שתף קטע נבחר

מוצרי בריאות עם הפנים ליצוא

איך הפכו שני אחים צעירים את הרצון להכין גרנולה טעימה ובריאה למפעל מזון בריאותי ונטול פשרות, שמקבל מחמאות בעולם. הכירו את רפאל'ס. סיפור הצלחה ישראלי

חברות מזון ישראליות, שמייצאות מוצרי פרימיום למדינות אירופה וארצות הברית אינן עניין נפוץ וכשכל זה מגיע ממפעל קטן באזור התעשייה בחדרה, זה מקבל טוויסט מעניין במיוחד.

 

להתחיל בקטן, לחלום בגדול

לפני יותר מעשור הוקמה החברה על ידי רפאל (מנהל הפיתוח) ונתן ממבר (מנהל הייצור), 2 אחים בשנות ה-30 לחייהם. השניים החלו להכין גרנולה לפי טעמם האישי, אותה לא מצאו בשוק באותה עת והם התעקשו שתהיה בריאה ולא תכיל חומרים משמרים כלל. בהתחלה הגרנולה נמכרה במכולת השכונתית באור עקיבא, בחנויות ובבתי טבע, באזור מגוריהם, בכרכור ובגבעת עדה.

 

יקי הראל הוא מנכ"ל רפאל'ס מ-2012 ושותף לחלומות של החברה ולשאיפות שלה לעתיד. המפעל של החברה ממוקם באזור התעשייה בחדרה. יש לו 2 קווי יצור - לגרנולה ולחטיפים והוא מעסיק כ-17 עובדים ביצור, במכירות ובהנהלה. בארץ הם מוכרים ברשתות שיווק גדולות, בחנויות פרטיות, בחנויות הטבע ובשוק המוסדי - צבא, מטוסים, בתי מלון ומשטרה. עכשיו הם עם הפנים החוצה.

הביתן של רפאל'ס בתערוכה אנוגה (צילום: יח"צ) (צילום: יח
הביתן של רפאל'ס בתערוכה אנוגה(צילום: יח"צ)

"ככל שעבר הזמן החברה פיתחה עוד טעמי גרנולה ובהמשך החברה התחילה לייצר גרנולה פרימיום איכותית", אומר הראל. במקביל החלו לייצר גם מוצרי בריאות איכותיים".

"מתחילת הדרך ועד עתה עומדת בפני החברה מטרה אחת, שלא השתנתה והיא מנחה אותנו לאורך כל הדרך - לייצר מוצרים מזינים ובריאים, ללא חומרים משמרים, שתגיע לכלל האוכלוסייה".

 

"ב-2012 הצטרפתי לחברה לאחר שהקמתי חנויות של "טיב טעם" וניהלתי את השיווק של "מזרח ומערב", כך שהיה לי ניסיון בקמעונאות מזון. פגשתי 2 חבר'ה חולמים עם מטרה לפניהם - להיכנס לרשתות השיווק ולפתח מגוון מוצרים, שיפנו לקהלים רחבים יותר מאלה שהיו קיימים עד אז".

 

- מה השינויים שקרו מאז?

"הוצאנו תוספת לסלטים, שנקראה "צ'וקולומומו", שהפך מהר מאד לחטיף בפני עצמו. נכנסנו באופן מעמיק לתחום החטיפים: דגנים, בריאות ואנרגיה.

 

"חטיפי הבריאות שלנו עובדים כמזינים לפני כושר. אני אוכל אותם לפני אימוני שחייה ומרגיש הבדל. לפני כמה חודשים המליצה עלינו תזונאית ספורט. הבחירה שלה היתה בגלל יחס הפחמימות והחלבונים בהם באופן מדויק".

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

"בהמשך פיתחנו גם חטיפים עממיים יותר - "7 דגנים", חטיפי פרימיום, שנקראים "פוזיטיב", חטיפי "כוח דגנים" שמיועדים לילדים וחטיפים חדשים שיצאו לפני כחודש ונקראים "Super Good Bites" - חטיפי פרימיום, שמשולבים עם מזונות-על וגודלם קטן יחסית וייחודי למדיי. מדובר בחטיף שהוא תוסף מזון ממש ומשלב צ'יה וקורדיספס, שנקראת גם "מתנת הקיסר" - פטרייה עשירה באנטי אוקסידנטים וערכי חיוניות גבוהים במיוחד, שמוכרת לספורטאים רציניים. אנחנו מגישים אותו בצורת חטיף טעים במיוחד. התגובות בינתיים מצוינות".

  

האומץ לשווק בחו"ל

כבר מתחילת הדרך כיוונו בחברה את הפיתוח והייצור לשיווק גם בחו"ל. "לפני כשנתיים, ב-2015, ביקרנו לראשונה בתערוכת 'Anuga' (אנוגה), שמתקיימת בקלן בגרמניה. עד אז היו לנו אמנם רק את חטיפי "פוזיטיב" והבנו שיש לנו מוצר שמתאים לחו"ל. ב-2016 הצגנו לראשונה בתערוכת ISM, שמיועדת לחטיפים בלבד ומתקיימת גם היא בקלן בגרמניה.

 

"מישהי מקרן השקעות צרפתית שהייתה בתערוכה הזו  אמרה לנו: 'המוצרים שלכם טעימים והם נראים טוב. אתם נמצאים במקום הנכון ובזמן הנכון'. הרוח הגבית הזו נתנה לנו תחושה שאנחנו בכיוון הנכון".

הביתן הישראלי בתערוכת המזון הבינלאומית אנוגה (צילום: מכון היצוא) (צילום: מכון היצוא)
הביתן הישראלי בתערוכת המזון הבינלאומית אנוגה(צילום: מכון היצוא)

בשנה שעברה הציגה החברה גם בתערוכת  Expo East לאוכל טבעי, שמתקיימת בבולטימור בארה"ב. "שם חשפנו לראשונה את טראפלס התמרים וקיבלנו עליהם תגובות מדהימות. לא קל שם - כולם מאותו ענף ומציגים מוצרים ברמה גבוהה, כיאה לשוק האמריקאי ולמרות הכל, החלו שם מגעים גם בשוק הכשר וגם בשוק שאינו כשר. שני שווקים ענקיים בפוטנציאל שלהם".

 

מכון היצוא ואנחנו

הראל מציין כי בתערוכה בארה"ב, התקיים שיתוף פעולה הדוק עם מכון היצוא ובעזרת הקשרים שלו ומבחינתו היה זה מהלך מאד מעצים מבחינה כלכלית. "אנחנו חברים במכון כבר 4 שנים. קיבלנו מהם מענק וקיבלנו מענק פיתוח גם מהמדען הראשי. כל תמיכה כזו וזרת לנו לפתח מוצרים וחדשים ולהמשיך להציג אותם. כחברה קטנה של תעשיה מסורתית, אנחנו נאבקים על תמיכה מהסוג הזה.

חטיף התמרים של רפאל'ס (צילום: יח"צ) (צילום: יח
חטיף התמרים של רפאל'ס(צילום: יח"צ)

"בתחילת השנה השתתפנו שוב בתערוכת ISM בקלן ואחר כך כתבה עלינו חברת הייעוץ מינטל - ליתר דיוק, על הטראפל'ס שלנו - שזה מוצר אחד מ-10 שקיימים בתערוכה, שראוי לעקוב אחריהם".

 

בעוד חודש נציגי החברה נוסעים שוב ל'Anuga' אבל הפעם כנציגים של מכון היצוא ומדינת ישראל. זה הישג גדול עבורנו. זה נותן לנו כוח רב מבחינת יחסי הציבור ותמיכה. מכון היצוא נותן את המטריה הרחבה, שלחברה קטנה כמו שלנו קשה להגיע אליה לבד. אנחנו עומדים לחשוף שם את ה"Super Good Bites" ואת טראפל'ס התמרים ואת המוצר החדש שמומן על ידי המדען הראשי".

 

קרולין נווה, מנהלת ענף מזון ומשקאות במכון היצוא מוסיפה, כי בתחום המזון בישראל ניתן לראות את כל הטרנדים האחרונים בתחום מזון בריאות בעולם. "חברות צעירות ודינמיות כמו רפאל'ס מובילות את המגמה, כשהן מביאות טעמים ומוצרים חדשים. הן מוצאות בית במכון היצוא, שחלק ניכר מהפעילויות שלו מיועדות ליצואנים קטנים ומתחילים". בין הפעילויות תתקיים הופעה של רפאל'ס בביתן לאומי בתערוכת המזון המובילה בעולם Anuga, שמתקיימת בין 7-11/10 בקלן, גרמניה.

 

"המכון נותן לחברות סל כלים שכולל הכנה לתערוכה וקידום מול קניינים בעולם בסיוע נספחים מסחריים ביעדים שונים, בשיתוף משרד הכלכלה והתעשייה ומנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה. כמו כן הוא מקל על יצואן בכל הפן הלוגיסטי, כך שהיצואן יוכל להתרכז בחלק השיווקי.

הביתן הלאומי של ישראל בתערוכות בעולם (יח"צ) (יח
הביתן הלאומי של ישראל בתערוכות בעולם(יח"צ)

"רפאל'ס היא דוגמא לחברת מזון שמבינה, שכדי להצליח בשווקים בחו"ל, חייבים להשקיע בפיתוח מוצרים חדשניים שעונים על המגמות העכשוויות בעולם, באריזות אטרקטיביות וכמובן בשיווק".

 

- לאן אתם מכוונים בעתיד?

"אנחנו בתהליכי חשיבה להפיכה לחברה גדולה ולהנגשת המוצרים הבריאים, גם בארץ וגם בחו"ל, לקהל הרחב", אומר הראל לסיום. "אנחנו עובדים על שיווק ומיתוג, דברים שעשינו עד עכשיו לבד. ההצלחה שלנו לא נמדדת ביכולת הכלכלית בלבד. לא נתפשר לעולם על תוספות פחות בריאות לטובת הוזלת המוצרים. הקו של מוצרי מזון נטולי חומרים משמרים מסומן בעולם כטרנד עתידי קרוב, אצלנו זו כבר המציאות ואנחנו נמנף את העניין".

 

בשיתוף מכון היצוא

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים