שתף קטע נבחר

הכירו את wellb

מפת הסטארטאפים הישראלים בניו יורק מאגדת בתוכה למעלה מ-300 סטארטאפים ישראלים והשבוע אנחנו פוגשים את wellb, אפליקציה שמחברת בין נותני שירותים בתחום ה-wellness למי שמעוניין בשיעור יוגה או טיפול רייקי אישי

תעודת זהות:

מייסדים: אביטל שרף, עדי כהן ותומר כהן

שנת הקמה:2015

שנות עבודה בניו יורק: שנה 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ: wellb היא פלטפורמה שמחברת בין נותני שירותים בתחום ה-wellness לבין לקוחות שמעוניינים בשיעור או טיפול אישי. השירותים הניתנים הם אחד על אחד במגוון רחב כדוגמת יוגה, אימון ספורט אישי, מדיטציה, רייקי, מסאג', דיקור, תזונה ועוד רבים אחרים. כל נותני השירותים נבדקים מראש לפני הוספתם למאגר נותני השירותים.

 

"היה ברור לנו מההתחלה שהשוק הוא בארה"ב. ממיסדי החברה ()
"היה ברור לנו מההתחלה שהשוק הוא בארה"ב. ממיסדי החברה

 

מאחר וסגנון חיים בריא מתאפיין כיום בשילוב של מגוון פעילויות והתנהגויות, wellb היא one-stop-shop בה הלקוחות יכולים לבחור בבטחה שירותים מגוונים המוענקים על ידי נותני שירותים (מטפלים ומאמנים) איכותיים שנבדקו על ידי החברה. הפלטפורמה של wellb מאפשרת התנהלות של זירת מסחר אמיתית בה כל מעניק שירותים קובע לעצמו את מחירי שירותיו, היכן יספק אותם ומתי, באופן שבפני הצרכן יש היצע נרחב של מחירים שונים, מיקומים שונים, זמנים שונים וכו'. wellb מעניקה ללקוח חווית משתמש הכוללת המלצות, דירוג מעניקי השירותים וביקורות אודותיהם.

wellb נותנת למעניקי השירותים פלטפורמה שיווקית, פרסומית וניהולית (ניהול הזמנות ותשלומים), ומאפשרת להם להתמקד בהענקת השירותים עצמם.

 

איך נולד הרעיון?

כל חיי אני עוסקת בתחום הבריאות, הכושר והטיפולים האלטרנטיביים כלקוחה. לפני כשנתיים וחצי כאשר מאמן הכושר שלי בארץ ביקש את עזרתי בבניית תכנית עסקית לחדר כושר בוטיק שהקים, התגלה לי עולם חדש מזווית שלא חשבתי עליה קודם. מצד אחד יש אוכלוסיית שלמה של מטפלים/מאמנים שמחפשים עבודה ומצד שני יש אינספור לקוחות שמחפשים מטפלים/מאמנים.עולם ה-wellness הוא עולם עשיר שהולך ומתרחב, אז איך מחברים ביניהם? כך נולד הרעיון להקים את wellb.

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

היה ברור לנו מהתחלה שהשוק הוא בארה"ב. הצעדים הראשונים היו בדיקת היתכנות, הבנה עמוקה של הצורך והנכונות של שני הצדדים של זירת המסחר, נותני השירותים והלקוחות. נסענו לתערוכות, נפגשנו עם המטפלים ולמדנו איך לבנות את המערכת, מה הצרכים של נותני השירות מחד והלקוחות מצד שני. ראיינו מעל כ-100 נותני שירות שהוכנסו למערכת לפני שפנינו ללקוח אחד. הבנו את הצרכים והחששות שלהם כמו ביטחון במטפל שמוצע, זמינות המטפל, גמישות במחיר וכדומה ועל בסיס זה הקמנו את הפלטפורמה.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

ניו יורק היא ממלכת ה-wellness, לאזור שנקרא Flatiron קוראים Fitiron, בגלל כמות מכוני הכושר, יוגה, פילטיס, מדיטציה וכו.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

נקודת המפנה היא ההחלטה להתמקד ולפנות לחברות/תאגידים. חברות מתעסקות היום רבות בתחום של "corporate wellness". אנחנו מציעים פתרון מנצח לחברות שמתמודדות עם עלויות מאוד גבוהות בהוצאות בריאות לעובד, החסרה של ימי עבודה כתוצאה ממחלות כרוניות או כאבי גב וכדומה, עלייה בהוצאות ביטוח בריאות גם לעובד וגם למעביד. המטרה של המעביד הוא לגרום לעובד להיות מאושר, נאמן ופרודוקטיבי בעבודתו, המטרה של העובד הוא להיות בריא, מאושר, ולדאוג לwell-being שלו. המכשול בדרך למטרה פשוטה זו הוא משמעותי, הוא דורש מחויבות של הנהלת החברה לחיים בריאים, והוכח שרק חברות שהמנכ"ל יתחייב לפעילות למניעת מחלות וחיים בריאים הצליחו לממש בהצלחה ולהפוך את העובדים שלהם לנאמנים, מאושרים ובריאים ובכך הצליחו גם להוריד את עלויות הקשורות לבריאות ב-41%. לידיעה, העלות למגזר העסקי בארה"ב כתוצאה ממחלות בעבודה היא מעל 2.2 טריליון בשנה. אנחנו נותנים להם פלטפורמה שעוזרת להם להתאמן על ידי מאמן, לעשות דיאטה עם דיאטן, להירגע ממתחים עם שיעור מדיטציה ויוגה וכדומה. הפעילות המניעתית הזו מבטיחה עליה בפרודקטיביות וירידה בימי מחלה. במקביל אנחנו פונים לחברות הביטוח שכבר היום ממנות חלק מעלויות הטיפולים לשת"פ עם הפלטפורמה שלנו כבר בשלב מכירת הביטוח למעביד.

 

 

"הדרך מלאה בהפתעות, וכך הם חיי היזמים". ממיסדות החברה ()
"הדרך מלאה בהפתעות, וכך הם חיי היזמים". ממיסדות החברה

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

מפתחים את המוצר מהר יותר ולא על כל הפלטפורמות הטכנולוגיות במקביל. כמובן שהשאיפה תמיד לעבוד יותר מהר. בחירת שותפים, יועצים ואנשי הצוות היא מאוד חשובה, וכאן עשינו גם טעויות. קשה מאוד לחזות איפה נטעה, איפה דברים יעבדו והיכן ניכשל. הדרך מלאה בהפתעות, וכך הם חיי היזמים.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

הטיימינג הנכון שונה לכל חברה ותלוי במגוון נסיבות. אנחנו החלטנו לעשות את הפיילוט כבר במנהטן, כי ישראל לא הייתה רלוונטית עבורנו בגלל אופי השוק השונה האמריקאי והגודל. המוצר שלנו תלוי מקום ולכן חשוב היה לנו להיותליד הלקוחות שלנו, להבין אותם יותר ולפתח איתם מערכות יחסים עסקיות.

 

מחפשים עובדים?

בהחלט. חפשו ב-

www.wellb.me

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY. 

 WWW.IsraeliMappedinNY.com

 

 

 

 


פורסם לראשונה 01/09/2017 05:35

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"למדנן איך לבנות את המערכת". ממיסדי החברה
מומלצים