלות. כלומר ההורה חוגר את הילד מכל זווית, ומסובב אותו על הציר לאיזו פוזיציה שירצה לפי גילו או גודלו (עם ונגד כיוון הנסיעה).

   (צילום: יח"צ) (צילום: יח
 

דבר הנסיין: "השתמשתי בכיסא עבור בני בן השנה. יש לי בן נוסף (5) אתו השתמשי עם כיסא בטיחות אחר. תחילה להתקנה – היא קלה במיוחד, פשוט מכניסים את הזרועות שנשלפות מתוך הכיסא אל החריצים במושב של חגורות הבטיחות. שני קליקים והכיסא מותקן. יש גם רצועה אחורית שנתפסת בגב המושב או מתחתי. עכשיו הכיסא יציב במיוחד.

 

"אין ספק שהיתרון הגדול של הכיסא הזה הוא הסיבוב 360 מעלות. בצורה כזו, בזמן שאני חוגרת את בני, אני יכולה לכוון את הכיסא בדיוק לזווית בה אני נמצאת, מה שמקל מאוד על הפעולה, מקצר אותה, מונע טעויות אפשריות בחגירה ולא פחות חשוב – מונע ממני כאבי גב מיותרים. כשאני מסיימת את פעולת החגירה, אני מסובבת את הכיסא לפוזיציה הרצויה – עם כיוון הנסיעה או נגדה.

 

"הריפוד לאזור הראש והצוואר רך ונעים ומאפשר אחיזה טובה ובטוחה בילד. עם זאת, הייתי שמחה אם ניתן היה להטות את הכיסא מעט יותר אחורה. כשנסענו עם בני בזמן ערות, הכל עבר חלק, אבל בחלק מהמקרים כשנרדם, ראשו נשמט קדימה. אולי זו רק בעיה נקודתית שלי. לא בטוחה".

 

כמה: 2,199 שקל, ברשת שילב

 

 

מומנטום של אוונפלו

הפרטים הטכניים: גם כאן מדובר בכיסא שניתן להשתמש בו מגיל לידה ולחסוך בקניית סל קל. בדגם זה ניתן להשתמש עד שהילד מגיע למשקל 29.4 ק"ג או לגובה 127 ס"מ. יש לו ארבע נקודות רתום בכתפיים, שמותאמות להתארכות הילד ושתי עמדות רצועה במפשעה. ניתן לכוון את הרצועות בידית קדמית. ריפוד המושב פריק וניתן לכיבוס במכונת כביסה. הריפוד כולל מילוי של קצף שסופג זעזועים.

 

גם דגם זה מגיע עם חיבור איזופיקס ומותאם לתקן I-SIZE החדש לחיבור בטוח יותר למושבי הרכב. לכיסא גם מכסה לאבזם הרתמה, מה שתורם לנוחות של הילד במהלך נסיעות ארוכות.

  (צילום: יח"צ) (צילום: יח
 

דבר הנסיין: "אני השתמשתי בכיסא עם בתי שרק נולדה במשקל נמוך יחסית. למרות זאת הריפוד חבק אותה מכל הכיוונים והיא הרגישה בנוח בזמן הנסיעה. הכיסא קל לשימוש. כדי להדק את הרתמות צריך למשוך פעם אחת עם הרצועה התחתונה, פעולה פשוטה שעובדת נהדר.

 

"מה שממש קנה אותי בכיסא אלו הכיסים לאבזמים מכמה סיבות. ראשית, לא צריך לחפש את האבזמים מתחת לגופו של התינוק לאחר שהושבת אותו, שנית האבזם, שעשוי ממתכת, לא מתחמם כשהוא יושב בתוך הכיס, ולכן לא מסכן את התינוק.

 

"החיסרון היחיד בכיסא – גודלו. מדובר בכיסא גדול במידותיו. אמנם הצלחתי להתאימו למכונית שלי (מזדה 6), אבל אני לא בטוחה שיתאים לרכבים קומפקטיים, ואם כן, תצטרכו להזיז קדימה את המושב הקדמי שלפניו".

 

כמה: 1,190 שקל ברשת בייבי סטאר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
כיסאות בטיחות לרכב
צילום: יח"צ
מומלצים