שתף קטע נבחר

למי מיועד ליסינג פרטי תפעולי?

האם לקנות רכב חדש או משומש, האם ליסינג פרטי מתאים יותר או פחות ומה בכלל משמעות ה"תפעולי" לאנשים פרטיים?

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

למי מיועד ליסינג פרטי תפעולי? התשובה האוטומטית, מטבע הדברים, היא "כמעט לכולם". אך בפועל המצב מורכב יותר ודורש לא מעט מחשבה. ליסינג פרטי תפעולי הוא מסלול חכירה המזכיר בקווים מסוימים את מסלולי החכירה הקיימים - שכיר המקבל מכונית ליסינג ממקום העבודה. כלומר, חברת הליסינג היא זו שדואגת לתחזוקתו של הרכב, למבחן הרישוי השנתי, לטיפולים, לצמיגים ולביטוחים.

 

כמה תשלמו על ביקור במוסך? ()
כמה תשלמו על ביקור במוסך?

 

כאשר מדובר במסלול ליסינג פרטי תפעולי, הלקוח הוא זה שמשלם מקדמה וקובע את גובהה. לאחר מכן הלקוח משלם מדי חודש תשלום קבוע וידוע מראש ובסוף התקופה הוא יכול לשלם את היתרה ולהישאר עם המכונית. לחילופין אפשר השתמש בתשלום הסופי כדי לשים כביכול מקדמה על מכונית חדשה - וכך להישאר תמיד מאחורי ההגה של מכונית חדשה.

 

כעת נשאלת השאלה, למי המסלולים הללו מתאימים? התשובה: לישראלים שמעוניינים להמשיך לנסוע במכונית חדשה. שלא רוצים לשים מאות אלפי שקלים על הכביש. שלא רוצים לראות מוסך או לספוג ירידת ערך חדה. לדוגמה, סטודנטים המעוניינים לנסוע מדי יום לאוניברסיטה במכונית חדישה שלא תתקלקל בחורף, תהיה בטוחה וכל ההוצאות הכרוכות בתחזוקתה השוטפת לא יהוו בעיה. דרך אידיאלית להתחיל בחוויית הבעלות על מכונית ולהישאר עם טעם טוב בפה.

 

גם זוגות צעירים יכולים לנצל היטב את היתרונות הכרוכים במסלולי ליסינג פרטי תפעולי, במיוחד לנוכח העובדה שזוגות צעירים זקוקים לכסף על מנת לשלם שכירויות, לאגור ממון מספק למקדמה על דירה חדשה או לחסוך כספים לקראת הגעתו של הילד הראשון. כל אלה מתאפשרים הודות למסלולי ליסינג פרטי תפעולי שאינם דורשים מן הלקוח לשים "על הכביש" סכום ניכר, ודורשים רק תשלום חודשי נמוך יחסית המכסה גם את נושא התחזוקה.

 

קבוצה אחרת המסוגלת ליהנות במיוחד מרכב בליסינג פרטי תפעולי היא בני שישים פלוס שנמצאים בפנסיה או קרובים אליה - אחרי שהגוזלים פרחו מן הקן המשפחתי. חלק גדול מן הישראלים נוסעים במכוניות גדולות יחסית, כאלה שמיועדות לשימושה של משפחה, אך עם היציאה לפנסיה אין יותר צורך במכונית שתסיע גם את הילדים והציוד, אולי נכדים לכל היותר.

 

לכן כבר אין צורך במכונית משפחתית ויש כסף בבנק, אך חבל לבזבז את הכסף על רכישה, תחזוקה, ביטוחים וכיוצא בזאת. לכן במסלולי ליסינג פרטי תפעולי ניתן לשלם מקדמה ולאחר מכן לשלם תשלום חודשי נמוך שאינו פוגע באופן משמעותי בחסכונות וגם לא בכספי הפנסיה.

 

גם בעלי מקצועות חופשיים יכולים ליהנות ממכוניות בליסינג פרטי תפעולי, הודות לטווח הנסיעה המוגדל שהן מאפשרות. בעוד שבמכונית משפחתית ישראלית ממוצעת ניתן לנסוע בשנה כ-15 אלף ק"מ, הממוצע הישראלי לשנת 2016, במכונית בליסינג פרטי תפעולי אפשר לנסוע יותר, בלי לדפוק חשבון לכל קילומטר שעובר בגלל התחזוקה, בגלל הביטוחים ובגלל ירידת הערך.

 

יותר קילומטרים פירושם יותר בילויים ויותר הנאה אך לא רק: יותר קילומטרים פירושם גם יכולת להגיע ליותר לקוחות במקומות רחוקים יותר ולהרוויח יותר, וכל זאת בלי לפגוע במשכורת באופן ניכר ובלי להיפגע כתוצאה מירידת הערך הכרוכה בדרך כלל במכוניות הנוסעות מעל לקילומטראז' המקובל.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים