שתף קטע נבחר

בוא חמוד - הרכב מחכה

בסוף זה קרה: הנהג הצעיר או הנהגת הצעירה החוסים תחת כנפיכם הגיעו לזמן הזה שבו עליהם לפרוש כנף, לעבור את הטסט בידיים ורגליים רועדות ולגשת לקחת את רישיון הנהיגה החדש. מה עכשיו?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

תמיד חששתם מהיום הזה. ידעתם שהוא יגיע, אך הדחקתם. יחד עם זאת, ניסיתם כמובן לעודד, לדחוף למטרה, לנסות ולנחם כאשר יש משברים. אך בסוף זה קרה: הנהג הצעיר או הנהגת הצעירה החוסים תחת כנפיכם הגיעו לזמן הזה שבו עליהם לפרוש כנף, לעבור את הטסט בידיים ורגליים רועדות ולגשת לקחת את רישיון הנהיגה החדש.

 

ומה עם הנזק כתוצאה מהתאונה? (אילוסטרציה: Shutterstock) (אילוסטרציה: Shutterstock)
ומה עם הנזק כתוצאה מהתאונה?(אילוסטרציה: Shutterstock)

 

עבורכם מדובר ברגע שמח-עצוב. שמח בגלל תחושת החופש מההסעות, ההישג וגם הזמן שבו הילדים יהיו קצת מחוץ לבית. עצוב בגלל שהילדים כבר לא יהיו בבית, בגלל השעות של חוסר השינה ובעיקר בגלל הנזקים הפוטנציאליים לרכב. אין מה לעשות, נהגים חדשים הם נהגים פחות מיומנים: הם לא נמצאים אלפי שעות על הכביש, הם לא בהכרח יודעים היטב כיצד להתמודד עם תנועה צפופה והיום, יותר מתמיד, הראש שלהם נמצא עמוק בתוך עניינים בוערים אחרים ותשומת הלב שלהם נתונה בעיקר לסמארטפון.

 

האמת צריכה להאמר, אין תחליף לנהיגה מעשית בכביש וכמה שיותר כדי להשתפשף ולצבור ניסיון. אך למרבה הצער, השפשופים מתרחשים לא רק לניסיון: גם לרכב. סטטיסטית, נהגים חדשים ונהגים צעירים מעורבים יותר בתאונות דרכים. חלקן הגדול הן תאונות דרכים אשר מסתכמות כמובן בנזקי פח וצבע בלבד, למרבה המזל. אך נזקי פח וצבע הם נזקים שצריך לתקן.

 

מה עושים כשזה קורה? מתקשרים כמובן לחברת הביטוח, אך ראשית צריך לוודא שהנהג החדש-צעיר אכן מתווסף לביטוח. ואז גם מגיעה מכה חזקה בכיס: רוב חברות הביטוח דורשות תוספת נאה לפרמיה החודשית בגין הוספה של נהג צעיר, בגובה שנע בין 400 ל-600 שקלים בחודש. ישנן כמובן משפחות שבהן ישנם כמה נהגים צעירים, ואז הפרמיה נוסקת לשמים. מה עושים במצב כזה?

 

קונים לנהג הצעיר מכונית משלו? לא רעיון טוב. אלה הוצאות נוספות על מוסכים ותיקונים. מונעים מן הנהג הצעיר לנסוע? גם לא רעיון טוב. הוא ישכח את מה שלמד ואז מדוע בעצם הענקנו לו את החירות לנהוג מלכתחילה? אז הילד או הילדה כועסים-ובצדק. רובנו לכן חושקים שיניים ומוסיפים אותם לפרמיית הביטוח ומקווים שאלפי שקלים בשנה לא יכאיבו לנו יותר מדי בארנק, למרות שברור שהם כן, שלא לדבר על תיקונים ברכב במידת הצורך.

 

ויש אפשרות אחרת. באמצעות מסלולי ליסינג פרטי תפעולי. במסלולי ליסינג פרטי תפעולי המכונית חכורה מחברת הליסינג. החוכר משלם תשלום ראשון נוח ולאחר מכן פורס את היתרה לתשלומים נוחים. בסוף התקופה ניתן למחזר את יתרת התשלום כמקדמה למכונית חדשה. כך ניתן לוודא שהנהג החדש או הנהג הצעיר נוסעים כל הזמן במכונית חדישה. מכונית שלא תתקלקל להם באישון לילה בדרכם לבילוי או בדרכם מן הבסיס, כזו שתהיה בטוחה ותצויד במיטב טכנולוגיות הבטיחות המתקדמות.

 

אך לא רק: גם כזו שבמקרה של תאונה לא תסחוט את הארנק של ההורים: במסלולי ליסינג פרטי ניתן להוסיף נהג צעיר בתעריף נמוך משמעותית מהתשלום שהיה נדרש לו היה מדובר במכונית בבעלות, כזו שדורשת כמובן גם הוצאות שוטפות.

 

בשלמה רכב חדש התוספת החודשית לביטוח נהג חדש היא 178 שקלים בחודש, תשלום ההופך את המטלה למעט פחות מעיקה והופך את ההורים ליותר שלווים. זאת, הודות לשילוב של בטיחות, אמינות של הרכב והידיעה שגם אם יתרחש נזק, התשלום החודשי המתווסף בכל מקרה לתשלום חודשי נמוך. מה שיבטיח כי משק הבית יוכל לשאת בקלות בהוצאה, למרות שבמשקי בית אחרים, שלא בחרו במסלולי ליסינג פרטי, נוכחותו של נהג חדש מהווה סיבה לדאגה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בשיתוף שלמה
אילוסטרציה: Shutterstock
מסרונים בנהיגה
אילוסטרציה: Shutterstock
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים