שתף קטע נבחר

פיז'ו 508 (2011-היום)

יורשת ה-‭407‬ ואחות לסיטרואן C5. עברה מתיחת פנים משמעותית שנחתה בארץ באמצע 2015. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: משפחתיות גדולות

דגמים: ארבע דלתות סדאן וחמש  דלתות סטיישן נדירה, חמישה מקומות ישיבה בשתיהן.

טווח מחירים: מ-44.5 אלף שקל לאחת בסיסית מ-2011 ועד 199 אלף שקל לאחת חדשה ומאובזרת מ-2017 (מחירון לוי יצחק).

תעודת זהות: יורשת ה-‭407‬ ואחות לסיטרואן C5. עברה מתיחת פנים משמעותית שנחתה בארץ באמצע 2015.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

פרטים טכניים: מנוע 1.6 ליטר טורבו (156 כ"ס במקור, 165 כ"ס לאחר מתיחת הפנים), גיר אוטומטי שישה הילוכים. הנעה קדמית.

זיהום אוויר: 134־164 גרם ‭,c02‬ קבוצת זיהום 7 עד 13 מ-15.‬ המנהל לא מזהם, הוא מעשיר את האטמוספרה.

בטיחות: 5 מ-‭5‬ כוכבים במבחן הריסוק האירופי. שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC) כסטנדרט. התרעת רכב בשטח מת בדגמים המאובזרים.

ירידת ערך: מאבדת 20% לשנה בממוצע אצל לוי יצחק, והמכוניות היותר טובות עוד נמכרות ב-20% מתחת למחירון .

מה לבדוק לפני שקונים: פיז'ו ניסתה להתחכם לבעיות האמינות המסורתיות, עם גיר יפני ומנוע משותף עם ב.מ.וו. בגיר זה עבד לה, במנוע כבר עדיף היה לה לעבוד לבד. לגרסת ההספק המופחת שלל בעיות, מהצטברות פיח שדורשת ניקוי יקר, בעיות רצועת תזמון, מגדשי טורבו קצרי חיים ועוד. בגרסה המחוזקת שופרה האמינות משמעותית. בכל מקרה, לא לרכוש ללא היסטוריית טיפולים, ועדיף תוך התייעצות עם מוסך מתמחה.

למי היא מתאימה: משפחות עם שלושה ילדים והורים שאוהבים לנהוג.

למה כן: אלגנטית, נוחה, מרווחת ומאובזרת, כולל יציאת מזגן למושב האחורי ותצוגה עילית של נתוני המהירות על השמשה הקדמית, בגרסה היקרה. זריזה, התנהגות כביש מהנה.

למה לא: תא הנוסעים המקורי פחות איכותי, צריכת הדלק לא מתבלטת.

למחפשי מציאות: מאזדה 6 תהיה קנייה בטוחה יותר, אך גם פחות נוחה ופחות זולה.

השורה התחתונה: דגמי השנים הראשונות מיועדים לאמיצים בלבד, למרות מחירי השוק המפתים שלהם. אלה עם המנוע המשופר מספקים הרבה אוטו במעט כסף.

ציון: 3 כוכבים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
פיז'ו 508
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים