שתף קטע נבחר

הכירו את IKnowTheChef

סטארטאפ השבוע שלנו הוא IKnowTheChef, שירות קונסיירז׳ להזמנת מקום במסעדות שבדרך כלל קשה להגיע אליהן. הישראלים מאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

תעודת זהות:

 

מייסדים: ג׳ושוע שטרן ובוריס רבינוביץ׳ (CTO)

שנת הקמה: 2013

שנות עבודה בניו יורק:  ארבע שנים עם חמישה עובדים

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ:

IKnowTheChef מאפשרת לחברים בה להזמין שולחן במסעדות שקשה להשיג בהם מקום. כל מה שצריך לעשות זה לבחור מסעדה, טווח שעות וכמות האנשים ולתת למנהלי ההזמנותלעבוד בשבילכם. במסעדות טובות בניו יורק אין בדרך כלל ברירה וצריך להזמין חודש מראש, במקרה הטוב או להתפשר על שעות לא נוחות כמו 6 אחה"צ או 10 בלילה לארוחת ערב. למנהלי ההזמנות IKnowTheChef יש את הקשרים עם המנהלים או הבעלים של המסעדות והם יכולים להשיג מקום במכל מסעדה ובכל שעה. יש שלושה סוגים של שירותים, החל מ-25 דולר, שירות שמתאים למבקר בעיר ועד ללקוח ה-VIP ב-1250דולר שמקבל מנהל הזמנות צמוד. כל אינטראקציה מתבצעת באפליקציה.

 

איך נולד הרעיון?

ג'ושוע וחבר יצאו למסעדה וכשהגיעוראו אנשים מחכים בתור.כשהתכוון לעזוב את המסעדה, אחד המנהלים ראה אותו וניגש אליו. הם דיברו קצת ואחרי שתי דקות המנהל כבר מיהר להושיב אותם בשולחן. כך נולד הרעיון לפתח את הקשרים שלנו בעולם המסעדנות לעסק. אחרי כמה ימי מחקר ג'ושוע ראה שאין אפליקציה שנותנת שירות כזה וכך קמה IKnowTheChef”.

 

 

"יש את הקשרים עם המנהלים והבעלים".  ()
"יש את הקשרים עם המנהלים והבעלים".

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטארטאפ?

מהרגע הראשון מספר האנשים שנרשמו לשירות וההזמנות שבוצעו גדל מיום ליום. מנהלי ההזמנות שגויסו טיפלו במאות הזמנות בכל יום בלי שום דולר שהלך לפרסום או מרקטינג. אנשים סיפרו לחברים שלהם שנרשמו גם והבנו שיש פה פוטנציאל עצום. היינו הראשונים בתחום המסעדות שהנגישו את החוויה הזו ללקוחות בעזרת אפליקציה או אתר.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

ניו יורק היא בירת המסעדות בארה״ב. לא העלנו על הפרק להתחיל בשום עיר מרכזית אחרת. אנחנו פעילים במיאמי ולוס אנג’לס גם ובעיקר איפה שהלקוחות שלנו צריכים אותנו.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

אנחנו זוכרים שבקיץ הראשון לשירות שיתפנו פעולה עם המסעדה הכי חמה בניו יורק TAO ומספר ההזמנות היה דו ספרתי. הבעלים של המסעדה שלח לנו מייל שהשירות שלנו מעולה והקונספט מדהים. הפידבק הראה לנו שהמסעדות והלקוחותאוהבים את השירות וידענו שיש פה המון פוטנציאל. לאחר מכן הופענו בהמון אתרים וכתבות כמו בניו יורק טיימס (לאחרונה שוב) ובוול סטריטג׳ורנלששיבחו את השירות והקונספט.

 

ג'ושוע שטרן, ממיסד החברה (f) (f)
ג'ושוע שטרן, ממיסד החברה(f)

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

כל יזם צעיר טועה במהלך הדרך שהוא מפתח עסק, הטעות בהתחלה היתה לפתח את האפליקציה והאתר בעזרת מיקור חוץ (אווטסורסינג). כשבוריס נכנס כשותף ב-2016 ולקח פיקוד על הפיתוח והטכנולוגיה, הוא ניהל ופיתח מחדש את האפליקציה והמהלך עזר לצוות ההזמנות להתמקד במה שהוא יודע לעשות. טעות נוספת שעשינו הייתה לא לשלב פרסום ומרקטינג כשהיה צריך לתת את הפוש, אולי היינו משיגים תוצאות יותר טובות במדינות שונות בארה״ב ואולי באירופה גם.

 

מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

ניו יורק היא מרכזית לכל חברה או סטארטאפ שרוצה לעבוד בארה״ב. אם הצלחת בניו יורק תצליח בכל מקום.

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

מיליון דולר.

 

מחפשים עובדים?

תמיד. חפשו ב:

www.iknowthechef.com

 

 

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY.

WWW.IsraeliMappedinNY.com 

 

 

 

 

 

 

 


פורסם לראשונה 29/09/2017 05:48

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים