שתף קטע נבחר

נוסעים ברכבת? "היזהרו" מסיירת הנימוסין

דיברתם בקולי קולות בקרון? שמתם רגליים על המושב? רוב הסיכויים שתיתקלו בסיירת הנימוסין. לא מדובר באכיפה אלא במהלך של רכבת ישראל לשפר את חווית הנסיעה. חלק מהנוסעים מברכים, אחרים מבקשים: "רק שלא יהיו איחורים"

 

"גבירותי ורבותיי היצמדו לימין", צעק יוסי רחמני חבר בסיירת הנימוסין של רכבת ישראל ליורדים במדרגות הנעות לרציף. "כל הכבוד אדוני שאתה לא חוצה את הפס הצהוב", השלים אורי נועז, חבר גם הוא בסיירת. יוסי ואורי הם רק שניים מעשרות שחקנים ודיילים הפרוסים ב-12 תחנות וב-20 מסלולים של רכבת ישראל.

 

חוסר הנימוס ברכבת ישראל מוכר לנוסעים רבים, אבל אחד ממקדמי חוסר הסבלנות של חלק מהנוסעים הם גם עומסים ברכבת שמורגשים ביתר שאת בימים ראשון וחמישי. בשנים האחרונות גדל הביקוש מצד הנוסעים ונפח הנסיעות ברכבת ישראל עלה משמעותית, זאת לצד מחסור קשה בתשתית מסילתית.

 

סיירת הנימוסין בפעולה (באדיבות רכבת ישראל) (באדיבות רכבת ישראל)
סיירת הנימוסין בפעולה(באדיבות רכבת ישראל)

נעמה הלבוס, מנהלת פרויקטים באגף השיווק של הרכבת, הסבירה את מטרת הפרויקט: "אנו רוצים לשפר חווית הנסיעה ולגרום לה להיות מהנה יותר עבור כולם ואנחנו משלבים פעילות שטח כדי לפגוש נוסעים ברגע האמת ובנקודות רלוונטיות ושם להזכיר להתחשב באחרים כדי שחווית הנסיעה תהיה יותר כיפית ויותר מהנה".

 

רחמני עובד בשגרה כליצן רפואי בבית לוינשטיין ושחקן בתיאטראות הקאמרי ותמונע ואורי נועז גם הוא ליצן רפואי בבית החולים אסף הרופא ומשחק בתיאטרון אספלט לאמנויות רחוב. המטרה של השניים היא להכווין את התנהגות הנוסעים באמצעים הומוריסטיים ולומר להם להימנע מהנחת רגליים על הכיסאות, שימוש באוזניות ולא לדבר בקולי קולות בקרונות העמוסים.

 

"אנשי הסיירת מכניסים אווירה לנסיעה" (באדיבות רכבת ישראל) (באדיבות רכבת ישראל)
"אנשי הסיירת מכניסים אווירה לנסיעה"(באדיבות רכבת ישראל)

בנוסף לסיירת שולבו בתחנות כרזות שהודבקו על המדרגות וברציפים "מתחשבים באחר, מאפשרים לרדת ואחר כך עולים", "מתחשבים באחר, נצמדים לימין" ועוד. 

 

"חשוב מאוד שהנוסעים לא ידברו בקול רם בטלפון זה ממש לא יפה", אמרה יפה מהרצליה והוסיפה: "הסיירת נחמדה מאוד ויפה שמפעילים את זה ואני מקווה שזה יעזור".

 

 (באדיבות רכבת ישראל) (באדיבות רכבת ישראל)
(באדיבות רכבת ישראל)

 

 

ירון מקדימה התרשם מהפעילות עצמה. "הם מכניסים הרבה אווירה לנסיעה, רוב האנשים מנותקים אחד מהשני וזה מחבר ומאוד נחמד. הם אמנם מעירים לאנשים, אבל הכול בהומור". אלכס בירך על היוזמה אבל הצביע על הבעיה הידועה. "האמת שמה שהכי מפריע לי ברכבת הם האיחורים. כל השאר לא מפריע לי, אני שם את האוזניות ונעלם".

 

עיקר העומסים מורגשים במסילת החוף כשצוואר הבקבוק הוא באזור איילון, בעיה שצפויה להיפתר רק בעוד כמה שנים עם השלמת מסילה נוספת שעליה ינועו רכבות. בינתיים רכשה הרכבת 330 קרונות שישמשו קווים חדשים, אך יוסיפו מקומות ישיבה נוספים גם ברכבות הקיימות. התקנת מערכת האיתות החדשה בשנת 2019 צפויה להקטין את זמן הביטחון שבין יציאת הרכבות ולהניע 3 רכבות נוספות בשעה בכל כיוון. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות רכבת ישראל
סיירת הנימוסין בפעולה
באדיבות רכבת ישראל
מומלצים