שתף קטע נבחר

רנו מגאן RS הסופר-ספורטיבית אצלנו בשנה הבאה

רנו ספורט חושפת סוף כל סוף את המגאן RS החדשה. החדשות: מרכב חמש דלתות בלבד, מנוע 1.8 ליטר חדש עם 280 כ"ס ולראשונה תיבה אוטומטית

אחרי שורה ארוכה של קדימונים, חושפת רנו ספורט את מגאן RS החדשה בתערוכת פרנקפורט. לדברי יבואנית המותג חברת קרסו, הדור השלישי לדגם המוכר ינחת בישראל באמצע 2018.

 

 

המגאן RS מקבלת את מנוע ה-1.8 ליטר טורבו מהאלפין, אך ברמת הספק גבוה יותר. 280 כ"ס הם בדיוק חמישה כ"ס יותר מגרסת טרופי החזקה ביותר של המגאן היוצאת. כבעבר תוצע תיבת שישה הילוכים ידנית, ולראשונה בתולדות הדגם ובהתאם לרוח התקופה, תיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד (EDC). רנו נמנעת בשלב זה מלפרסם את נתוני הביצועים המלאים, אך הזינוק ל-100 קמ"ש צפוי להיות קצר משש שניות.

 

 

המגאן שומרת על תצורת המתלה הקדמי המתוחכם (אותו היא מכנה "independent steering axis front suspension") הממזער את לוחמת ההגה תחת תאוצה, אך כעת נוספה מערכת היגוי אחורי אקטיבי במסגרתו פונים הגלגלים האחוריים בזווית הפוכה לגלגלים הקדמיים במהירות נמוכה ובמקביל לגלגלים הקדמיים במהירות גבוהה, כדי לשפר את החדות והיציבות בהתאמה.


 

גרסת "קאפ" ספורטיבית יותר תציע מיתלים נוקשים יחסית, חישוקי "19 קלים ("18 בגרסת "ספורט" הרגילה) החוסכים 1.8 ק"ג, עם צמיגים רחבים יותר (245 מ"מ לעומת 235) ודיפרנציאל מוגבל החלקה חדש מסוג טורסן. לדברי רנו, בסוף 2018 תוצע גם גרסת "טרופי" קיצונית עוד יותר עם 300 כ"ס.


 

מבחינה ויזואלית מבוססת ה-RS על המגאן הנוכחית, ועל-כן תוצע רק במרכב חמש דלתות. היא מקבלת פגוש קדמי אגרסיבי עם פתחי אוורור גדולים ופנסי ערפל בעיצוב דגל שחמט, בתי גלגלים מורחבים (ב-6 ס"מ מלפנים ו-4.5 ס"מ מאחור) עם כונס אוויר נוסף ופגוש אחורי עם מסיט אוויר מסיבי וצינור מפלט גדול במרכזו. בתא הנוסעים יש הגה שלוש צלעות עם פס מירכוז בחלקו העליון, דוושות מתכת, גימורי קרבון ומושבי באקט עם תמיכה משופרת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים