שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    מישראל לקולומביה: הדור הבא של מטוסי ה"כפיר"
    יכולות יירוט, מכ"ם מתקדם וקסדות חכמות לטייסים: 22 כפירים, שפותחו בישראל בתחילת שנות ה-70 ונמכרו לקולומביה, שודרגו על ידי התעשייה האווירית למטוסי דור 4.5 וישתתפו בתרגיל "רד פלאג" היוקרתי שתארח ארה"ב: "ממכונות הלחימה היעילות בעולם"

     

     

    מישראל לקולומביה: מטוסי הכפיר המשודרגים    (התעשייה האווירית)

    מישראל לקולומביה: מטוסי הכפיר המשודרגים    (התעשייה האווירית)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    פרויקט ההשבחה הישראלי שצפוי להכניס את הכפירים של חיל האוויר הקולומביאני לתרגיל הבינלאומי הענק שתארח ארצות הברית: בכירים במערכת הביטחון הקולומביאני, בהם הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר המקומיים, השתתפו לפני כשבועיים בטקס סיום השבחת 22 מטוסי הקרב מסוג כפיר השייכים לצבא הקולומביאני ויוצרו בישראל בתחילת שנות השבעים.

     

    המטוסים הוותיקים משרתים את חיל האוויר של קולומביה מזה כ-15 שנים, וזהו פרויקט ההשבחה השני והמרכזי שלהם. לפי מנהל מפעל להב בתעשייה האווירית, בני כהן, ההשבחה הופכת את המטוסים, מבחינת האוויוניקה, למטוסי קרב מדור 4.5 שיוכלו להתמודד בקרבות אוויר מול F-15 ו-F-16.  בשל כך יוכל חיל האוויר הקולומביאני להשתתף בתרגיל האווירי הבינלאומי "רד פלאג" שארצות הברית צפויה לארח במהלך השנה הקרובה. התעשייה האווירית היא יצרנית המטוס, שמבוסס על מטוסי המיראז' 5 הצרפתיים שפריז סירבה למכור לישראל בשל האמברגו, והיא השביחה אותו גם בפרויקט הנוכחי.

     (צילום: התעשייה האווירית) (צילום: התעשייה האווירית)
    (צילום: התעשייה האווירית)

     (צילום: התעשייה האווירית) (צילום: התעשייה האווירית)
    (צילום: התעשייה האווירית)

     (צילום: התעשייה האווירית) (צילום: התעשייה האווירית)
    (צילום: התעשייה האווירית)

     (צילום: התעשייה האווירית) (צילום: התעשייה האווירית)
    (צילום: התעשייה האווירית)
     

    מטוסי הכפיר. יוכלו להתמודד מול F-15 ו-F-16 (צילום: התעשייה האווירית) (צילום: התעשייה האווירית)
    מטוסי הכפיר. יוכלו להתמודד מול F-15 ו-F-16(צילום: התעשייה האווירית)

     (צילום: התעשייה האווירית) (צילום: התעשייה האווירית)
    (צילום: התעשייה האווירית)

     (צילום: התעשייה האווירית) (צילום: התעשייה האווירית)
    (צילום: התעשייה האווירית)

     (צילום: התעשייה האווירית) (צילום: התעשייה האווירית)
    (צילום: התעשייה האווירית)

     (צילום: התעשייה האווירית) (צילום: התעשייה האווירית)
    (צילום: התעשייה האווירית)
     

    השדרוג למטוסי הכפיר כלל החלפת מערכות הלחימה האלקטרוניות למודרניות ומתקדמות, התקנת מערכות תקשורת להעברת נתונים בין מטוסים במבנה, ומסירת קסדות חדשות וחכמות לטייסים. חיל האוויר של קולומביה מבוסס כיום למעשה על טייסת הקרב של הכפירים, הכוללת 19 מטוסים חד-מושביים ועוד שלושה מטוסים דו-מושביים.

     

    מטוסי הקרב כפיר, שדומים בחזותם למטוסי המיראז' הצרפתיים, פותחו בישראל בין מלחמת ששת הימים למלחמת יום הכיפורים, וזכו להשתתף בפעילות מבצעית בעיקר בזירה הצפונית - ממלחמת לבנון הראשונה ועד למבצע דין וחשבון. באמצע שנות התשעים הם יצאו משימוש בחיל האוויר לאחר שאת ההובלה במשימות הקרב נטלו למעשה לאורך רוב חייו של הכפיר מטוסי ה-F-15 וה-F-16.

     

    המנוע של הכפיר הוא אמריקני ויועד במקור למטוסי הפאנטום, אך עבר התאמה לגרסה שפותחה בישראל. לאחר שיצאו משימוש בישראל, שכבו הכפירים בנגב לאורך שנים. בתחילת שנות ה-2000, כשהתברר שמצב הגוף של המטוסים טוב והם לא סובלים מסדקים או מקורוזיה, הוחלט למכור אותם לקולומביה, לא לפני שכלל המערכות הפנימיות הוחלפו לחדשות.

     

    בגרסה זו של הכפיר קיבל המטוס יכולות יירוט ומכ"ם מתקדם שהפכו אותו למטוס קרב רב-משימתי, הכולל נשיאת חימושים לקרבות אוויר-אוויר ולתקיפת מטרות קרקעיות.

     

    מלבד חיל האוויר של קולומביה, מספר מועט של כפירים משמשים כיום גם כמטוסי ביום אויב עבור חיל האוויר האמריקני. "המטוס מצויד באוויוניקה מתוחכמת, מערכות מתקדמות של נשק והגנה עצמית, תדלוק אווירי ומאפיינים נוספים שהופכים אותו לאחת ממכונות המלחמה היעילות בעולם", אמר מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס, "נטפח את חיל האוויר של קולומביה וממשלתה כבני ברית קרובים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: התעשייה האווירית
    מטוסי הכפיר שהושבחו
    צילום: התעשייה האווירית
    מומלצים