שתף קטע נבחר

בחסות הפדיחה: כשהחסויות על החולצות עוברות כל גבול

הפרסומת של "אנגרי בירדס" על שרוולי החולצות של אברטון עוררה לגלוג מצד האוהדים והזכירה מפגשים ביזאריים בין ספונסרים לקבוצות כדורגל - וסתם מדים מכוערים

בשמחה ובששון, אברטון הודיעה לפני שבוע על הסכם חסות היסטורי: לראשונה בתולדותיו, ובהתאם לשינוי תקנות הפרמייר־ליג, החל מהעונה הנוכחית יקבל המועדון כסף מחברה שתפרסם על שרוולי החולצות של השחקנים.

 

לצערם הרב של לא מעט אוהדים (הצרכנים הראשיים של כל פריט מרצ'נדייז שנושא את לוגו המועדון), החברה שהסכימה לתת חסות ולפרסם על השרוולים היא "רוביו אנטרטיינמנט", שאחראית ללהיט העולמי "אנגרי בירדס". וכך עלו שחקני אברטון למשחק מול מנצ'סטר יונייטד בשבוע שעבר עם שם המשחק על שרווליהם.

 

אברטון מכרה את עצמה בגלל כמה ציפורים. רוני (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אברטון מכרה את עצמה בגלל כמה ציפורים. רוני(צילום: רויטרס)

 

ובזמן שבמשרדי המועדון ספרו את הכסף, האוהדים הגיבו ברשתות החברתיות על הספונסר המצועצע וקרעו לגזרים את מקבלי ההחלטות. אחד מהם פירסם בטוויטר תמונה של "תומאס הקטר", כוכב ילדים גדול הרבה יותר מוויין רוני, שמביט בתימהון לעבר "הציפורים הכועסות" ואומר: "איזה בלגן!".

 

זה היה יכול להיות הרבה יותר מביך, כפי שיעידו בוודאי אוהדי פילדלפיה יוניון מליגת הכדורגל האמריקאית MLS. במקרה שלהם ההתנגשות בין השפות היא שיוצרת את הביזאר. רשת המאפיות "בימבו" - שקמה במקסיקו ב־1945 והתפשטה מאז לכל העולם - נותנת חסות לקבוצה, אך יש אוהדות שלא ילבשו בשום אופן את מדי הקבוצה. הסיבה היא פירוש המילה "בימבו" בסלנג האמריקאי - "פרחה", בתרגום חופשי.

הפרחים מפילדלפיה (צילום: AP) (צילום: AP)
הפרחים מפילדלפיה(צילום: AP)

 

יש עוד קבוצות שחוו בעבר בעיות מהסוג הנ"ל והחלפיו ספונסר, אבל האינטרנט זוכר הכל ועדיין מלגלג עליהן. למשל נירנברג, ששיחקה פעם במדים של חברת האופנה "מיסטר ליידי", שזה פשוט כמו לתת לקהל היריב מתנה עם שריקת הפתיחה. אתלטיקו מדריד הופיעה עד לא מזמן עם פרסומת למשרד התיירות של אזרבייג'ן, ואיך אפשר לשכוח את קבוצת החובבים האנגלית סקארבורו. הקבוצה כבר אינה פעילה אבל עדיין נכנסת בגאון לכל רשימה כזו, משום שקיבלה חסות ממוצר שנקרא "וודקה המוות השחור".

 

קיימות גם תלבושות שמביכות לא בגלל הספונסר אלא פשוט כי הן - איך נגיד בצורה עדינה - ממש־ממש מכוערות. קחו למשל את מונפלייה. התלבושת שלה עמוסה, בזה אין ספק, אבל אלמנט אחד מרכזי הופך הכל לצעקני ומוזר. מדובר בפרסומת לחברת תיירות בדרום צרפת, שתופסת את רוב השטח, עם "שמש" שנראית יותר כמו כוכבית בטלפון. עוד בצרפת, שחקני רן רוצים להרגיש כמו סופרמנים, אבל ה־S העצומה של חברת "סאמסיק" סתם תקועה שם.

 

נוריץ' מהליגה השנייה באנגליה לא משתמשת בתלבושת הזו השנה, אבל בשנה שעברה אפשר היה לראות את שחקניה בחולצות הלבנות עם העיטורים הירוקים והצהובים, שנראות כמו פיג'מות/גופיות של סיידים אחרי שסיימו לצבוע חדר ילדים.

 

הולכים לישון מוקדם? שחקני נוריץ' וה"פיג'מות" (צילום: getty images) (צילום: getty images)
הולכים לישון מוקדם? שחקני נוריץ' וה"פיג'מות"(צילום: getty images)

 

ויש הרבה יותר גרוע מכל אלה. קבלו את קלוב אמריקה המקסיקנית, שהוסיפה

לסמל של המפרסמת "Huawei" סמל של מפרסמת אחרת - "הום דיפו", ואת הכל הקיפה באלמנט צבעוני מדי שאמור לדמות כנפיים של נשר. כל הקונסטרוקציה ביחד נראית כמו שקופית של תקלה בטלוויזיה.

 

יצירתיות זה עניין נחמד במגרשי הכדורגל, אבל נראה שלאוהד הפשוט יספיקו פסים או מקסימום קו אלכסוני מרשים. הגבול בין גימיק לכאב עיניים הוא דק במיוחד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הספונסר של אברטון
צילום: AFP
מומלצים