שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    5 דרכים להשתחרר מאהבה ישנה ומטרידה
    אחד הדברים שמעכבים נשים רבות הם מטענים רגשיים כלפי בן הזוג הקודם. למטענים האלה לא ממש ניתן לקרוא אהבה, אך הם מכילים ערבוב של כמיהה לגעת ולחבק עם כמיהה לנקמה, כעס עליו - ובעיקר על עצמך. שרון שחף עם דרכים שיעזרו לך לנקות את הישן, רגע לפני ששנה חדשה מתחילה

    שנה אזרחית חדשה בפתח, וזהו זמן טוב לנקות את הישן ולהתחיל מחדש. אחד הדברים שמעכבים נשים רבות הם מטענים רגשיים כלפי בן הזוג הקודם. כפי שהסברתי לאישה האחרונה שהגיעה אליי עם בעיה דומה, למטענים האלה לא ממש ניתן לקרוא אהבה, אך הם מכילים ערבוב של כמיהה לגעת ולחבק עם כמיהה לנקמה, כעס עליו - ובעיקר על עצמך. גם על שלא קמת והלכת וגם על שאינך מצליחה להתנתק.

     

    כולם מסביבך "עוזרים" לך - מסבירים לך למה לא צריך להיות לך אכפת ממנו, וכיצד עשה לך רק רע, איזה תת-אדם הוא וכמה את שווה. ולמרות זאת, הכמיהה נותרת בעינה. וכשאת מנסה להכיר אנשים חדשים ולצאת איתם, רוחו ממשיכה לרחף ברקע, ואת מרגישה שהגבר שמולך אינו בר השוואה. חוץ מזה, מעת לעת הוא טורח להזכיר לך את קיומו, ושביב של תקווה שוב ניצת בליבך למרות כל מה שהיה ביניכם. אין ספק שמטענים כאלה מעכבים ולעיתים ממש שורפים שנים, ויותר מכול - הם פשוט נורא מכאיבים, והגיע הזמן להיפטר מהם. זאת הסיבה שלקראת השנה החדשה הכנתי לך רשימה של חמישה צעדים שיסייעו לך לנקות את השטח ולהכין את הקרקע לאהבה חדשה.

    רוחו מרחפת מעלייך גם אם זאת כבר לא אהבה (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
    רוחו מרחפת מעלייך גם אם זאת כבר לא אהבה(צילום: Shutterstock)
     

    1. להודות בעלבון

    לעיתים קרובות מה שיושב בבסיסם של רגשות שמסרבים להרפות הוא עלבון הדחייה. עלבון צורב זה יכול להיראות חסר פרופורציה, אך הוא מניע את כולנו בעוצמה אדירה. הוא יושב על כאב ילדות שחווה כל אחד מאיתנו כאשר נדחה ונשפט בידי הוריו. אנו נוטים לכעוס על עצמנו על שאנחנו מגיבים בכזו עוצמה ולרוב להכחיש שבכלל נעלבנו, אך כעס ורצון לנקמה הם עדות לכך שאכן נפגענו, והשלב הראשון לשחרור הוא פשוט להודות בעלבון.

     

    2. לוותר על הרעיון

    לעיתים הקשר לא נמשך זמן רב או שהוא מעולם לא היה מוצלח במיוחד, אך היה משהו בגבר ההוא שנראה לך כהבטחה גדולה. במקרים כאלה הקושי העיקרי הוא להשתחרר מתחושת הפספוס, שלה בדרך כלל מתלווה שיפוט עצמי חריף על זה ש"הרסת לעצמך את הזדמנות חייך לשווא". עלייך להבין שגם אם את מספרת לעצמך שהוא "האחד" או "המיועד", זה לא משנה! הוא כבר לא יהיה שלך, ובמקום לבַכות על מה שהיה יכול להיות, על הפנטזיה שבנית, עלייך להמשיך הלאה ולחפש מישהו בשר ודם שיבחר להיות שלך.

     

    3. להודות שאת עדיין כמהה אליו

    הרבה פעמים אני שומעת מנשים את המשפט "זה לא שאני מתגעגעת אליו, אני מתגעגעת לכך שיש לי מישהו", אך כשאני חוקרת אותן לעומק מתברר, כפי שחשבתי מלכתחילה, שהן מתגעגעות לאדם מסוים - למגעו, לחיבוקו ולשיחות עימו, לא סתם למישהו זר. אז מצד אחד אני מבינה שאת כבר לא רוצה לרצות אותו, אבל מצד שני - לא ניתן לטפל בבעיה שאינה קיימת. לכן, אם אינך מודה שאת עדיין רוצה בו, לא תוכלי להשתחרר ממנו.

     

    שרון שחף על רגשי נחיתות

    שרון שחף על רגשי נחיתות

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    4. לוותר על האשמות והוקעה

    אחת הטקטיקות שבהן משתמשות נשים רבות כדי לנסות להתגבר על לב שבור היא השחרת דמותו של זה שפגע באמצעות דיבור מכוער, האשמה והכפשה. אני מתנגדת מאוד לטקטיקה הזו, ולהבנתי היא רק קושרת אותך אליו כיוון שאת מתעסקת בו בהגזמה. היא גם ממלאת אותך באנרגיה שלילית שמחלישה אותך ומושכת לחייך עוד כאב ופגיעה. זה לא שאני ממליצה "לשחרר אותו באהבה" ולשבת לכתוב לו מכתבי תודה, אלא פשוט להכיר במצב כפי שהוא: היו זמנים טובים והיו חלקים טובים, והיו גם כאב ופגיעה.

     

    5. לוותר על השיפוט העצמי

    המכשול הכי גדול שלך - בחיים בכלל וגם בפרידה - הוא כעס על עצמך, שהוא למעשה שיפוט עצמי לא הוגן ואפילו הלקאה עצמית בוטה; "הייתי צריכה להיות יותר חזקה", "הייתי צריכה לקום וללכת", "מישהי נורמלית כבר מזמן הייתה מתגברת" וכדומה. אלא שהשיפוט אינו הוגן כי באותו הרגע לא היית מסוגלת ללכת, ועל כן אין צורך בביקורת עצמית מוגזמת. מספיקה האבחנה שגרמת לעצמך כאב כשהסכמת לשאת יחס מסוים או שנשארת בסיטואציה שאינה נכונה עבורך.

     

    סליחה עצמית היא תמיד המפתח לשינוי. לא משנה כמה פעמים נפלת - הדרך להמשיך הלאה היא תמיד לסלוח לעצמך ולהתמודד שוב עם הבעיה. אז לקראת השנה החדשה נסי לשחרר את מה שלא עבד עד כה ולאמץ חשיבה חדשה. הקפידי להיות סלחנית כלפי עצמך ולאהוב את עצמך ושחררי היאחזות במה שממלא אותך בכעס ושליליות.

     

    שרון שחף היא מאמנת אישית, מומחית לאימון רגשי.

     

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    זה הזמן שלך לנקות החוצה את המועקה
    צילום: shutterstock
    הכרויות
    כתבו לנו
    מומלצים