שתף קטע נבחר

המספרים שמאחורי הרייטינג: מי באמת צופה בשידורי כאן?

כמעט חצי שנה אחרי שעלה לאוויר - נראה שתאגיד השידור הציבורי לא מצליח לנער את התדמית ה"זקנה" של רשות השידור: כמחצית מצופי המהדורה שלו הם בני 65 ומעלה, ואפילו תוכניות כמו "היהודים באים" ו"טיול אחרי צבא" נצפות בעיקר על ידי מבוגרים

 

תוכניות חדשות, מנחים חדשים, באזז תקשורתי ופעילות מוגברת בזירה הדיגיטלית - אבל האם באמת המאמצים של תאגיד השידור הציבורי הצליחו לחשוף את תכניו לקהלים החדשים? במסגרת פרויקט מיוחד של ynet, רגע לפני פיצול ערוץ 2, יצאנו לחקור באמצעות נתוני הוועדה למדרוג את המספרים שמאחורי הרייטינג: מי באמת צופה בתוכניות הפופולריות - לפי חתכים שונים של מגדר, השכלה, מוצא, אזור מגורים וכן, גם גיל.

 

המסקנות, לפחות בכל הנוגע לשידורי כאן - די עגומות: מתברר כי למרות המהפך שעבר השידור הציבורי בישראל, הוא עדיין נהנה מאחוזי צפייה זעומים בקרב הצעירים. כמחצית מצופי המהדורה של כאן הם בני 65 ומעלה - זאת לעומת כשליש מצופי חדשות 10 וכחמישית מצופי חדשות 2. פחות מ-5 אחוזים מצופי המהדורה של כאן הם מתחת לגיל 25 - נתון נמוך בהרבה משל המתחרים.

 

אפילו תוכניות שלכאורה פונות לקהל צעיר יותר - הסאטירה "היהודים באים" והדוקו ריאליטי "טיול אחרי צבא", לא באמת משנות את תמונת המצב: כ-70 אחוז מצופי "היהודים באים" חצו את גיל 45, וכך גם כ-76 אחוזים מצופי "טיול אחרי צבא". רק אחוזים בודדים מצופי התוכניות הללו הם בני פחות מ-25. לשם השוואה - יותר מ-15 אחוז מצופי "ארץ נהדרת" הם צעירים שטרם מלאו להם 25, ולמעשה אפילו בקרב צופי תוכנית התחקירים "עובדה" אחוז הצעירים גבוה פי שניים.

 

מכאן בהרצה נמסר: כיאה לגוף חדשני וצעיר אנחנו בודקים חשיפה של תוכן טלוויזיוני שלנו שעולה בדיגיטל, ומוביל לחשיפה של מאות אלפי צפיות בקהלים רבים. אנו גאים על עלייה רצופה ויציבה ברייטינג בכל פלטפורומת השידור ועליה של עשרות אחוזים בטלווזיה בהשוואה לשידור הציבורי הישן.

 

בכתבה שתתפרסם בסוף השבוע נחשוף גם את ההבדלים בין צופי "גב האומה" ו"ארץ נהדרת", חדשות 2 וחדשות 10 ונתונים לגבי תוכניות רבות נוספות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: כפיר זיו
טיול אחרי צבא ב-כאן 11
צילום: כפיר זיו
לאתר ההטבות
מומלצים