שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מחקר: תרגול יוגה עשוי למנוע דמנציה
    מחקר חוצה יבשות מצא כי עובי קליפת המוח של נשים מבוגרות המתרגלות יוגה עבה יותר מאצל נשים בנות אותו גיל שלא תרגלו כלל. "התוצאות", אומרים החוקרים "עשויות להצביע על שימור וחיזוק המוח במיוחד באזור האחראי על הזיכרון"

    בשיתוף מגדלי הים התיכון


    רוצים לחזק את המוח - תתחילו כבר עכשיו לתרגל יוגה. חוקרים מברזיל וארצות הברית שיתפו פעולה במחקר חדש שמצא כי תרגול יוגה ממושך, ליתר דיוק במשך שמונה שנים, גורם לעיבוי וחיזוק אזורים במוח המעורבים בזיכרון, תשומת לב וחלוקת זמן.

     

    עוד במדור 60 פלוס:

    יוגה נשית: 5 תרגילים לבריאות ויציבות גם בגיל 60

    מחקר: כל רמה של פעילות גופנית מפחיתה סיכון למחלת לב

    התפריט הגמיש: התזונה שתחזק אתכם

     

    תרגול ממושך גורם לעיבוי קליפת המוח (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    תרגול ממושך גורם לעיבוי קליפת המוח(צילום: shutterstock)

     

    מחקר: למתרגלות יוגה מוח חזק

    החוקרים בדקו כ-50 נשים בנות 60 ומעלה אשר תרגלו יוגה לפחות במשך עשור מול קבוצה של נשים בנות אותו הגיל אשר מקפידות על פעילות גופנית אחרת במשך תקופת זמן ממושכת. המשתתפות במחקר ביצעו סריקת MRI אשר בה ניתן היה לראות את השינוי בקליפת המוח.

     

    "מצאנו כי בהשוואה של נשים מבוגרות, בריאות ופעילות אל מול נשים שתרגלו יוגה, בנות אותו הגיל, עובי קליפת המוח של מתרגלות היוגה היה גדול יותר", מספרת אליסה קוזאסה עורכת המחקר מברזיל. "הקליפה המעובה נמצאה בחלק המוח המכונה קדם-פרונטאלית מצד שמאל. אזור זה ידוע  כקשור לביצוע משימות, היכולת לתשומת לב וזיכרון".

     

    "זה יכול להיות חדשות טובות כי פגיעה קוגניטיבית מהזדקנות, כמו במצבים של דמנציה, קשורה בדרך כלל בהחלשות האזור הזה, שנמצא, כאמור מעובה אצל הנשים שתרגלו יוגה".  

     

    מחקר נוסף: יוגה מאיטה הידרדרות שהחלה

    מחקר זה מצטרף לשורה של מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות והוכיחו את יתרונות תירגול היוגה על תפקודי המוח במיוחד בגיל מבוגר. אחד מהם בדק את השפעות התרגול בקרב כ-25 מבוגרים אשר הראו סימנים של איבוד זיכרון.

     

    משתתפי המחקר חולקו ל-2 קבוצות ותירגלו במשך כשלושה חודשים. קבוצה אחת תירגלה יוגה פעמיים בשבוע והקבוצה השנייה תירגלה משחקי חשיבה וזיכרון. קבוצת היוגה שילבה לצד התרגול גם אימוני נשימה ומדיטציה.

     

    משתתפי המחקר שתרגלו יוגה הראו, בסוף תקופת המחקר, שינוי גדול יותר ביכולות הזיכרון והחשיבה. "יכול להיות כי היוגה איפשרה הקלה בלחץ היומיומי ובכך הקלה על פעילות המוח, ואף שיפרה את יכולותיו", אומר עורך המחקר פרופסור לבארצקי מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אוקלה, בארצות הברית.

     

    "לא חד משמעי - עדיין"

    לצד ההוכחות המעודדות מסייגים החוקרים את הממצאים ואומרים כי יש צורך במחקר נוסף ארוך ומעמיק על מנת לקבוע שתירגול ממושך של יוגה מונע דמנציה.

     

    "בעוד שמספר מחקרים הראו כי תרגול יוגה מעלה את יכולות הזיכרון ותשומת לב, זה לא חד משמעי אם יוגה יכולה לרסן את הסיכון של מבוגרים לחלות בדמנציה". מדגיש קוזאסה ומוסיף "מוקדם מדי לומר באופן חד משמעי שיוגה יכולה להגן על המוח מפני דמנציה".

     

    לצד תרגול היוגה: לפניכם חמשת המזונות שנמצאו כמחזקים ומשפרים את פעילות המוח ברמה היומיומית

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    בשיתוף מגדלי הים התיכון 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים