שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מצלמה על הקיר: מאחורי הקלעים של מוזיאון ישראל
    במשך שנתיים הסתובב הבמאי רן טל בחלקים הגלויים והנסתרים של מוזיאון ישראל וחיפש את הסיפורים שיכנסו לסרטו החדש. איך עובדים עם שישה צלמים, מה קרה כשרצה לתעד חיילים משועממים בתרבות יום א' ולמה החליט להביא קבוצת עיוורים למקום? צפו באחורי הקלעים של "המוזיאון"

     

    רן טל, במאי "המוזיאון" (באדיבות yes דוקו וקולנוע "לב")

    רן טל, במאי "המוזיאון" (באדיבות yes דוקו וקולנוע "לב")

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    הבמאי הדוקומנטרי רן טל ("גן עדן", "ילדי השמש") הסתובב במשך שנתיים במוזיאון ישראל בירושלים. הוא תיעד רגעים קטנים וגדולים כאחד, חקר את אחורי הקלעים, ביקר בחללי האחסון העצומים שבו ושוחח עם העובדים כמו גם עם המבקרים. התוצאה הסופית של המסע היא הסרט "המוזיאון", שעלה לפני שבוע לאקרנים וזכה לביקורות נהדרות.

     

    "אחד האתגרים הקולנועיים המעניינים שהיו בסרט הזה היה העבודה עם שישה צלמים שונים", מספר טל למדור הערות הבמאי. "כולם היו צריכים לשנן את סט החוקים כדי שזה ייראה כאילו היה צלם אחד. המצלמה כמעט ולא זזה, היא הייתה מאוד קרובה לדמויות עד כדי כך שלאנשים מהצד זה יכול היה להיראות מטריד. כל הזמן חשבנו שאנחנו מצלמים קולנוע עלילתי ולא תיעודי".

     

     

    פסיפס מקורי. רן טל, במאי "המוזיאון" ()
    פסיפס מקורי. רן טל, במאי "המוזיאון"

    קו התפר הזה, שבין קולנוע עלילתי ותיעודי, אינו מתבטא רק בצילום אלא גם בבחירת הסצנות. טל חושף שהסצנה שפותחת את הסרט - שבה עיוורת חווה את המוזיאון דרך אדם שמתאר לה ציור - הייתה רעיון שלו ולא תיעוד ספונטני. "חלק מהסצנות היו רגעים שמצאנו במוזיאון. הגענו לשם וחיכינו לאלוהי הקולנוע הדוקומנטרי שיספק לנו רגעים חד פעמיים, אבל חלק מהסצנות היו גם כאלה שיצרתי". לדבריו, הרעיון נוצר אחרי שאחת האוצרות של המוזיאון סיפרה לו כי בן זוגה אינו רואה. השניים היו במוזיאון בחו"ל ובן הזוג ביקש לגעת באחד הפסלים כדי להבין על מה מדובר. השומר שאל את הממונה עליו אם זה אפשרי, ששאל את המנהל שלו עד שלבסוף הגיעה האוצרת הראשית של המוזיאון והרשתה לו למשש את הפסל. "חשבנו שננסה לייצר סצנה כזאת אז ארגנו את הסיור של העיוורים במוזיאון".

     

    סצנת הפתיחה של "המוזיאון". רעיון ולא תיעוד ספונטני  ()
    סצנת הפתיחה של "המוזיאון". רעיון ולא תיעוד ספונטני

    לעומת הסצנה המתוכננת הזאת, כמובן שהיו גם רגעים לא צפויים. טל שם לב שבכל יום ראשון המוזיאון מלא בחיילים משועממים. "זה היה מאוד מעניין להצטרף אליהם ולראות איזה סיפורים בוחרים לספר להם ולאן לוקחים אותם. לרוב נכחתי בסיורים של טירונים שכל הזמן נרדמו והמדריכים היו צריכים לבעוט בהם כדי שיתעוררו". טל רצה לתעד סיור כזה, אבל דווקא ביום הצילום הוא הצטרף לקבוצה של צוערים. "יצאה לי סצנה אחרת לגמרי, הם היו מאוד נלהבים לשמוע וכתבו כל מילה שהמדריכה אמרה להם. אלו המקומות בסרט שאני חושב שאני מבין מה אני הולך לעשות אבל המציאות מפתיעה אותי". לעוד סיפורים מאחורי הקלעים - צפו בסרטון שבתחילת הכתבה.

     

    (הצילומים באדיבות yes דוקו וקולנוע לב)

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    7 לילות
    מומלצים