שתף קטע נבחר
 

2016: החברות הגדולות במשק תרמו פחות

דו"ח ארגון מעלה: החברות תרמו בשנה שעברה בסך הכל 585 מיליון שקל למטרות חברתיות, לעומת 736 מיליון שקל ב–2015. טבע ראשונה עם תרומה של 183 מיליון שקל, בנק הפועלים במקום השני

טבע היא החברה שתורמת הכי הרבה למטרות חברתיות בישראל. כך עולה מדו"ח ארגון "מעלה" לשנת 2016 ופורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות". טבע תרמה בשנה שעברה 183 מיליון שקל למטרות חברתיות, 5.7% מהרווח שלה שעמד על 3.1 מיליארד שקל. הדו"ח סקר 450 חברות, 206 מתוכן תרמו תרומה חברתית.

 

טבע: החברה שתרמה הכי הרבה אשתקד (צילום: AP) (צילום: AP)
טבע: החברה שתרמה הכי הרבה אשתקד(צילום: AP)
 

 

מאות מיליוני שקלים ממתינים לכם: תרמתם? נצלו את החזרי המס

 

סך התרומות בשנה שעברה עמד על 585 מיליון שקל, כאשר הרווח המצרפי של 450 החברות עמד על למעלה מ־47 מיליארד שקל. התרומה הממוצעת עמדה על 1.6 מיליון שקל, ואילו התרומה החציונית עמדה על מעט יותר מ־200 אלף שקל. סכום התרומה הכולל מהווה ירידה משמעותית מהשנים שעברו, כאשר ב־2013 סך התרומות עמד על 761 מיליון שקל, וב־2014 וב־2015 על 736 מיליון שקל. בממוצע תרמו החברות בשנה שעברה 0.82% מרווחיהן, לעומת 0.95% ב־2015, 0.93% ב־2014 ו־0.87% ב־2013.

 

אחרי טבע ממוקם בנק הפועלים עם תרומה של 44 מיליון שקל, שמהווה 0.89% מהרווח, ובנק לאומי עם תרומה של 33 מיליון שקל, שמהווה 0.74% מהרווח. חברת מגדל תרמה 6 מיליון שקל, שמהווים 2% מהרווח שלה; חברת הראל תרמה גם היא 6 מיליון שקל, שמהווים 1.43% מהרווח; וקבוצת דלק תרמה 8 מיליון שקל – 0.7% מהרווח שלה. אלביט מערכות תרמה 7.6 מיליון שקל, 0.7% מהרווח שלה.

 

 

 

כיל תרמה 19 מיליון שקל (החברה הפסידה בשנה שעברה), קבוצת עזריאלי 12 מיליון שקל, בזק 9 מיליון שקל, שופרסל תרמה 4.1 מיליון שקל, ושטראוס תרמה 3.4 מיליון שקל. חברת רמי לוי שיווק השקמה תרמה 2.8 מיליון שקל, 2.2% מהרווח. בסך הכל 8 חברות תרמו יחד 415 מיליון שקל, 21 חברות תרמו כל אחת בין 2 מיליון ל־10 מיליון שקל, 31 חברות תרמו בין חצי מיליון ל־2 מיליון שקל, ו־88 חברות תרמו בין חצי מיליון למיליון שקל. 72 חברות תרמו עד 100 אלף שקל.

 

פרויקט התרומות מבוצע בשיתוף פעולה בין מעלה ובין המכון למשפט ופילנתרופיה באוניברסיטת תל־אביב. הנתונים מתפרסמים לקראת כנס "מעלה" לאחריות תאגידית בסוף החודש.

 

מומו מהדב, מנכ"ל מעלה: "אנחנו רואים תמונה יציבה לפיה מי שתרם ממשיך לתרום אבל מי שלא תרם ממשיך לא לתרום וגם לא לדווח: מתוך התרומה הכוללת של כ־600 מיליון שקל בשנה, כשני שלישים מהסכום נתרמו על ידי שמונה חברות שמובילות את הנושא בישראל. תרומה לקהילה מצד עסקים היא רק אחת הדרכים של עסק להשפיע לחיוב על החברה, אבל לרוב יש קשר בין התרומה להיקף ההשפעה החברתית בערוצים נוספים".

 

גליה פייט, מנהלת המכון למשפט ופילנתרופיה: "המכון בחן בשנה האחרונה את כל ערוצי התרומה בישראל – משקי בית, עסקים ותורמים בעלי יכולת מתוך מטרה להנגיש ידע ולחזק את העשייה החברתית בישראל".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים