שתף קטע נבחר

האנשים ששוברים אייפונים ומרוויחים מזה הרבה כסף

לקראת הגעת אייפון X בסוף השבוע הבא חקרנו תופעה אינטרנטית המלווה כל אייפון חדש - מבחני ההתעללות במכשיר ושיתוף החוויה באתר הווידאו הפופולרי יוטיוב. לאחר מחקר יסודי של כל הסרטונים מצאנו תובנות מעניינות ועלינו על הנוסחה שתעזור לשבור את שיא הצפיות הנוכחי

 

 

סמוך לכל השקת אייפון חדש צצים ערוצי טכנולוגיה שונים ביוטיוב ומציעים סקירות הזויות ופולשניות. מצד אחד אלה משרתות את טובת הציבור בזכות בדיקת עמידות יסודית למכשיר - ומצד שני הן חסרות כל היגיון, והסיכוי שישוחזרו במציאות הוא קלוש. הכול מבוצע ומתועד כמובן למען השגת היעד הנחשק - מספר רב של צפיות.

 

לפני שתתחילו לתעד בווידאו השמדת אייפונים חדשים בדרכים יצירתיות - חקרנו את הסרטונים שעשו זאת עד כה עם בדיקות תקינות קיצוניות והצלחנו למצוא מכנה משותף לייצור "בדיקה" פופולרית, כזאת שסביר להניח שאף תוצג סמוך להשקת האייפון X. המידע על הסרטונים נאסף מיוטיוב בהפרדה של דגמי האייפון השונים, החל מ-3G ועד 8 (הדגם העדכני ביותר). המדדים שנלקחו בחשבון הם כמות הסרטונים שיצרו לפחות 40 אלף צפיות ומיפוי הסרטונים החזקים ביותר עבור כל דגם. סוגי ההתעללות הדיגיטלית שחקרנו: נפילה, טביעה, הקפאה, כיפוף, שריטה, התרסקות, עינוי ועמידות כללית.

 

התוצאות

508 מכשירים הוקרבו למען התיעודים הקטלניים ביוטיוב. הסרטונים זכו במצטבר לכמיליארד צפיות. הסרטון החזק ביותר קיבל כ-120 מיליון צפיות, והוא מתעד בדיקת עמידות של אייפון 6S לקולה קפואה (ספוילר: האייפון שרד). המקום השני שייך לאייפון 6, עם בדיקת כיפוף שגרפה 70 מיליון צפיות. במקום השלישי ניצב אייפון SE שנזרק מגג בניין כאשר הוא עטוף בחומר סיליקון שקוף, שלא עזר לשרוד את הנפילה - אבל עם 31 מיליון צפיות אפשר לקנות אייפון חדש. כאן המיפוי המלא:

 

 

האייפון 7 הוא המכשיר שסבל ממרב ההתעללות הפיזית, ויש 92 תיעודים של עינויים שונים. את המקום השני חולקים דגמי 6 ו-6S עם 76 מכשירים כל אחד. האייפון 6 אחראי למעשה ליצירת רף חדש של בדיקות תקינות, וזאת בעקבות הידיעות על התעקמות המסגרת בדגמי ה-6 פלוס. הבאזז שאייפון 6 יצר תורגם לכמות צפיות ניכרת בבדיקות התקינות של הדגם הבא אחריו (6S) כפי שראינו ברשימת הסרטונים המובילים וכך גם בסך כמות הצפיות, כ-333 מיליון חשיפות לסרטוני העמידות ב-6S - בגלל תיקון בעיית המסגרת.

 

לתופעה הזאת יש גם היבט כלכלי שקשה להתעלם ממנו. חישבנו את העלות של כל דגם בעת ההשקה, לקחנו בחשבון את עלות הדגם הבסיסי בכל מודל והכפלנו אותו בכמות הסרטונים. העלות המשוקללת הכניסה לאפל לפחות 316 אלף דולר בעבור מכשירים שלא השתמשו בהם.

 

ליוצרי הסרטונים מדובר בהכנסה של כ-2 דולר בממוצע בעבור 1,000 צפיות, כלומר סרטון הקולה של דגם האייפון 6S הכניס ליוצר סכום משוער של כ-240 אלף דולר. יוטיוב חולקת את הרווח עם היוצר בפיצול של 45/55 אחוזים לטובת היוצר. בהנחה שמדובר ב-2 דולר, יוטיוב מרוויחה כאן כ-1.64 דולר ל-1,000 צפיות, ובשורה התחתונה כל הסרטונים הכניסו ליוטיוב סכום משוער של 1.7 מיליון דולר.


 

הנוסחה המנצחת

מעבר על היסטוריית הדגמים מצביע על עלייה בכמות הסרטונים בכל פעם שמוצג דגם חדש - הכוונה ללא דגמי הביניים (ה-S למיניהם). אם הרצף הזה יישמר, האייפון X צפוי להזרים ליוטיוב לפחות 115 סרטוני עמידות שונים.

 

בשביל לעבור את רף מיליון הצפיות ביוטיוב (מבלי לערב את סטטיק ובן אל) מומלץ למצוא מיקומים גבוהים להטלת האייפון. בנוסף, בדיקת עמידות ביחס למכשיר אנדרואיד מקביל עוזרת לשיפור כמות הצפיות – פה מרוויחים גם את צרכני האנדרואיד שיצפו בסרטון.

 

על מנת לממן את עלות האייפון X (שיימכר ב-999 דולר) יש לייצר סרטון שיכניס לפחות 499.5 אלף צפיות, וכדי לצאת עם רווח מספיק בשביל לקנות אייפון חדש נדרשות כמיליון צפיות. בנקודה הזו יש לקחת בחשבון שרק כ-33% מהסרטונים עברו את הרף הזה.

 

אלו הסרטונים הנבחרים שלא בהכרח הגיעו למקום הראשון, אבל הם ללא ספק הזויים ופופולריים:

אייפון 6S נטבל בקולה ונכנס להקפאה – 120 מיליון צפיות

הטלת אייפון SE מגג בניין כאשר הוא עטוף בסיליקון שקוף – 31 מיליון צפיות

טבילת אייפון 6S לתוך לבה לוהטת – 35 מיליון צפיות

הטלת אייפון 6S מגג בניין כאשר הוא בתוך אבטיח – 18 מיליון צפיות

מטח יריות על אייפון 5S - צבר 12 מיליון צפיות

עמידות של אייפון 7 לדיסק ניסור – 5.8 מיליון צפיות

עמידות של אייפון 6 לאש – 5.1 מיליון צפיות

טבילת אייפון 5 בסיר מים רותחים – 4 מיליון צפיות

בדיקת עמידות של אייפון 5 לכדור באולינג –2 מיליון צפיות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים