שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    עתירה לבית המשפט: הפסק מיזם הרכב השיתופי בחיפה

    האם יורה בית המשפט לעיריית חיפה להפסיק לאלתר את מיזם הרכב השיתופי החדש עליו הכריזה רק לפני כשבועיים? כך לפחות מאמינה עמותת "שומרי הסף"

    עמותת "שומרי הסף - התנועה להגנת ערכי שלטון החוק", הגישה עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד פרויקט הרכב החשמלי השיתופי בעיר אשר הושק לאחרונה. לדברי העמותה, החברה המפעילה את הפרויקט (Car2Go) נבחרה ללא מכרז, כנדרש. עוד אומרים בעמותה כי רק לאחר הפעלת הפרויקט, פרסמה העירייה את הטענה שהחברה המפעילה היא בגדר "ספק יחיד" שההתקשרות עמו אינה מחויבת במכרז. בעירייה מכחישים את הטענות ואומרים כי פעלו כחוק, וכי כל ההתקשרויות פורסמו לפני תחילת הפעלת המיזם - ללא כל התנגדות.

     

    השקת מיזם הרכב השיתופי. האם יבוטל? 

     

    חיפה זוכה לרכב שיתופי חשמלי

    רכב שיתופי עירוני: חיפה נקייה מתל אביב

     

    העתירה הוגשה נגד עיריית חיפה, חברת Car2Go ובעליה, המשרד להגנת הסביב וחברת קרסו, יבואנית רנו זואי - הרכב שנרכש עבור הפרויקט. לדברי העותרים, המיוצגים על-ידי עורכי הדין אורי שילה וליאור דץ ( אדריכל) ממשרד א. שילה ושות', יש לפסול את החלטת עיריית חיפה להתקשר עם החברה המפעילה את מיזם הרכב השיתופי-חשמלי, משום שההתקשרות עמו בוצעה ללא מכרז. כמו כן יש לפסול את הניסיון לפרסם בדיעבד הודעה על כוונה להתקשר עם החברה בפטור ממכרז, בשל טענת העירייה שחברת Car2Go היא בבחינת " ספק יחיד" - זאת בכלל לאחר השקת המיזם.

     

    עמדת טעינה לרכב השיתופי - האם היה מכרז כחוק? (ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה) (ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
    עמדת טעינה לרכב השיתופי - האם היה מכרז כחוק?(ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

     

    בשלב ראשון דורשת העמותה מבית המשפט להורות על הפסקת פעילות המיזם, על הסרת כל התמרורים בעיר חיפה שעל פיהם הוקצו 300 מקומות חנייה באופן לפרויקט הרכב השיתופי, ולחדול מלתת דו"חות חניה למכוניות של אזרחים החונים במקומות שסומנו במיוחד לרכב השיתופי.

     

    לטענת העותרים, המשיבות פעלו בכוונה תחילה ליצור "מיזם" שכל כוונתו להוציא כספים מהציבור שלא כדין ולחלק את הרווחים ביניהם. עוד אומרת העמותה כי היא מצדדת במיזם שנועד להפחתת זיהום אוויר מכלי רכב, אולם היא מתנגדת להפעלתו של המיזם הנוכחי היות שנעשה בניגוד לחוק.

     

    "מדובר במעשה נמהר של הפעלת מיזם ללא פרסום מכרז פומבי כחוק חובת מכרזים, תוך פגיעה בעקרונות השוויון והיעילות הכלכלית ובחוסר תום לב. המהלך הלא חוקי הביא לכך שהשירות מוצע לציבור במחיר גבוה באופן בלתי סביר ובלתי מידתי. לצד האמור, עיריית חיפה פוגעת בתושבים על-ידי נטילת מאות מקומות חנייה בשכונות שבהן קיימת מצוקת חנייה", אמר עו"ד דץ.

     

    עו"ד יצחק זכאי, שליווה את הפרויקט מטעם עיריית חיפה, אמר כי עיריית חיפה פעלה בכל הקשור למיזם הרכב החשמלי השיתופי, "על פי חוק כמתחייב מכל כללי הדין. חברת Car2Go הינה החברה היחידה שיכולה לספק את השירות העומד בבסיס ה'קול הקורא' שפורסם על-ידי המשרד להגנת הסביבה, ומכאן ההתקשרות בינה לבין עיריית חיפה אשר נעשתה כמתחייב בדני המכרזים לגבי 'ספק יחיד'. בהתאם לחוק, פרסמה העירייה את כוונתה להתקשר בפטור ממכרז עם החברה. משלא התקבלה כל התנגדות או הצעה מתחרה אישרה ועדת המכרזים את ההתקשרות.

     

    "לאחר שינוי תנאי ההתקשרות חזרה ופנתה העירייה לוועדת המכרזים על-מנת לקבל את אישורה החוזר להתקשרות עם החברה. על-פי הנחיית הוועדה פרסמה העירייה פעם נוספת את כוונתה להתקשר עם החברה ובתוך כך פורסמה דרך ההתקשרות ותנאי ההתקשרות הצפויים. גם לאחר פרסום זה לא התקבלה כל התנגדות או הצעה נגדית ובעקבות כך בוצעה ההתקשרות".

     

    בחברת Car2Go הפנו לתגובת העירייה.

     

    במשרד להגנת הסביבה אמרו כי יגיבו על הדברים בבית המשפט.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אחיה ראב"ד
    מיזם הרכב השיתופי. יבוטל?
    אחיה ראב"ד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים