שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שברולט סוניק (2011-2017)
    ניסיון ראשון וכנראה אחרון של שברולט לייצר סופר-מיני אירופית על בסיס מכללי אופל קורסה, וייצור לשוק הישראלי בקוריאה הדרומית. החליפה את האוויאו (ושווקה תחת שם זה בחלק מהמדינות) כאשר פותחה על-ידי דייהו ז"ל. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: סופר-מיני, משפחתיות-קטנות

    דגמים: חמש דלתות האצ'בק, ארבע דלתות סדאן, שניהם עם חמישה מקומות ישיבה

    טווח מחיר: מ-33.5 אלף שקלים ל-1.4 ליטר LS האצ'בק מ-2011, ועד 110 אלף שקלים ל-1.4 ליטר LT האצ'בק-סדאן חדשה מ-2017 (מחירון לוי יצחק)

     

    שברולט סוניק RS ()
    שברולט סוניק RS

     

    תעודת זהות: ניסיון ראשון וכנראה אחרון של שברולט לייצר סופר-מיני אירופית על בסיס מכללי אופל קורסה, וייצור לשוק הישראלי בקוריאה הדרומית. החליפה את האוויאו (ושווקה תחת שם זה בחלק מהמדינות) כאשר פותחה על-ידי דייהו ז"ל. 

    פרטים טכניים: מנועי בנזין, 1.4 ליטר (101 כ"ס), 1.4 ליטר טורבו (140 כ"ס), 1.6 ליטר (116 כ"ס). גיר אוטומטי עם שישה הילוכים, טיפטרוניק. הנעה קדמית.

    זיהום אוויר: 153־159 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 10 עד 13 מ-15. כמה גרוע? בערך כמו של מכוניות מנהלים אירופיות מאותן שנים.

    בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESP) כסטנדרט. חלק מהמכוניות נמכרו מראש עם מערכות מובילאיי בהתקנה מקומית, אך ללא מערכות בטיחות אקטיביות.

    שמירת ערך: לוי יצחק מוריד בממוצע 15% לשנה, אבל מחירי השוק נמוכים בכ-20-25% וזולים יחסית לשנות המודל שלה.

    מה לבדוק לפני שקונים: יותר אמינה ממה שחושבים, בעיקר גיר ומנוע. איכות החומרים הנמוכה בתא הנוסעים מתבטאת בציפוי הגה מתקלף וגם מערכות משנה כמו משאבות מים כושלות מדי פעם. רבות נמכרו לליסינג ולהשכרה ולא תמיד טופלו היטב, בדקו היטב מקוריות.

    למי היא מתאימה: כל מי שמחפש משפחתית זולה ובטוחה.

    למה כן: נאה, מרווחת יחסית לגודלה, תא מטען ענק בסדאן (502 ליטר) וסביר בהאצ'בק (290 ליטר). רוב הדגמים מאובזרים היטב כולל בלוטות', בקרת שיוט וחלקם עם מערכת מולטימדיה מתקדמת ואף חלון שמש. נוחות נסיעה טובה, התנהגות כביש בטוחה, ביצועים נאים וטובים בטורבו.

    למה לא: לוח המחוונים קצת מבלבל מעודף יצירתיות ושילוב של מחוונים דיגיטליים ואנלוגיים, איכות תא הנוסעים נמוכה, התנהגות הכביש וצריכת הדלק נחותות מהקטנות האירופיות.

    למחפשי מציאות: ה-RS עם ריפודי עור, חישוקי "17 קלים, מנוע טורבו וחלון שמש אופציונאלי היא סופר-מיני מרווחת, זריזה ומפנקת, גם אם ממש לא ספורטיבית. סדאן 1.4 ליטר מדגמי LT ומעלה שימושית ומאובזרת. יונדאי 25 i וקיה ריו עדיפות אך יקרות יותר. פיג'ו 301 עדיפה כמשפחתית וזולה לרכישה אך פחות בטוחה.

    שורה תחתונה: בינונית, אך מרווחת ובטוחה. מחירי השוק הנמוכים הופכים סוניק שמורה לתמורה טובה לכסף.

    ציון: ארבעה כוכבים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "שברולט סוניק (2011-2017)"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים