שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    שעתיים מת"א לירושלים ברכבת: "תחושת חוסר אונים"
    פיצול הקו בין הערים כולל עצירת ביניים בבית שמש וחוסר סנכרון בין הרכבות מוביל לזמני המתנה ארוכים שמגיעים עד 45 דקות. כך הופכת נסיעה של שעה ורבע לשעתיים. הרכבת: מדובר בחלק משדרוג השירות

     

    תחנת מלחה בירושלים: מחכים לבוא הרכבת    (צילום: עפר מאיר)

    תחנת מלחה בירושלים: מחכים לבוא הרכבת    (צילום: עפר מאיר)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    פיצול של נסיעת הרכבת מירושלים לתל אביב גרם לכך שנוסעים נאלצים להמתין 45 דקות בתחנת הביניים בבית שמש. ההמתנה וחוסר הסנכרון בין הרכבות מאריכים את הנסיעה לכדי שעתיים, וכל זאת ברכבת איטית ממילא. שר התחבורה הבטיח לפתור את העניין עם השקת הקו המהיר לירושלים במרס 2018, אולם דומה שמימוש ההבטחה יידחה. 
     

    במצב שגרתי ארכה הנסיעה כשעה ורבע. הפיצול הוביל לעצירת ביניים, אולם הרכבות אינן מתואמות ביניהן - מה שיוצר זמני המתנה ארוכים, שלעתים מגיעים ל-45 דקות. "הגעתי לתחנת מלחה בירושלים לרכבת שיצאה בשעה 19:30 והבנתי שאגיע ליעד בשעה 22:00, שעתיים וחצי מאוחר יותר", סיפרה הנוסעת מירב. "הזעם היה רב ובעיקר גאתה בי תחושת חוסר האונים. תחושה ידועה לכל נטול רכב שנוסע בתחבורה הציבורית: הנוסעים הם חבילה עוברת ולא צרכן שיש לכבד אותו או חלילה לחשוש ממנו".

     

    הקרונות הישנים ברכבת מירושלים לתל אביב (צילום: עפר מאיר) (צילום: עפר מאיר)
    הקרונות הישנים ברכבת מירושלים לתל אביב(צילום: עפר מאיר)

    תחנת מלחה ירושלים (צילום: עפר מאיר) (צילום: עפר מאיר)
    תחנת מלחה ירושלים(צילום: עפר מאיר)

    לדברי מירב, הנסיעה ברכבת נוחה יותר אך מדובר בחוסר התחשבות בנוסעים. "זה פתרון גרוע. אם פעם היו אי-דיוקים, כעת הוסיפו זמן נסיעה נוסף באופן קבוע", היא אומרת. "מדובר בהתעמרות בנוסעים בלי שיש להם שום יכולת להשפיע על גורל הקו, שכן איש לא התייעץ איתנו. מבחינתי, אין שום סיבה לנסוע בקו הזה יותר, כשיש אוטובוסים שמגיעים לבירה תוך שעה. זה מצער מאוד כי הנסיעה ברכבת נוחה להורים לילדים ונוחה למי שיעדו קרוב למלחה".

     

    קו הרכבת הנוכחי לירושלים סובל מחוסר יעילות. בשל המבנה הטופוגרפי של תוואי הנסיעה בקו מופעלים קרונועים מסוג IC-3 ישנים, שברבים מהם אין חיבור לטעינה סלולרית ותנועתם איטית. ברכבת מדגישים שהפיצול בקו נועד לאפשר לקרונות דו-קומתיים חדישים יותר לנוע בין קצה הקו בתחנת הרצליה עד לבית שמש. בכך יירדו העומסים המורגשים בקו ולהביא לרמת דיוק גבוהה יותר. בין תחנות בית שמש וירושלים ממשיכים להשתמש בקרונועים המיושנים - היחידים שמסוגלים לנוע בתוואי ההררי והמפותל.

     

    שר התחבורה מבטיח: קו מהיר בחודש מרס    (צילום: אלי מנדלבאום)

    שר התחבורה מבטיח: קו מהיר בחודש מרס    (צילום: אלי מנדלבאום)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    על אף השדרוג למשתמשי הרכבת לבית שמש, למעשה פוצל הקו ירושלים-תל אביב, וההמתנה בתחנת בית שמש עלולה להיות מייגעת ולהביא את אורך זמן הנסיעה לשעתיים בין התחנות. כך, למשל, אם תצאו בשעה 6:50 בבוקר מתחנת תל אביב ההגנה לירושלים תגיעו רק בשעה 8:50, לאחר שתמתינו 45 דקות בתחנת בית שמש. מאוחר יותר, יורד משך ההמתנה בתחנה ל-27 דקות. ברכבת מציינים כי רוב הנוסעים בקו הם מתל אביב לבית שמש.

     

    מתי תחודש הנסיעה הישירה בין הערים? על פי ההבטחות, בחודש מרס עם השקת הקו המהיר לירושלים. שר התחבורה הבטיח שהרכבת תצא לנסיעות כבר בפסח 2018, אולם למרות ההבטחות פרסמנו כאן שתיתכן דחייה בהפעלת הקו בארבעה חודשים לפחות. כאשר תתחיל לפעול הרכבת שתונע באמצעות חשמל, היא תעבור בין תחנת ההגנה בתל אביב לבנייני האומה בירושלים תוך 30 דקות בלבד, כולל עצירה בנתב"ג - כרבע מהזמן שלוקח לה כיום.

     

    מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "כדי לשפר את השרות בקו ירושלים-הרצליה, בהינתן התפלגות עומס הנוסעים בקו, תשולב הנסיעה בקו, בימי ראשון-חמישי, עם החלפה בתחנת בית שמש. מהלך זה יאפשר להסיע גם רכבות קומותיים לבית שמש וממנה, ויעלה את הדיוק ברכבות לירושלים וממנה".


    פורסם לראשונה 27/09/2017 22:57

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים