שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שברולט טראוורס מול פורד אקספלורר - שגרירות ארה"ב
    שני הדגמים הגדולים של שתי יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב, הם כלי הרכב "הכי אמריקאים" שניתן לרכוש כיום בישראל. עם ממדי ענק, תאי נוסעים לשבעה נוסעים ומנועי בנזין חזקים. הפגשנו אותם למבחן השוואתי ראשון

     

    שברולט טראוורס מול פורד אקספלורר

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    שלא במפתיע, שני רכבי הפנאי מהגדולים ביותר שניתן לרכוש בישראל, פורד אקספלורר ושברולט טראוורס, מגיעים מארה"ב. וכצפוי, שניהם מציעים תאי נוסעים מרווחים לשבעה נוסעים, מנועי בנזין חזקים ושפע אבזור מותרות. אגב, פרופורציות. בארה"ב הם נחשבים בינוניים בגודלם, שכן יש להם אחים גדולים יותר (אקספדישן וטאהו בהתאמה) או גדולים הרבה יותר (אקספדישן XL וסברבן).

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    כעת מגיע ארצה הטראוורס החדש, ומיד הפגשנו אותו למבחן ראשון מול פורד אקספלורר הוותיק – הדרבי של דטרויט.

     

    פורד אקספלורר

    מנוע: V6 בנזין, 3.5 ליטר, 290 כ"ס

    תמסורת: שישה הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה-קבועה

    צריכת דלק במבחן (יצרן): 6.5 ק"מ לליטר (6.8 ק"מ לליטר)

    אבזור בטיחות ברכב המבחן: תשע כריות אוויר, התראת שטחים מתים, שמירת מרחק ובקרת שיוט אדפטיבית

    מחיר רכב מבחן (בסיס): 359 אלף שקל (299.5 אלף שקל)

     

    שברולט טראוורס

    מנוע: V6 בנזין, 3.6 ליטר, 310 כ"ס

    תמסורת: תשעה הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה

    צריכת דלק במבחן (יצרן): 7 ק"מ לליטר (8.9 ק"מ לליטר)

    אבזור בטיחות ברכב המבחן: שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית בעיר, שמירה על נתיב והתראת שטח מת

    מחיר רכב מבחן (בסיס): 330 אלף שקל (245 אלף שקל)

      

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    עיצוב ותאי נוסעים

    למרות שהוא הוותיק מהשניים (הוצג ב-2010), האקספלורר מעניין יותר למראה עם חזית כוחנית ומגני פלסטיק שחור מודגשים המקנים לו מראה הרפתקני-משהו. הטראוורס נראה מודרני יותר, אך שברולט בחרו סגנון מיניוואן סטנדרטי ומגושם על-פני רכב פנאי.

     

    כצפוי, בפנים המצב הפוך. האקספלורר מרגיש ונראה מיושן עם איכות חומרים נמוכה יותר ותפעול מסורבל עקב ריבוי מתגים הן על הקונסולה המרכזית והן על גלגל ההגה. המושבים מציעים נוחות ותמיכה סבירים בלבד, גלגל ההגה אופקי למדי, אין כלל מדרס לרגל שמאל ויש דוושת בלם חניה מיושנת.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הטראוורס נראה ומרגיש עדכני בהרבה. המושבים מציעים נוחות ותמיכה עדיפות וגם התפעול אינטואיטיבי יותר. הוא גם מציע יותר תאי אחסון (כולל תא נסתר מאחורי מסך המגע) ולא פחות משבעה שקעי USB (שלושה באקספלורר). במפתיע, פתיחת וילון חלון השמש ידנית, מתג הפעלת האורות פצפון ומתג מערכת שמירה על נתיב ממוקם בסמיכות מטרידה לבקרת היציבות.

     

    בשני הענקים שדה הראיה מוגבל ומראות הצד קטנות מדי. האקספלורר מחפה על כך במעט בעזרת מערכת התראת שטח מת כציוד תקני, החל מגרסת הבסיס.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הטראוורס הוא הארוך מהשניים (כ-17.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים שלו ארוך יותר (307 ס"מ לעומת 286 ס"מ), ובאופן טבעי מציע כך מרחב מחייה עדיף לנוסעים מאחור. הוא גם כולל צמד מושבי "קפטן" מתכוונים למרחק בשורה השנייה (ספסל לשלושה בגרסאות הבסיס) לעומת ספסל לשלושה באקספלורר. בכך הוא מאפשר גישה נוחה יותר לספסל האחורי שם בשברולט יש מקום לשלושה (אך עם מושב אמצעי נטול משענת ראש), לעומת שניים בפורד.

     

    לטראוורס יתרון גם בנפח תא המטען כשמושבי השורה השלישית בשימוש (651 ליטר לעומת 595 ליטר) וכשהם מקופלים (1,645 לעומת 1,243 ליטר). הקיפול מתבצע ידנית בשברולט, חשמלית בפורד.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    אבזור ובטיחות

    גרסאות האבזור הבכירות של מכוניות המבחן דומות מאוד וכוללות ריפודי עור, הגה ומושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום וקירור (בטראוורס חימום גם בשורה השנייה, באקספלורר עיסוי בקדמיים), מפתח חכם, מסך מגע בגודל "8 (שברולט עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto), מצלמת נסיעה לאחור ולפנים (360 מעלות בטראוורס), בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים עם פתחים נפרדים לשורות המושבים מאחור, דלת תא מטען חשמלית, צמד חלונות שמש, וחישוקי "20.

     

    אבזור בטיחות? שני הנבחנים משווקים בארץ ללא מערכות בטיחות בגרסאות הבסיס. בהתחשב במחיר הנדרש עבורן 250-300 אלף שקלים, במתחרים קטנים משמעותית ובעידן הנוכחי, זהו חסרון שפשוט אינו מתקבל על הדעת.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הטראוורס לא מציע מערכות בטיחות מתקדמות גם בגרסת הביניים אלא רק בגרסתו הבכירה והיקרה, אך כולל באופן תקני מערכת התראת שכחת ילדים מאחור. האקספלורר מציע מערכות בטיחות מתקדמות כבר מגרסת הביניים, בעוד הגרסה הנבחנת מוסיפה על כך צמד כריות אוויר בחגורות הבטיחות האחוריות. חשוב לציין כי בכל מקרה, מערכות הבטיחות של שניהם צנועות בהרבה מרכבי פנאי רבי-מושבים אירופאים שמחירם עומד על כמחצית, כמו סקודה קודיאק ופיז'ו 5008.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    יחידת הנעה וביצועים

    לשני האמריקאים מנועי V6 בנזין דומים בנפח (3.5 ליטר באקספלורר ו-3.6 ליטר בטראוורס) ובהספק (290 כ"ס ו-310 כ"ס בהתאמה). לפורד תיבת שישה הילוכים אוטומטית, לשברולט תשעה ולשניהם הנעה כפולה-קבועה, בזמן שבגרסאות הבסיס ההנעה היא קדמית.

     

    לטראוורס יתרון האצה ברור בכל מבחן, בעיקר בזכות תיבת רבת-הילוכים המנצלת את המנוע טוב יותר, יחד עם זמינות כוח עדיפה במעט. מערכת עצור-סע (שבאופן תמוה אינה ניתנת לניתוק) מסייעת יחד עם הילוכי שיוט ארוכים לתצרוכת דלק טובה יותר - 7 ק"מ לליטר לעומת 6.5 ק"מ לליטר.


     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    נוחות והתנהגות

    הטראוורס הוא הרך מהשניים, עם מערך מיתלים נרפה הגורם לתנודות מרכב מיותרות בכל נסיעה שאינה סופר-רגועה על כביש מהיר וסלול היטב. המרכב מושפע משיבושים גם במהירות נמוכה וכמובן הרבה יותר במהירות גבוהה. הבלמים חסרי תחושה ונטולי עוצמה בתחילת מהלך הדוושה ואילו השליטה הידנית על ההילוכים באמצעות מתגים בחלקו העליון של הבורר מסורבלת שלא לצורך. הוא כן מבודד טוב יותר רעשי מנוע, דרך ורוח וכושר התמרון שלו עדיף - (קוטר סיבוב של 11.9 מטר לעומת 12.5 מטר).

     

    כיול המיתלים באקספלורר מוצלח הרבה יותר, ומתבטא בנוחות נסיעה עדיפה וספיגת שיבושים טובה יותר המסייעות לשמור על מרכב מרוסן בכל מהירות. תיבת ההילוכים מציעה מצב S המחדד את תגובותיה בנהיגה נמרצת ואפשרות שליטה ידנית בתיבה באמצעות מנופים מאחורי ההגה התגלתה כיעילה גם בבלימת מנוע.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    למרות הנעה כפולה, הטראוורס נטול כל יכולת מחוץ לאספלט, בעיקר עקב פגוש קדמי נמוך ופגיע שמועד לשפשוף גם במדרכה עירונית, יחד עם בקרת משיכה לא יעילה בנטרול אובדן אחיזה. לאקספלורר לעומת זאת זוויות מרכב עדיפות משמעותית ומרווח גחון טוב יותר (21.1 ס"מ לעומת 18.2 ס"מ), ובעיקר בקרת שליטה המכיילת את המערכות השונות לתוואי הנבחר ("כביש", "חול", "כורכר" או "בוץ") ומאפשרת העברת כוח יעילה לגלגלים האוחזים. בנוסף הוא גם מציע בקרת ירידה במורד.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    סיכום

    המבחן לצמד הענקים האמריקאים מסתיים באכזבה. שכן מלבד יתרון הגודל, שניהם לא מיישרים קו עם מתחרות מודרניות. בגלל אבזור בטיחות צנוע מדי, איכות נסיעה בינונית בלבד ונתון צריכת דלק שעבר זמנו.

     

    ואם כבר לבחור בין השניים, פורד אקספלורר מסיים שני. נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש עדיפים (ואפילו יכולת שטח מסוימת כבונוס) בו, אך תא הנוסעים שלו מיושן ולא איכותי דיו, מרחב המחייה לנוסעים מוגבל ביחס לגודל הפיזי, ביצועיו פחות טובים ותג המחיר שלו גבוה ב-10%.

     

    שברולט טראוורס מנצח במבחן למרות כיול מיתלים רך מדי הפוגם בנוחות ובהתנהגות. שכן יתרונו על הפורד ברור בכל שאר התחומים החשובים לרוכשי רכב שכזה ומחירו נמוך יותר.

     


    פרסום ראשון: 18.12.17, 22:14
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "שברולט טראוורס מול פורד אקספלורר - שגרירות ארה"ב"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים