שתף קטע נבחר

מבחן לאופני ברגמונט חשמליים - פשוט, בסיסי, עדיין יקר

אופני הרים חשמליים הם כבר תופעה שאי אפשר להתעלם ממנה. כעת מתרחב ההיצע עם זוג בסיסי, אבל המחיר עדיין גבוה

אופני הרים חשמליים זכו כבר לתדמית של מקטבי חובבי סינגלים. חלקם מבין שאין ברירה אלא לקבל את החיה החדשה, אחרים כועסים וזועפים ומבטלים את תקפותם בבוז. כך או אחרת, אופני ההרים החשמליים נמצאים כאן, לתמיד ובכל קטגוריה אפשרית. כעת מתרחב ההיצע עם אופני הרים חשמליים ראשונים בעלי זנב קשיח וחבילת אבזור צנועה יחסית, והכל במטרה לשמור על מחיר נמוך. יחסית.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

עוד על אופני הרים www.automag.co.il

 

E-Revox

משפחת אופני ההרים Revox של ברגמונט הגרמניה מיוצרת עם זנב קשיח. החל מדגמים עם שלדות קרבון קלילות לקרוס-קאנטרי-מרתון ומשקל של 9.6 ק"ג ועד אופני כניסה חצי-עירוניים ששוקלים 16 ק"ג. ועכשיו גם חשמליים שלדת אלומיניום וזנב קשיח לשטח. למשל גרסת הביניים שסימונה 6.0, עם צמיגי 27.5+ שמנמנים הנבחנים אצלנו..

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

האופניים האלה תוכננו מראש לחשמל, עם שלדת זנב-קשיח חדשה ורכיבים חשמליים בתוכה. הסוללה הגדולה (36V ו-500 וואט-שעה) משולבת בצינור התחתון, המנוע של בוש ממלא את חלל הקרנק. הפתרון מאד נאה למראה אך מרווח הגחון נותר צנוע.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

יחידת בוש החשמלית ("פרפורמנס") כוללת מנוע 250 וואט המוגבל לפי התקן ל-25 קמ"ש ומייצר רשמית כ-7.5 קג"מ. תמיד נחמד, בעיקר בעליה. יחידת פיקוד על הכידון מאפשרת בחירה בין ארבעה מצבי סיוע. במצב "חסכון" הסיוע מינימלי ועשוי להספיק לכ-100 ק"מ. במצב "טורבו" הסיוע מרבי והשמחה תסתיים תוך כ-40 ק"מ. זו אותה מערכת של בוש עמה התנסינו לאחרונה באופני ק.ט.מ ואשר הפכה לסוג של ברירת מחדל בתעשייה.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

יש אבזור תכליתי למדי עם מעביר אחורי שימאנו ד'אור ושיפטר שימאנו מאותה סדרה. מערכת הבלימה (שימאנו) צנועה והנאבות מגיעות מ-BGM (מותג הבית). חישוקי סאן רינגל רחבים עטופים בצמיגי מאקסיז שמנמנים ונהדרים ברוחב "2.8. האבזור ההיקפי מגיע מ-BGM למעט גריפים ומושב של Ergon. משקל האופניים מוכנים לרכיבה: 22.5 ק"ג. המחיר: 15 אלף שקלים.

 

רכיבה

אלה אופניים נוסכי ביטחון מהרגע הראשון בקו ישר ועל שבילים לבנים, למרות היגוי חד ומהיר. אופניים שהתגלו כמצוינים בפניות הרבות של סינגלי יערות המרכז. הזנב הקשיח לא התגלה כמעניש, שכן הצמיגים הגדולים עושים עבודת שיכוך טובה, למרות חסרונם של מתלים איכותיים. מזלג רוקשוק ג'ודי בחזית (120 מ"מ מהלך) עשה עבודה נהדרת.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

יצא לכם לרכוב עם תגבור חשמלי? אתם חייבים לעצמכם את החוויה. עליות נמחקות כאילו לא היו, טיפוסי סלעים זוכים לגיחוך קל וכל מה שמישורי או במורד - תענוג. ברגמונט הצליחה ליצור אופניים בעלי איזון מעניין בין יציבות לכושר תמרון, משימה לא פשוטה בהתחשב במשקל. אופניים שיכולים לשרת בטיול XC ארוך או בפיקס סינגל קצר של בוקר.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

טווח הסיוע החשמלי מתאים להצהרות היצרנית. 35-40 ק"מ בסיוע מלא וקרוב ל-100 ק"מ בטיול נינוח, למשל דרך הנוף של נחל הבשור והנגב המערבי. אין עליות תלולות? מתנו את התיגבור ותקבלו עוד הרבה טווח. זמן הטעינה של סוללה ריקה? כארבע שעות.

 

ובכל זאת, אלה אופניים כבדים למדי, וזה מאד מורגש כשמעמיסים לרכב, מעלים במדרגות לדירה או ישמור השם, כאשר הסוללה מתרוקנת. ויש לזה השלכות. מערכת הבלימה למשל התקשתה לא פעם עם המשקל הגבוה, בעיקר בגלגל הקדמי, במיוחד במורד ארוך. ולמרות תג המחיר, חלק מהאבזור ההיקפי מרגיש זול מדי.

 

סיכום

ללא שיכוך מלא או אביזרי קצה יקרים, הברגמונט ריווקס 6.0 פלוס מייצרים הרבה חיוכים וכיף, עם מערכת הנעה מצוינת וצמיגים רחבים המתמזגים בשלדה בעלת גיאומטריה מבריקה. ויותר מכל, האופניים האלה מתנתקים - באמצעות אבזור בסיסי - מרף המחיר הסופר-יקר של אופני שטח, לסתם יקר. 15 אלף שקלים זה עדיין המון כסף בכל קנה מידה, אבל הכיוון מעודד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פז בר
ברגמונט חשמליים - עם זנב קשיח
פז בר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים