שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מתגעגעים לשטח? יש ג'יפ רנגלר חדש

    ג'יפ משחררת סוף סוף תמונות ופרטים מלאים על הרנגלר החדש. הוא אמנם נראה כמעט זהה לרכב היוצא, אך מבוסס על שלדה חדשה, יחידות הנעה עדכנית ואפילו חלקי אלומיניום לטובת הפחתת משקל. אצלנו בסוף 2018

    יצרנית רכב השטח האמריקאית ג'יפ חשפה בתערוכת הרכב הבינלאומית של לוס אנג'לס את הרנגלר החדש, דור רביעי (המכונה JL) לאחד הדגמים הוותיקים והמוערכים בעולם הרכב מאז החליף את ה-CJ שהושק אי שם בסוף שנות ה-80. לדברי סמל"ת, יבואנית המותג לישראל, הרנגלר החדש צפוי לנחות כאן בסוף 2018.

     

     

    תמונות ראשונות של הרנגלר החדש התפרסמו על ידי היצרנית בשבועות האחרונים וחשפו אות חלקית בלבד, החל בעיצוב החיצוני ועד תא הנוסעים שעודכנו קלות. בחזית יש יחידות תאורה בעיצוב מעט שונה עם תאורת יום (Led) בחלקן הקדמי של הכנפיים מלפנים, ופתחי אוורור בחלקם האחורי. הפגוש הקדמי שונה, מכסה המנוע מקומר מבעבר וסבכת הפסים המפורסמת מעוגלת בחלקה העליון. לדברי ג'יפ, כדי לשפר את מקדם הגרר.

     

     

    בסביבת הנהג ואזור הנוסעים מבטיחה ג'יפ שיפור באיכות החומרים תוך עדכוני עיצוב קלים, משטחים בצבע המרכב וגלגל ההגה שונה. יש כמובן מסך מגע ("8.4, "7 בגרסאות הבסיס) ותצוגת נתונים דיגיטאלית בלוח המחוונים. הקונסולה המרכזית עמוסת מתגים, כולל (באופן מוזר) אלה המפעילים את חלונות הצד. מיקום פתחי המיזוג גבוה יותר וטוב שכך, ויש ידיות אחיזה בקורה A להקלה על הכניסה לתא הנוסעים. חלונות הצד גדולים מבעבר ומשפרים בכך את שדה הראייה על הכביש וחוויית הנוף בשטח.


    בכל מקרה, נראה כי החידוש העיקרי בדור החדש יהיה השימוש בחלקי אלומיניום במרכב המאפשרים הפחתה - צנועה יחסית - של כ-90 ק"ג במשקל העצמי. גם שלדת הסולם והמיתלים (סרן חי וקפיצי סליל) חודשו על מנת לשפר את התנהגות הכביש.

     

    כבעבר ישווק הרנגלר עם מנוע V6 פנטרסטר בנפח 3.6 ליטר המפיק 285 כ"ס. לצידו יוצע מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין חדש המפיק 268 כ"ס וכולל גם מערכת חשמל 48V המאפשר דימום המנוע בירידות למשל, ולכן יאפשר צריכת דלק נמוכה במיוחד. בעתיד יוצע גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר. כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה (חמישה בעבר) או תיבת שישה הילוכים ידנית. בשני המקרים עם תיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.


     

    כבעבר יוצע הרנגלר במרכב קצר או ארוך בגרסאות אבזור "ספורט" הבסיסית, "סהרה" המפוארת ו"רוביקון" הייעודית לשטח קשה. זו האחרונה כוללת כבעבר יחס העברה סופי קצר יותר (1:4.10), צמיגי שטח של BF גודריץ' MT במידה "31, אפשרות לניתוק מוט המייצב הקדמי (על מנת להאריך את מהלך המתלה) כמו-גם צמד נעילות דיפרנציאלים רוחביות (קדמי ואחורי). יש גם ארבעה מפסקי AUX להפעלת מערכות חשמל חיצוניות (כננת, תאורה וכו').

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים