שתף קטע נבחר

עידו כהן בן ה-16 - ההבטחה הגדולה הבאה של עולם המרוצים

נהג המרוצים הישראלי, תלמיד כיתה י"א בבית הספר בליך שברמת גן, הוחתם בקבוצת עילית למרוצי פורמולה. שוהה 100 ימים בשנה בחו"ל ומתכונן לבגרויות בטיסות ובשדות תעופה. "כמו כולם, החלום שלי הוא פורמולה 1. אבל הדרך לשם עוד ארוכה מאוד"

עידו כהן, בן 16 מרמת גן, יתחרה בשנה הבאה בקטגוריית פורמולה 4 באליפויות גרמניה ואיטליה, קפיצה נוספת לצעיר הכישרוני בדרך פורמולה 1. רשמו לעצמכם: מרוץ ראשון ב-13 באפריל, מסלול המרוץ המיתולוגי מונזה, איטליה.

 

 

בניגוד לנהגי-על רבים, כהן לא החל את דרכו בגיל הגן, אלא הגיע לעולם המרוצים בשלב מאוחר יחסית למקובל כיום. "הפעם הראשונה שנהגתי הייתה בגיל 10 במסלול קארטינג בקריית אונו. אהבתי את זה מאוד ובשנה שלאחר מכן כבר התחריתי בליגה ואפילו ניצחתי במספר מרוצים", הוא אומר ל-ynet. "אבל אז לא היו כאן ליגה ומסלול מקצועיים, ושנה לאחר מכן, ב-2013, התחלתי להתחרות באליפות אירופה בקארטינג עם מנועי רוטאקס, זו שבה מתחילים את הקריירה כל נהגי המרוצים. בעונת המרוצים האחרונה סיימתי בעשירייה הראשונה", הוסיף.

 

 (צילום: עמי כהן) (צילום: עמי כהן)
(צילום: עמי כהן)

 

הצלחתו של הצעיר הישראלי והכישרון שהציג לא נעלמו מעיני אנשי קבוצת "מוקה מוטור ספורט" הוותיקה והמוכרת בעולם המרוצים, והיא הזמינה את כהן לשישה ימי מבחן כדי לבדוק את התאמתו לליגה של הגדולים. זהו פתח להזדמנות כמעט הכרחית בדרך לפורמולה 1. התוצאות היו מרשימות, והקבוצה הציעה לכהן להצטרף לשורותיה במסגרת אליפויות פורמולה 4. למכונית המרוץ המודרנית מנוע מוגדש בנפח 1.6 ליטר המפיק 180 כ"ס ומשקלה 500 ק"ג בלבד. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת שלוש שניות, והמהירות מרבית היא 245 קמ"ש.

 

פטר מוקה, בעלי הקבוצה, אמר על החתמת כהן כי "אחרי המון שנים בעולם המרוצים ליוויתי וצפיתי באין-ספור כישרונות צעירים בדרכם מעלה. ומה שמרשים אותי יותר מכול הוא הרצון העז שלהם לגרום לדברים לקרות, למרות הקשיים הגדולים הניצבים לפני כל אחד ואחד מהם. עידו כהן הוא דוגמה טובה שכן הוא נקט צעד אמיץ מאוד בהחלטתו להתחרות מחוץ למדינה שבה גדל, ועוד בגיל כל כך צעיר. בזאת הוא הבהיר כמה תשוקה ואסרטיביות יש בו. הקבוצה שלנו תלווה אותו ותעמוד לצידו בדרך להצלחה".


 

עידו, מה ההבדל הכי גדול מבחינתך כנהג בין פורמולה 4 לקארטינג?

"הכול קורה הרבה יותר חזק ומהר. כוחות ה-G שפועלים על הגוף בתאוצה בבלימה ובפניות הרבה יותר גדולים, ולכן הנהיגה הרבה יותר קשה פיזית. זה כמו רכבת הרים, רק שאתה שולט בה. האדרנלין מטורף, בעיקר בעקיפות ובמלחמות עם הנהגים האחרים, וכל זה קורה במהירויות גבוהות הרבה יותר".

 

מהן הציפיות שלך לעונה הקרובה?

"לסיים בשלישייה הראשונה של אליפות הרוקי'ס (נהגים בעונתם הראשונה, נב"ז) ובעשירייה הראשונה של כלל הנהגים. אני חושב שעם הרבה עבודה קשה אפשר לעשות הזה. אני נמצא 100 ימים בחו"ל בכל שנה כדי להתאמן ולנהוג טוב יותר. החלום הוא כמובן, כמו של כולם, פורמולה 1. אבל הדרך לשם עוד ארוכה".

 

 (צילום: עמי כהן) (צילום: עמי כהן)
(צילום: עמי כהן)

 

איך מספיקים להכין שיעורי בית בזמן הזה?

"אני תלמיד י"א בבית הספר בליך ברמת גן ויש בגרויות השנה, אז זה באמת לא פשוט. אבל הנהלת בית הספר מתחשבת ונותנת עזרה והקלות. את שיעורי הבית וההכנות למבחנים אני משתדל לעשות בכל רגע פנוי שיש לי, במטוסים, בשדות תעופה ומאוחר בלילה במלון. אני עושה בין היתר חמש יחידות בפיזיקה, וככה גם לומד להבין את מגבלות המכונית על המסלול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים