שתף קטע נבחר

ביקשו לקבל הצעת מחיר לביטוח - וגילו שהחלו לשלם עליו

זוג שרכש דירה וביקש לקבל הצעה לביטוח המשכנתא, גילה כי חברת הביטוח חייבה את כרטיס האשראי שלהם. למרות פניות חוזרות להפסקת החיוב וקבלת החזר - החיובים נמשכו. החברה: "מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחה"

זקוקים לביטוח משכנתא? שוק ביטוחי המשכנתאות נחשב תחרותי במיוחד וההמלצה בהקשר הזה היא תמיד לשמוע מספר הצעות ביטוח ולא לקבל באופן אוטומטי את הצעת הביטוח של הבנק נותן המשכנתא. הפערים בתשלומי הביטוח יכולים להיות גדולים מאוד ואף להגיע לעשרות אלפי שקלים לאורך השנים.

 

 

דוד ונירית (שמות בדויים, השמות המלאים שמורים במערכת) פעלו בהתאם להמלצה הזו והחלו לברר בתחילת חודש אוגוסט אודות ביטוח משכנתא לדירה החדשה שרכשו. השניים מצהירים כי הם מבינים מעט מאוד בתחום הביטוח, אולם הם כן הבינו, מניסיונם של אחרים, שכדאי לשמוע מספר הצעות לביטוח המשכנתא ולא לקבל אוטומטית את ההצעה שמציע הבנק.

 

הם פנו לחברת ביטוח ישיר וביקשו לקבל הצעה לביטוח המשכנתא. לדבריהם, כבר בתחילת השיחה הם הבהירו כי כוונתם היא לשמוע הצעה בלבד - בטרם יחליטו היכן לרכוש את הביטוח. ואולם, נציג הביטוח שכנע אותם למסור לו את פרטי כרטיס האשראי, תוך הבטחה כי לא יעשה בו שימוש אם יודיעו עד סוף החודש כי אינם מעוניינים בהצעה. 

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

"שאלנו למה זה הכרחי ולמה אי אפשר לקבל רק הצעה", מספרת נירית ל- ynet , "הוא אמר שבכל מקרה הוא לא מחייב את הכרטיס, רק שעד סוף החודש נגיד לו אם אנחנו רוצים את הביטוח או לא. אז הסכמנו".

 

ב- 28 באוגוסט הופתעו השניים לגלות כי ביטוח ישיר כבר מיהרה לגבות תשלום בגין הפוליסה, עוד בטרם הסתיים החודש. "יצרתי מיד קשר עם החברה", מספרת נירית, "הנציג אמר שזה לא יכול להיות ושזה לא אמור היה לקרות והוא מיד יבטל, רק שלשם כך נשלח לו מכתב עם בקשה לביטול הפוליסה. שלחנו מיד בקשה לביטול".

 

לדברי השניים עד סוף חודש ספטמבר לא התקבל כל החזר, ויתרה מכך - רגע לפני סוף החודש בוצעה גבייה נוספת מכרטיס האשראי בגין הביטוח.

 

כיום, חודש לאחר מכן וכמעט חודשיים מאז ארע המקרה, הם מספרים כי חברת הביטוח טרם השיבה להם את הסכום.

 

"זה מאוד מרגיז", אומר דוד. "אמנם לא מדובר בסכומים גדולים, אבל למה אני צריך לרדוף אחרי חברת הביטוח שיחזירו לי כסף שבכלל לא היו צריכים לגבות ממני מלכתחילה?".

 

נציין בהקשר זה כי לצורך קבלת הצעת מחיר אין שום צורך לתת פרטי כרטיס אשראי. אם נציג החברה מבקש מכם פרטי כרטיס באמתלות שונות רק כדי לקבל הצעת מחיר -  כדאי שתסיימו את השיחה ותעברו לשמוע את ההצעה של החברה הבאה. 

 

מביטוח ישיר נמסר בתגובה: "אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחה. יצוין כי מביצוע האזנות לשיחות שערכה הלקוחה עם החברה עולה כי היא ללא כל ספק אישרה את רכישת הפוליסה. יחד עם זאת, מיד כשביקשה הלקוחה לבטלה בוצע ביטול מיידי וניתנה הוראה למערכת ולחברת האשראי לבטל את התשלומים העתידיים ואף לבצע החזרה רטרואקטיבית של התשלומים שבוצעו בסכום כולל של 90 שקל. מסיבה טכנית, יתרת 50 השקלים מתוך הסכום הנ"ל יזוכו, לדברי חברת כרטיסי האשראי, תוך 48 שעות". 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים