שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הכירו את Aquant
    סטארט אפ השבוע שלנו הוא Aquant פתרון לבעיה של מאות מיליארדים בעולם השירות הודות לפיתוח אינטיליגנציה מלאכותית. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

    תעודת זהות:

    מייסדים: שחר חן ואסף מלוכנא

    שנת הקמה:2016

    שנות עבודה בניו יורק: הקמנו את החברה בשנת 2016 בניו יורק ומיד לאחר מכן הקמנו את מרכז הפיתוח בתל אביב. השוק העיקרי שלנו נמצא בארה״ב ולכן ארגון המכירות יושב כאן, אך איכות הפיתוח בישראל היא מהטובות בעולם כך שלא היה ספק שאנחנו מקימים חברה גלובלית עם בסיס ישראלי.

     

    הרעיון מאחורי הסטרטאפ:

    באופן אידיאלי, מכונות לא צריכות להתקלקל. אם הן מתקלקלות, המטרה היא לתקן אותן במהירות המירבית ובפעם הראשונה. Aquantפיתחה פתרון לבעיית זמינות ציוד ומכונות (machine downtime) המוערכת במאות מיליארדי דולרים בשנה. הייחוד המרכזי של הטכנולוגיה טמוןביכולת של המערכת לזהות כשלים פוטנציאליים. כיום,הרוב המוחלט של המכונות בעולם עדיין אינן מחובר לאינטרנט והמערכת של Aquant מייצרת ערך ללקוחותיה באופן מיידי, גם כאשר המכונות עדיין אינן מחוברות וגם בעידן ה’אינטרנט של הדברים’.

     

    איך נולד הרעיון?

    לשנינו ניסיון של מעל עשר שנים בעולם התוכנה לארגוני שירות, במהלכן עבדנו עם מאות חברות שירות שונות. כשיושבים אחד על אחד עם מנהלים בכירים בתעשייה, ואתה רוכש את אמונם, די במהרה הם מתחילים לחשוף בפנייך את הבעיות העסקיות הכי בוערות שלהם. במהלך השיחות האלה גילינו שכולם מחפשים פתרונות יצירתיים לאותן בעיות.

     

    חן ומלוכנא. מסר חד- we sell Uptime ()
    חן ומלוכנא. מסר חד- we sell Uptime

     

    מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטרטאפ?

    השקענו חודשים רבים בלתקוף את הבעיה שרצינו לפתור מכיוונים שונים. כל כיוון נבדק לעומק ורובם נפסלו.אחד הדברים העיקריים שעמדו לנגד עינינו היה לבנות חברת מוצר ולא חברת שירות המספקת פתרונות תפורים לפי דרישה.

     

    מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

    השוק שלנו נמצא בארה״ב. עבודה מהחוף המזרחי מאפשרת גמישות בעבודה עם הלקוחות ובמקביל עם הצוות בישראל. כשהקמנו את החברה התקבלנו לחממה של Silvertech Venturesבניו יורק ומאז נשארנו פה.

     

    מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

    הנסיקה הגדולה החלה לפני כחצי שנה. השוק עובר התבגרות, החברות הגדולות כבר שנים מחפשות פתרון לבעיית השבתת המכונות, ובנו על האינטרנט של הדברים כפתרון לכאב שעולה להם מיליארדים. כהבינו שייקח עוד 10-15 שנים עד שהאינטרנט של הדברים ייתן ערך אמיתי, הם חיפשו פתרון מיידי שרק אנחנו יודעים לספק.

     

    לא כל מוצר שיש לו סנסור הופך למוצר חכם. הטכנולוגיה שפיתחנו הופכת את המערכות הממוחשבות הקיימות בארגון ל״חכמות״ על ידי השתלת ״מוח״ המסוגל

    לאסוף נתונים מורכבים, לנתח אותם במהירות ולהפיק תחזיות לכשלים טכניים עתידיים, להציע את הפתרונות היעילים ביותר ולזהות אילו כלים ומיומנויות יידרשו כדי להשיב את המכונה לפעילות ולהאריך את משך הזמן בו המכונה מפיקה תועלת.

    השילוב של התבגרות השוק, הבשלת הטכנולגיה, והמסר החד של (We Sell Uptime), תוצאה של החיבור שלנו ללייבל Playground של דייויד בראיינט וגיא פורה, הביאו לנסיקה האמיתית.

     

    לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

    היינו משנים מספר דברים שבדיעבד התבררו כטעויות ועלו לנו בזמן יקר. לקומנדו הימי האמריקאי יש משפט שאומר:“There are two ways to do something, the right way and again”. אנחנו כל הזמן בודקים את עצמנו. האם הנחות היסוד שלנו נכונות, האם מה שחשבנו אתמול, רלוונטי גם היוםוכו׳.בסטרטאפ, קריטי לרוץ מהר, להיות עם היד על הדופק וכל הזמן לבדוק את עצמך. גילינו שאסור להתאהב ברעיונות, גם אם במחשבה ראשונה הם נראים הכי נכונים והגיוניים שיש.

     

    כמה כסף גייסתם?

    2.6 מיליון דולר.

     

    מחפשים עובדים?

    תמיד. סופרסטארים תמיד דרושים.

    חפשו ב:

    www.aquant.io

     

     כתובת בעיר:

     World Trade Center, 250 Greenwich St New York NY

     

    מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY. 

     WWW.IsraeliMappedinNY.com

     

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים