שתף קטע נבחר

דחייה אחר דחייה: ישראלים תקועים 60 שעות בזנזיבר

בשל תקלה במטוס ארקיע, 170 נוסעים ממתינים בזנזיבר מאז יום רביעי לטיסה בחזרה לישראל וכבר לא יספיקו לשוב לישראל לפני כניסת השבת. "שמו אותנו במלון עם עובש וג'וקים בכל מקום". הדייל לנוסעים: "דינם של מכונות מידי פעם להתקלקל". ארקיע: "מתנצלים על עוגמת הנפש, אבל לא נתפשר על בטיחות הטיסה"

 

170 נוסעי טיסת ארקיע מזנזיבר לישראל תקועים כבר יותר מ-60 שעות בחבל הארץ במזרח אפריקה, בשל תקלות במטוס שהיה אמור להחזיר אותם לארץ. "החופשה נהרסה לגמרי", אמרו הנוסעים המיואשים הבוקר (ו'), אחרי שחשבו כי התקלה תוקנה, עלו למטוס אבל אז התגלתה תקלה נוספת והטיסה לישראל נדחתה שוב.

 

נוסעי טיסת ארקיע (AIZ628) תקועים בזנזיבר מאז יום רביעי בערב לאחר תקלה טכנית שהתגלתה בצינור הדלק במטוס. מאז, כך מספרים הנוסעים, הם היו אמורים להמריא כמה פעמים לארץ לאחר שהודיעו להם שהתקלה תוקנה, אולם בבדיקות שנערכו לפני ההמראה התגלה שהמטוס עדיין תקול.

נוסעים מחכים בשדה התעופה בזנזיבר. "חשבנו שהסיוט נגמר" ()
נוסעים מחכים בשדה התעופה בזנזיבר. "חשבנו שהסיוט נגמר"



גם הבוקר (ו') הועלו הנוסעים למטוס, נראה היה שהפארסה הסתיימה והנוסעים יעשו את השבת עם בני משפחתם וחבריהם בישראל, אולם שוב התברר כי שהתקלה לא נפתרה. הנוסעים הורדו מהמטוס ופוזרו בין בתי המלון. "אמרו לנו שיש בעיה עם צינור הדלק שגורמת לקצר ושבגלל שאנחנו באפריקה יש להם בעיה להביא חלקי חילוף וטכנאים מקצועיים", סיפר עומר דהן (18) שהגיע עם בת זוגו נועה לחופשה בת שבוע וחצי. "מאז יום רביעי כל הזמן אומרים לנו שעובדים על המטוס אבל לא ברור למה לא מביאים מטוס חלופי, למה אין נציג ישראלי שנמצא איתנו כל הזמן, ולמה לא מעדכנים אותנו מה הם מתכוונים לעשות".

 

נועה, נוסעת נוספת שמחכה לטיסה בחזרה לארץ, אמרה כי לאחר לילה קשה במלון היא כבר הייתה בטוחה שתמריא ארצה לפני כניסת השבת, אבל אז התקלה במטוס חזרה. "שמו אותנו במלון עם תשתיות איומות, עם ג'וקים בכל מקום, עם קירות מתפוררים ועובש. אחרי שחשבנו שהסיוט נגמר הכול שוב התחיל מהתחלה. יש כאן נוסעים מבוגרים שלוקחים תרופות שאוזלות להם ויש שומרי שבת שעכשיו אמורים לדאוג לעצמם לפתרונות שהייה. ההרגשה היא שכל החופשה נהרסה".

עומר דהן ובת זוגו נועה. "לא מעדכנים אותנו מה הם מתכוונים לעשות" ()
עומר דהן ובת זוגו נועה. "לא מעדכנים אותנו מה הם מתכוונים לעשות"
 

הדייל הראשי של הטיסה אמר לנוסעים: "אנחנו גם רוצים לצאת מכאן אבל נצא רק כשהמטוס יהיה מוכן 100 אחוז. מניסיון, ואני טס 29 שנה, מדובר במכונות וטיבן של מכונות מידי פעם להתקלקל. נעשה הכל כדי לצמצם את אי הנוחות שלכם".

 

גורמים בחברת התעופה ציינו שצוות המטוס נמצא עם הנוסעים ומנסה למצוא פתרונות לבעיות הנוסעים, להסעתם לבתי המלון ולספק להם למזון. בחברה ציינו כי בגלל בעיות רגולציה הקשורות בטיסות לאפריקה, קיים קושי להוציא מטוס חלופי למדינה ללא אישור מוקדם, אולם מסתמן שבשעות הקרובות האישור יינתן ומטוס יחזיר לפחות את הנוסעים שאינם שומרי שבת.

 

מארקיע נמסר בתגובה: "לקראת חזרתו המתוכננת של המטוס במועד המקורי התגלתה תקלה שדרשה החלפת חלק. מכונאים מומחים הוטסו במיוחד מישראל ופתרו את התקלה, כך שהמטוס תוכנן לצאת היום לפנות בוקר לישראל. בהכנות להמראה התגלתה תקלה אחרת שדורשת שליחת חלק טכני מישראל. ארקיע החליטה להוציא מטוס מיוחד אחר הצהריים שיחזיר את נוסעי המטוס בסביבות חצות הלילה. הנוסעים שומרי השבת יחזרו לישראל מיד עם צאת השבת. ארקיע מתנצלת על עוגמת הנפש אולם אינה מתפשרת על בטיחות הטיסה ודואגת לשכן את הנוסעים בנוחות במלונות. התקלות אינן מסובכות אך מדובר בצירוף מקרים שגרם לעיכוב נוסף. ארקיע והצוות הנמצא עם הנוסעים דואגים לעדכן אותם באופן שוטף בהתפתחויות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים