שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צפו: אימון מאתגר לכל הגוף עם כדור פיזיו
    לא הרבה מכירים אותו - וחבל. כדור הפיזיו הוא כלי אפקטיבי עד מאוד באימון הגוף, הגדלת מסת השריר, ושמירה על כושר גופני. זה הזמן להכיר חלק מהמגוון הרחב של התרגילים שניתן לבצע איתו. ויש הרבה. צפו

     

    כדור אחד – אינספור אפשרויות אימון. למה אתם מחכים? התחילו עכשיו:

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    הוא עגול, עשוי מחומר גמיש אך חזק במיוחד, קיים כמעט בכל חדר כושר ומהווה כלי מרכזי בשיעורי סטודיו לעיצוב וחיטוב. נשמע מוכר? הכוונה היא כמובן לכדור הפיזיו. יש סיכוי שאתם מכירים אותו בשם כדור-פילטיס, כדור-יוגה, "סוויס-בול" או אפילו כדור-טיפול, אך לא טעיתם – בכל המקרים הכוונה היא לאותו אחד.

     

    כדור הפיזיו הומצא אי שם בשנות ה-60 על ידי יצרן מוצרי פלסטיק בשם אקוולינו קוסני. משם התגלגל הכדור לידי שימושם של פיזיותרפיסטים ומטפלים רבים שנוכחו לדעת כי הוא מהווה כלי טיפולי אפקטיבי במגוון רחב של בעיות רפואיות. עבור נשים בהריון אגב, הוא אחד מאביזרי החובה בהם מומלץ להצטייד לפני הלידה.

     

    מעבר לכך שניתן כמובן לבצע באמצעותו תרגילים רבים לכל קבוצות השרירים, ניתן גם להיעזר בו כאביזר משלים בתרגילים מסוימים בהם נדרשת תמיכה ומשענת לגב כמו ספסל, למשל, כנהוג באימון בחדר הכושר.

     

    האלמנט הבולט במיוחד כאשר מבצעים תרגילים באמצעות הכדור הוא תפקוד מערכת שיווי המשקל, אשר מאותגרת במיוחד בעת ביצוע מרבית התרגילים השונים. ישנם אף מחקרים שמדגימים כי לביצוע תרגילים מסוימים באמצעות הכדור עשוי להיות יתרון על פני ביצוע תרגיל זהה על גבי משטח יציב.

     

    מרבית הכדורים לרוב מגיעים בשלושה גדלים סטנדרטיים, בהיקף של כ-55, 65, או 75 סנטימטרים. בכדי להבין מהו גודל הכדור הנכון יש לשבת עליו ולראות כי נוצרת זווית של כ-90 מעלות בברך. כלומר, שהישיבה אינה גבוה מדי מחד, ושאין שקיעה לתוך הכדור מאידך.

     

    כלי יעיל לאימון אפקטיבי. כדור הפיזיו ()
    כלי יעיל לאימון אפקטיבי. כדור הפיזיו

     

    דגשים חשובים בעת השימוש בכדור פיזיו

    יש לוודא שהכדור תקין ושלם: שאין קרעים, שהוא מנופח במידה מספקת ובהתאם להיקף המידה אותה הטביע היצרן על הכדור.

     

    יש לוודא שהמשטח עליו מתאמנים אינו מכיל חלקים חדים ואינו מחליק. מומלץ לשים מזרון תחת הכדור בכדי שתהיה שכבה נוספת בעלת אחיזה.

     

    יש לוודא כי אין באזור בו אתם מתאמנים פינות או אביזרים מסוכנים מהם ניתן להיפצע במקרה של נפילה. זכרו: עבודה על הכדור מאופיינת בחוסר שיווי משקל משמעותי.

     

    בדומה לכל אימון כושר ופעילות גופנית באשר הם, יש לוודא קודם כי אתם כשירים מבחינה רפואית ושהתרגיל אשר ברצונכם לבצע אכן מתאים לרמת הכושר שלכם ולמצבכם הבריאותי (תרגיל הפלאנק למשל המופיע בסרטון אינו מתאים לסובלים מלחץ דם גבוה). התחילו תמיד בדרגת הפעילות המתונה והקלה ביותר ותנו לגוף זמן להסתגל.

     

    זכרו כי אימון באמצעות כדור הינו אימון כוח לכל דבר וככזה - מצריך מנוחה של לפחות 48 שעות לאחריו, ולכן אין להתאמן בימים עוקבים. מעבר לתרגילים המודגמים בסרטון ישנם עוד המון תרגילים אותם ניתן לבצע. התייעצו עם מאמן כושר מוסמך או עם המדריכות והמדריכים בחדר הכושר בו אתם מנויים בכדי שיחשפו בפניכם עוד אופציות מעניינות המתאימות לכם.

     

    המציג הוא מאמן כושר אישי ומדריך ספורט מוסמך מכון וינגייט

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים