שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    ימי הרדיו
    היום אחד מכל ארבעה אמריקאים מאזין לפודקאסט. טרנד הפודקאסטים הוא התופעה האינטרנטית הגדולה של העשור ועכשיו הוא גם מקבל פסטיבל משלו בברוקלין

    בניו יורק כל טרנד צריך ייצוג משלו ובחודש הבא גם הטרנד הוויראלי החם יקבל ייצוג מקומי עם פתיחת פסטיבל הפודקאסט הראשון בברוקלין. ארבעה ימים של הופעות חיות, פאנלים וכל מה שקשור לשדרוג חוויית הרדיו המכונה פודקאסט.

     

    בין ימי הכנס העליזים, יתכנסו בברוקלין כל הקולות המוכרים של הטרנד האחרון, שכבש כל תחום, כל איש עסקים או כל נער מתבגר. "פודקאסט הוא מעין תכנית רדיו אינטרנטית", מסביר לנו יואב וילנר, מומחה לשיווק סטרטאפים ומנכ"ל חברת ראנקי מחלוצות התחום. "שומעים את ההקלטות בדרך כלל במובייל, ממש בדרך לעבודה או סתם כשעומדים בפקק. כשאני בסאבווי בניו יורק כולם מסביב עם אוזניות, וממבט חטוף על המסכים שלהם אפשר לראות שחלק גדול מדפדפים בין פודקאסטים ולא רק בין שירים."

     

    קצת מפתיע לגלות שבעידן הפוסט רדיו, להקלטות שכאלו יש אפקט גדול כל כך. "היום כולם משתמשים בפודקאסטים, בכל תחומי החיים, מהשראה ועד תזונה

    נכונה.למה לחפש בגוגל מדריך בתחום מסוים ולהשתעמם מול טקסט רגיל כאפשר להאזין למישהו, בתקווה שיודע קצת לשלהב את המאזינים שלו, ועוד תוך כדי מולטי טאסקינג? לא סתם צצו המון סטרטאפים בתחום הפודקאסטים, מתוך אמונה שהקהל יילך ויתרחב. יש משהו הרבה יותר אישי בלהאזין לפודקאסט מאשר לקרוא כתבה רגילה, ואני אישית יכול להעיד שאחרי כל פעם שאני עולה לאוויר לשידור פודקאסט, יותר אנשים יוצרים איתי קשר מאשר כתבה רגילה במגזין."

     

    גיא פורה, מייסד 'פלייגראונד', סוכנות הייעוץ לשיווק סטארטאפים בארה"ב ומנהל Feature Forward בניו יורק, המתמחה בשיווק מתקדם של עסקים וחברות טכנולוגיה בארה"ב, מסביר לנו איך בימי התיעוד הויזואלי, חזרנו להאזנה נלהבת. "זה כמובן לא דבר חדש, אודיו, רדיו, היו פופולאריים מאז ומתמיד. הפודקאסטים הפכו יותר ויותר פופולאריים הודות למספר שינויים עיקריים. ראשית, שינוי טכנולוגי, יש לכולנו פתאום אולפן רדיו בכיס (הסמארטפו שלנו). כל מה שצריך כדי ליצור פודקאסט, לערוך אותו ולשווק אותו, נמצא בכיס. צריך רק רעיון וקול רדיופוני (לי אישית יש פרצוף שמתאים לרדיו) וזהו, אפשר לצאת לדרך. מצד שני”, מסביר פורה, "כל מה שצריך כדי לצרוך פודקאסט זה הסמארטפון. ברגע שהורדו החסמים, נוצרה התפרצות קריאטיבית מאסיבית. ברגע שיש תכנים איכותיים - הקהל יבוא".

     

    "פודקאסטים הם התרגום התרבותי להפיכת תכניות רדיו לon demand". גיא פורה ()
    "פודקאסטים הם התרגום התרבותי להפיכת תכניות רדיו לon demand". גיא פורה

     

    פורה, המתמחה ביצירת תכנים שילהיבו קהלי יעד, מסביר את ההצלחה של הפודקאסטים גם דרך שינוי נוסף, שינוי שיווקי. "בעבר, כדי ליצור ״תוכנית רדיו״, היית צריך, מעבר לציוד יקר ערך, גם טכנאים ושאר אנשי צוות. בנוסף, כדי שמישהו גם יקשיב לך, לא הייתה לך ברירה אלא לגייס תקציב לפרסום. היום", הוא מסביר, "גם החסם הזה ירד והרשתות החברתיות הפכו למקור העיקרי בו כל אחת וכל אחד יכולים לקדם פודקאסטים בעלות אפסית. וזה עוד מבלי להזכיר שבסלולארי של כמעט כל אחד מאיתנו מופיע, ממש על גבי המסך הראשי אייקון פודקאסטים, אשר מהווה מקדם אדיר לשידורים שתרצו להשמיע".

     

    יותר מכל אולי, הגורם שהוביל להצלחה הגדולה של הפודקאסטים, כפי שמוסיף ומסביר פורה, הוא שינוי שעבר עלינו, הצרכנים. "אנחנו בעידן של on demand, ואנחנו בוחרים מתי ואיך ליצור כל תוכן שלנו, לא משנה אם מדובר בתוכנית טלוויזיה, סרט, כתבה עיתונאית, שיר או כל דבר אחר. פודקאסטים הם התרגום התרבותי להפיכת תוכניות רדיו (ברוב המקרים תכניות דיבורים) ל on demand ולחלק מההתנהגות הצרכנית היומיומית שלנו. מרגע שהפורמט הותאם ונשזר לחיינו, הוא התחיל לתפוס".

     

    פורה, שמכיר את הנתונים מקרוב, מפתיע בנוגע להרגלי השמיעה של הפודקאסטים: "היינו מצפים שהרגלי הצריכה של פודקאסטים יבואו לידי ביטוי בעיקר בעת תנועה, על הסאבויי בדרך לעבודה, בחדר כושר, ברכב. אבל מחקרים מוכיחים שהצריכה המירבית של פודקאסטים נעשית דווקא בבית".

     

    "בטווח הנראה לעין, נראה שהפורמט כאן להישאר". גיא פורה ()
    "בטווח הנראה לעין, נראה שהפורמט כאן להישאר". גיא פורה

     

    בימים אלו כל אחד רוצה להפיץ את משנתו או את מרכולו החוצה וכל אחד מחפש את השבילים הנכונים לצעוד בהם בדרך לחשיפה היעילה ביותר. פורה מאמין שדרך הפודקאסט, היא דרך לא רעה בכלל. "זו דרך יעילה בהחלט. כמו כל תוכן שנחשפים אליו ב״ pull״ (כלומר חומר שבחרתי לצרוך), הקהל, מבחינה פסיכולוגית, הרבה יותר מוכן וקשוב לקבל מסרים ודעות מאשר תוכן שנדחף אליו. בטווח הנראה לעין", הוא מדגיש, "נראה שהפורמט הטרנדי כאן להישאר".

     

    "התחום עדיין בתחילת דרכו וטרם עשה את המוניטיזציה הנדרשת. למרות ש-1 מכל-4 אמריקאיים שומע פודקאסטים, התחום הצליח להוביל לא פחות מ-220 מיליון דולר הכנסות מפרסום רק ב- 2017. אמנם קפיצה של כמעט 100% מהשנה שעברה, אבל עדיין 'כסף קטן' במושגים של עולם הפרסום. ברגע שהכסף של המפרסמים ידביק את הרגלי הצריכה של הפודקאסטים, נראה קפיצה גדולה עוד יותר בשימוש ובאיכות של הפודקאסטים”.

     

    אחד מכל ארבעה אמריקאים מאזין לפודקאסט. ()
    אחד מכל ארבעה אמריקאים מאזין לפודקאסט.

     

    כל אחד יכול להיות יוצר פודקאסט בעצמו. "ההבדל העיקרי היום בין פודקאסט מקצועי לכזה שאנחנו מכינים בעצמנו, הוא רק במישור ההפצה.  כבר הוכח שתוכן איכותי לא צריך עורך שיחליט מה טוב ומה לא. בכל תחום קריאטיבי יש יוצרים עצמאיים שהפכו ליותר גדולים ומשמעותיים מקונגלמורטים של מדיה. גם הציוד הנדרש עולה מעט מאוד. אם בעבר, כדי להעביר הקלטה איכותית לא הייתה ברירה אלא להשקיע בציוד לאולפן, היום מספיק מיקרופון איכותי ($40 באמזון). לכן", מסביר גיא, "עלינו לבסס את יכולת ההפצה ותקציבי השיווק. אמנם היום זה קל וזול מתמיד, אבל בכל זאת, מי שיש לו את התקציבים והפלטפורמה - מחזיק ביתרון עצום במשיכת הקהל".

     

    יואב וילנר, מוסיף ומספר שעם ההצלחה של הפודקאסטים, מגיע גם הפרסום. "הפרסום בפודקאסטים הוא מתוחכם יותר. יש למשל תכנית פודקאסט פופולארית, בה נוהג המנחה לומר בתחילת התכנית משהו בסגנון 'רק שתדעו, התכנית הזו היא בחסות, ואת שם המפרסם".

     

    "הפרסום בפודקאסטים מתוחכם יותר". וילנר ()
    "הפרסום בפודקאסטים מתוחכם יותר". וילנר

     

    אם אתם רוצים לגלוש על גלי הטרנד, לפורה יש כמה עצות עבורכם. "לא להתקמצן על איכות. לקנות ציוד טוב, להתאמן על הפורמט וצורת ההגשה, לשנות ולחדד. כשמדובר בתוכן, חשוב לזכור שזו פלטפורמה שמונעת מ״אירוח״ ומכפילי כח. תארחו אנשים מפורסמים שגם ייתנו לפודקאסט חומר איכותי, וגם הם בעצמם יפיצו את העובדה שהתארחו אצלכם. זה יוצר מכפיל שיווקי.והכי חשוב", הוא מסכם, "תתחילו עכשיו. אם זה מה שאתם רוצים לעשות, אין מה לחכות. לוקח זמן לצבור יכולות, קהל, מוניטין וכו. אין מה לחכות ובינינו - גם אין סיבה. פשוט להתחיל".

     

    מי שמעוניין לאמץ את העצה של פורה יכול לעשות לעשות את זה גם בפסטיבל, שייערך ב'בל האוס ויוניון הול', עם כמה מהמוכרים בתחום הפודקאסט ביניהם, קווין מקדונלד מ-Kids in the Hall צ'אפו טראפ האוס ועורכי Reductress. לאורך ימי הפסטיבל יוקלטו פודקאסטים מוכרים שהיקף הנושאים בהם עוסקים, יזכירו לכולנו שמדובר בתחום שבאמת כל אחד יכול לככב בו.

     

    בין הפאנלים אפשר גם לקחת חלק ב "Pillow Talk: The Personal in Podcasting."עם המשתתפים וויל מיילס, אנדראה סילנזי, לו אולקוסקי וגווילה רוסי. ההשתתפות ללא תשלום ובהרשמה מראש:

    http://bkpodfest.com/schedule/

     

     

     


    פורסם לראשונה 04/10/2017 20:31

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "ימי הרדיו"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים