שתף קטע נבחר

יש מציל בקהל? "הכוכב הבא לאירוויזיון" התחילה בסימן שאלה

למרות שאת העונה הנוכחית היא פתחה באווירה כבדה, העניינים השתפרו במהרה. רותם ואסי הדגימו למה הכימיה ביניהם הופכת אותם לצמד המגישים הכי מבדר היום בטלוויזיה. עכשיו גם יש ברשותם את כפתור ה-Save - הבעיה היא שלא ברור מה זה אומר כשהם הולכים עם הלב

 

כוח אסי ורותם מקבל תנופה רצינית העונה בצורת כפתור ה-Save שאיתו הם יכולים להציל – עד חמש פעמים – מתמודדים שלא הצליחו להעפיל לשלב הבא. עוד לא פיצחתי את ההיגיון מאחורי החיבה נטולת התנאים שהם רוחשים לכל מתמודד בלי יוצא מן הכלל. למה הם חייבים לאהוב את כולם? הרי אי אפשר לשלוח את כולם לפורטוגל.

 

 

גם לא ברור למה אסי ורותם צריכים לתת הזדמנות לאנשים שלא השופטים ולא הקהל חשבו שהם טובים מספיק כדי לעבור הלאה, אבל כבר מזמן הפסקתי לעקוב אחרי האלגוריתם שלוקח את המנצח עד לסוף העונה ומשם לבמת האירוויזיון. הרי התחרות האירופית היא לא יותר מתירוץ - "הכוכב הבא לאירוויזיון" הפכה כבר מזמן למסיבת תה שיצאה משליטה עם סלע בתפקיד אליס ועזר בתור הכובען המטורף. לכן כל עוד כפתור הסייב מצליח להנפיק עוד בידור בערב שאמור להיות לפני הכול מבדר, אז יהי כן.

 

עוד אלמנט שהשתפר העונה הוא שדרוגה של הספה שעמדה באמצע אולם ההמתנה של המתמודדים לחדר של ממש, עם קירות והכול, שבו אסי ורותם מתייחדים עם האורחים ונותנים את הקטע שלהם. אם הכימיה ביניהם לא הייתה כזו מוצלחת, זמן המסך שהם מקבלים היה שערורייתי, אבל האמת היא שהם הסייד קיק הכי מבדר היום בטלוויזיה, ונדמה שהחיבור ביניהם יותר מוצלח מזה של בר רפאלי עם עצמה. זוהי כנראה נקמת התסריטאי שהשחקנית הראשית שלו הבריזה לו שנייה לפני הצילומים, והיא מוגשת קרה.

 

גרסה קומפקטית לז'אנר שהיה צריך להיאסף לאבותיו. "הכוכב הבא" (צילום: אוהד רומנו) (צילום: אוהד רומנו)
גרסה קומפקטית לז'אנר שהיה צריך להיאסף לאבותיו. "הכוכב הבא"(צילום: אוהד רומנו)

פרק הפתיחה התחיל מעט מדאיג – אחרי העינוג העצמי של קשת על הסיבוב שעשתה עם הפורמט הגיע המתמודד הראשון עם סיפור קורע לב, ג'קי מאוזבקיסטן, שלא יודע איפה אבא שלו ואימא שלו בשוודיה, והמשיך עם עוד סינדרלה עצובה על אבא לא מתפקד ועיריית טבריה, שלא מתקצבת כמו שצריך את ניקיון היכל התרבות. כשהגיעו ליתוש בקאווה של הראל סקעת - טרגדיה ממש - התחלתי לתהות אם "הכוכב הבא לאירוויזיון" שכחה שהיא חרטה על דגלה את הפאן והקל, ואיזה מין סוואג מדכדך השתלט על העונה הזאת. אחר כך זה השתפר עם כמה מתמודדים לא רעים עד לשיא - נטע ברזילי, שעפה על הלופר שלה.

 

פתיחת העונה החמישית של "הכוכב הבא לאירוויזיון", שעלתה הערב (א', 21:00, ערוץ 2), היא יותר מהכול מסיבת סוף הקורס של קשת בערוץ. עד אתמול עשתה רשת מאמצים אחרונים, וביומיים הבאים שנשארו עד לפיצול תצא קשת מגדרה בניסיון למצוא עוד דרכים לשכנע את הצופים שהם צריכים להמשיך איתה, כמו פעילי מפלגה ביום הבחירות שעוד מחפשים את הקולות הצפים. אלא שבניגוד למהפכה שהביא איתו ערוץ 2 המקורי כשעלה לאוויר, הסיכוי של אחד הערוצים המפוצלים להפוך למדורת השבט הוא נמוך. הסיבה פשוטה – ההבדלים ביניהם לא מספיק מובהקים והפיזור מן הסתם ישתנה מדי ערב, תלוי בלוח השידורים. כבר אין מספיק צופים בשביל מדורת שבט - מקסימום זיקוק.

 

"הכוכב הבא לאירוויזיון" ממשיכה לקרוץ לצופים שלה מעל ראשן של המתחרות - במקרה הזה "אקס פקטור" - וגם מספקת גרסה קומפקטית יחסית של ז'אנר שכבר מזמן היה צריך להיאסף

 אל אבותיו. נכון, השופטים עדיין מתפתים לקלישאות ("תאמיני בעצמך ותצליחי") או למחמאות מוגזמות, וגם עניין הסיפורים הכפולים עוד לא נפתר - משום מה אנחנו מקבלים כל סיפור פעמיים, בריאיון המקדים ומול השופטים - אבל לפחות יש יותר מתמודדים בכל תוכנית, סטטיק ובן אל עדיין חמודים לאללה, ובכלל עושה רושם שכל הנוגעים בדבר נהנים מאוד. והתחרות בפורטוגל? אין מה לדאוג. אסי ורותם הם משלנו, הם בטח ילחצו על הסייב.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד רומנו
רותם סלע ואסי עזר. קיבלו זכות הצבעה
צילום: אוהד רומנו
לאתר ההטבות
מומלצים