שתף קטע נבחר

בקרוב בסין: רכישת מכוניות אונליין

יצרנית הרכב האמריקאית פורד צפויה להיכנס לשותפות עם קבוצת עליבאבא, במטרה לפתח את אפשרויות המכירה הישירה של רכבים באינטרנט. בין האופציות הצפויות - "מכונת מכירות אוטומטית לרכבים", מעין חניון רב קומתי המזכיר מכונה למכירת חטיפים

פורד צפויה לחתום עד יום חמישי על הסכם עם חברת המסחר האלקטרוני הסינית, קבוצת עליבאבא, במסגרתו יתאפשר ליצרנית הרכב האמריקאית לבחון דרכים למכירת רכבים לצרכנים בסין דרך הזרוע הקמעונאית של עליבאבא, Tmall, ודרך חנות קונספט של "מכונה אוטומטית למכירת רכבים". כך על פי מקור בפורד, המקורב לנושא.

 

לכתבות נוספות - כלכלה בעולם

 

בקרוב - אפשרות לקנייה אונליין. רכב של פורד (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
בקרוב - אפשרות לקנייה אונליין. רכב של פורד(צילום: ניר בן זקן)

נציגים של פורד ועליבאבא צפויים לחתום ביום חמישי בעיר האנגזו, סין, על מזכר הבנות המתאר את היקף השותפות החדשה. השותפות תהיה חלק מהמאמץ של פורד לבצע שינויים מבניים באסטרטגיה שלה בסין, על מנת להחיות את המומנטום הצמיחה במדינה - אותו איבדה בחודשים האחרונים.

 

הדובר הראשי של פורד, מארק טובי, אמר כי החברה צפוייה לפרסם הודעה בעיר האנגזו, שם יושבים משרדי ההנהלה של קבוצת עליבאבא, אך סירב לספק מידע בנוגע לתוכן ההודעה.

 

על פי המקור, ייתכן שרכבים שיירכשו באינטרנט יסופקו לקונים על ידי חנויות קמעונאיות בזיכיון של פורד, ויתוחזקו ויתוקנו על ידן. בנוסף, פורד תוכל להשתמש גם בקונספט הקמעונאי החדש של Tmall, המכונה "מכונת מכירות אוטומטית לרכבים" – חניון רב-קומתי המזכיר מכונה אוטומטית למכירת חטיפים – עבור מכירה ישירות לצרכנים.

 

על פי עליבאבא, הצרכנים יוכלו להשתמש בטלפונים שלהם על מנת לבחון את הרכבים הנמצאים בחניון, ולבחור האם לקנות אותם ישירות או לקחת אותם לנסיעת מבחן.

 

חשש בסוכנויות הרכב

המודל מאפשר לקונים עם נתוני אשראי טובים לרכוש רכב חדש באמצעות תשלום מקדמה של 10%, ולאחר מכן תשלומים חודשיים דרך AliPay, מערך התשלומים של עליבאבא.

פורד סבורה כי סוכנויות הרכב יסכימו, ככל הנראה, למודל הקמעונאי הישיר, משום שהן עדיין יטפלו ברכבים שיימכרו דרך Tmall, מסר המקור של פורד. עם זאת, מומחים מהענף טוענים כי מהלך שכזה עשוי להיות בעייתי עבור הסוכנויות.

 

"כשהיקף המכירות המקוונות והישירות יגדל, זה ישפיע ללא ספק על הסוכנויות", אומר ייל זאנג, מנהל חברת הייעוץ Automotive Foresight משנגחאי. "חדשנות קמעונאית היא נהדרת, אך באופי שלה היא משבשת, ואי אפשר שכולם יישארו מרוצים".

 

הסכנה טמונה בכך שהסוכנויות יפסידו לא רק את המכירות עצמן, אלא גם את ההיבט המשתלם של מימון הרכישות וההכנסה מהריביות.

 

יצרן לא יכול למכור רכבים לצרכן באופן ישיר בכל מקום. בארצות הברית, למשל, להוציא מספר קטן של מדינות, ניתן למכור רכבים רק דרך סוכנויות מורשות. מכירות הרכב המקוונות בסין מוגבלות כרגע משום שרוכשי רכב רוצים לראות, לגעת ולנהוג ברכבים לפני הרכישה שלהם, טוען זאנג. האפשרות לבצע נהיגת מבחן עשוייה לשנות את המצב.

 

קצב המכירות של פורד בסין ירד בחודשים האחרונים, בין היתר בעקבות כישלונה של החברה בניסיון להדביק את המגמות המשתנות בשוק במהירות רבה. בעשרת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה של 5% במכירות לעומת התקופה המקבילה ב-2016. זאת, לעומת עלייה של 2.2% במכירות אצל יריבתה מדטרויט, ג'נרל מוטורס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים