שתף קטע נבחר

המרצדס הכי קיצונית - 0-200 קמ"ש ב-6 שניות

יצרנית מכוניות היוקרה שמככבת בצמרת הפורמולה 1 כבר מספר שנים, החליטה לנצל את ההצלחה לטובת דגם כביש קיצוני המבוסס על טכנולוגיית המירוצים

מרצדס AMG חושפת את הפרטים המלאים על הפרויקט 1 מכונית העל של היצרנית המביאה את טכנולוגיית מירוצי הפורמולה 1 לכביש הציבורי. המחיר - 11.2 מיליון שקל לפני מיסים.

 

 

במרכז הפרויקט עומדת ללא ספק יחידת ההנעה המיוחדת שפיתחה מרצדס, היברידית נטענת המשלבת בין מנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר בתצורה אחורית-מרכזית כמו בפרומולה 1, לארבעה מנועים חשמליים נוספים עם תפוקה משולבת של 1,000 כ"ס.

 

 

אחד המנועים (הספק של 122 כ"ס) החשמליים משמש להנעה סופר-מהירה של מגדש הטורבו על-מנת להפחית את ההשהיה האופיינית, ולטענת מרצדס הוא מסייע להשיג תגובות מהירות מאלה של מנוע V8 אטמוספרי. בנוסף הוא עושה שימוש בגזי הפליטה לטובת טעינת מצברים. המנוע השני (הספק 163 כ"ס) מחובר ישירות לגל הארכובה ומסייע אף הוא לתגובה מהירה יותר.

 

התפוקה המשולבת עומדת על 680 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים סיקוונסיאלית הנשלטת ממנופים מאחורי ההגה, שפותחה במיוחד למכונית.


 

שני מנועים נוספים (הספק של 163 כ"ס כל אחד) מחוברים לגלגלים הקדמיים, ובכך מקנים למכונית הנעה כפולה-קבועה עם הכוונת מומנט מלפנים. מרצדס לא מפרסמת נתוני ביצועים, אך כן מצהירה שהזינוק ל-200 קמ"ש יארך פחות משש שניות וכי המהירות המרבית תעמוד על 350 קמ"ש. מערכת אגירת בלימה רגנטיבית מסוגלת להחזיר כ-80% מהאנרגיה לסוללה. בנוסף ישנה אפשרות לנהיגה חשמלית מלאה למרחק של 25 ק"מ.

 

 

מערכת מיתלים רב-חיבוריים מלפנים ומאחור נתמכת ביחידות קוילאובר (בולם בתוך קפיץ) בתצורה אופקית, על-מנת להנמיך את מרכז הכובד. צמיגי מישלין פיילוט-ספורט קאפ 2 סופר רחבים - 285/35R19 מלפנים ו-335/30R20 מאחור - יעטפו חישוקי אלומיניום מיוחדים. הבלמים עשויים קרבון מתרכובת עמידה לחום גבוה. מערכת בקרת היציבות תציע שלושה מצבים, "פעילה", "פעילה-חלקית" ו"מנותקת".

 

 

מרכב הקרבון מעוצב בדגש על ייעול אווירודינמי, ומזכיר שלא במקרה את מראה מכוניות מרוצי סיבולת עם שלל מסיטי אוויר, כולל אורכי בחלק האחורי, בדומה למייצב כיוון במטוסים. פתח כניסת האוויר למנוע המוגדש ממוקם על הגג.

 

אל תא הנוסעים נכנסים דרך צמד דלתות הנפתחות כלפי מעלה, ובתוכו צמד מושבי באקט שאינם ניתנים לכיוון בדומה למכוניות מירוץ ייעודיות. יש אפשרות לכוון את מרחק וגובה ההגה כמו-גם צמד הדוושות. הגה המירוץ כולל נורות סל"ד לטובת העברת הילוכים אופטימלית ומתגי שליטה על מערכות שונות. יש גם צמד מסכי נתונים בגודל "10 - האחד מאחורי ההגה והשני במרכז הקונסולה.


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים