שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הרכבים הבטוחים של השנה

    מדי שנה משתפרת הבטיחות של המכוניות שאנו פוגשים באולמות התצוגה, וכך תבטיחו לעצמכם שהמכונית בה תסעו תגן עליכם הכי טוב

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    אז החלטתכם ללכת על מכונית חדשה. על פניו החלטה נכונה וחכמה הנובעת משיקולי אמינות, נוחות, יכולת ושימושיות. אך האם בדקתם היבט אחד נוסף וחשוב במיוחד, הבטיחות? שכן סטטיסטית, במהלך השנים האחרונות נרשמת מדי שנה עליה במספר תאונות הדרכים והמשמעות פשוטה: יש צורך להתאים את הרכב החדש שבכוונתכם לרכוש לתנאים בו ימצא עצמו. לנוחותכם, כמה כללים חשובים שיסייעו לכם בבחירת מכונית שתגן עליכם ועל משפחתכם.

     

     

    ראשית ישנם מבחני בטיחות בינלאומיים: גופי בטיחות כגון EuroNCAP האירופי ו-IIHS האמריקאי מבצעים מבחני ריסוק מורכבים וקפדניים במאות כלי רכב מדי שנה, במסגרתם המכוניות מוטחות אל קירות, נפגעות  בצד ומלמעלה, מאחור ובזווית. מול קיר ומול עמוד ואפילו בעת התהפכות. בובות מיוחדות המדמות בני אדם ועמוסות בחיישנים המסוגלות לקבוע היכן צפויה פגיעה גופנית ובאיזו עוצמה. בנוסף, במבחנים אלו נבדקות גם מערכות הבטיחות המתקדמות החדשות - והציונים בהתאם.

     

    כך שלפני בחירה במכונית חדשה, מומלץ להיכנס לאתרים הרלוונטיים ולבדוק היטב את ציוני הבטיחות. חשוב כמובן לוודא שהמבחן בוצע ברכב בעל מפרט בטיחות דומה לזה שנבחן בישראל. דוגמאות לכלי רכב שזכו בציון מירבי ונמכרים בישראל יש למכביר: מאזדה CX5, סיאט איביזה, סקודה קודיאק, טויוטה CHR ואחרים. אך זהו כמובן רק קצה הקרחון: מה בנוגע לכלי רכב שלא נבדקו?

     

    כאן יש דירוגי בטיחות נוספים שקבעה מדינת ישראל, דירוג שלוקח בחשבון גם מערכות בטיחות שלא הגיעו במקור ברכב, דוגמת מערכת התרעה על אי שמירת מרחק מהרכב שלפנים והתרעה מפני סטייה מנתיב. אך החישוב הזה עומד להשתנות בינואר הקרוב, מכיוון שמערכות השמירה על המרחק וההתרעה על סטייה מנתיב יהפכו לציוד חובה במכוניות חדשות, ולכן סולם הבטיחות ישתדרג וייקח בחשבון את נוכחותן של מערכות הבטיחות החשובות ביותר: אלה שאינן רק מתריעות אלא גם פועלות עצמאית כדי למנוע תאונה ובכל מקרה או להפחית את חומרתה.

     

    חשוב לזכור כי על מערכות אלה מומלץ להקפיד במיוחד: למשל מערכת בלימה המנטרת כל הזמן את המרחק מהרכב שלפנים, ומפעילה את מערכת הבלמים אם מהירות "סגירת המרחק" גבוהה מדי ומלמדת על תאונה אפשרית. וישנה גם מערכת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, אשר מנטרת אעת מיקומו של הרכב על הכביש ומסיטה באופן עצמאי את ההגה כדי לחזור לנתיב במקרה של סטיה ימינה או שמאלה.

     

    למתקדמים יש גם בקרת שיוט אקטיבית, המוודאת שהמרחק מהרכב לפנים נותר קבוע בהתאם למהירות הנסיעה, יודעת להאט ולהאיץ בהתאם ואפילו לעצור. בעבר נחשבו מערכות בטיחות כאלה לנחלתם של עשירים בלבד, כיום ניתן למצוא אותן אפילו בקיה נירו, יונדאי איוניק וטויוטה יאריס. בפועל, חלק הארי של המכוניות החדשות המשווקות בישראל הן בטוחות, יש להן ציונים טובים במבחני הריסוק, מערכות בטיחות ומקדם הגנה ראוי שמגדיל את הסיכוי שלכם להגיע הביתה בשלום.

     

    בעבר נהגו לומר בענף הרכב שבטיחות היא פועל יוצא של כסף. של הצורך לשלם הרבה כדי לרכוש מכונית בטוחה לנוסעיה. לא עוד. כיום ניתן לחכור מכונית במסלול ליסינג פרטי וליהנות לא רק משחרור מירידת הערך ותחזוקה, אלא גם מתוספת של בטיחות עדכנית. הטכנולוגיות הקשורות בבטיחות בדרכים מתקדמות מדי שנה בצעדי ענק ומכוניות בנות שלוש בלבד מפגרות מבחינה זו באופן מהותי אחרי דגמים מעודכנים שלהן.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים