שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם

    ירידה במספר ההרוגים בכבישים ב-2017

    מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שאינם סופיים, עולה כי 362 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים, לעומת 377 אשתקד. בין הקורבנות 61 רוכבי אופנוע - זינוק חד ביחס לשנה שעברה, 111 הולכי רגל ו-52 מבוגרים (בני 65 ומעלה)

     

     

    362 בני אדם נהרגו מתאונות דרכים בשנת 2017 - כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מדובר ככל הנראה בירידה בהשוואה ל-2016, שבה נהרגו בכבישים 377 בני אדם, אבל הנתונים הסופיים יקבעו בעוד 30 יום כדי לכלול גם מיתות מאוחרות מתאונות הדרכים.

     

    חרף הירידה, משרד התחבורה לא הצליח לעמוד ביעד שהציב לעצמו. בספר תוכנית העבודה הממשלתית ל-2017 היעד היה להוריד את מספר ההרוגים לכל מיליארד ק"מ נסועה מ-6.49 אשתקד ל-6, אבל הנתונים הסתכמו ב-6.2.

     

    מניתוח הנתונים עולה כי חרף בלימת העלייה בתאונות הדרכים שהחלה ב-2013, לא חלה ירידה במספר התאונות הקטלניות. 322 תאונות קטלניות התרחשו ב-2017 לעומת 319 אשתקד.

     

    רוכבי האופנועים נשארו קבוצת סיכון מרכזית בקרב משתמשי הדרך. ב-2017 נהרגו 61 רוכבים לעומת 43 בשנה שעברה, עלייה של 42% במספר ההרוגים.

    תאונה קטלנית ליד פוריידיס בסופ"ש ()
    תאונה קטלנית ליד פוריידיס בסופ"ש

    111 הולכי רגל נהרגו בשנה האחרונה (לעומת 105 ב-2016), והם מהווים כשליש מהרוגי תאונות הדרכים. בקרב הולכי הרגל הקבוצה הפגיעה ביותר הם האזרחים הוותיקים - 52 בני אדם מעל גיל 65 נהרגו בשנה האחרונה כהולכי רגל. הנתון מהווה עליה של 24% בהשוואה לשנה שעברה, שבה נהרגו 42 בני אדם מקבוצה זו.

     

    האזרחים הוותיקים מהווים קבוצת סיכון גם בקרב סך ההרוגים מתאונות דרכים. 92 בני אדם נהרגו מתאונות דרכים מקרב קבוצה זו, עלייה של 7% בהשוואה לשנה שעברה (שבה נהרגו 86). קבוצת סיכון נוספת הם הנהגים הצעירים: 42 נהרגו בשנה החולפת בתאונות דרכים, בדיוק כמו ב-2016.

     

    הירידה המשמעותית ביותר נרשמה בקרב תינוקות ופעוטות בגילאי 4-0: מ-16 הרוגים אשתקד לשמונה הרוגים השנה.

     

    ירידה קלה חלה גם בתאונות במעורבות רכב כבד: 94 בני אדם נהרגו ב-2017 לעומת 100 בני אדם אשתקד.

     

    בכבישים הבינעירוניים חלה ירידה של 16% במספר ההרוגים (209 לעומת 250) אך בכבישים העירוניים נרשמה עלייה של 20% (152 לעומת 127).

     

    הכביש האדום ביותר השנה היה כביש 60 שבו נהרגו 24 בני אדם ב-13 תאונות דרכים. אחריו כביש 4 שבו נהרגו 21 בני אדם. בכביש 40 נספרו השנה 17 הרוגים, בכביש 6 תשעה הרוגים, ובכבישים 90 ו-70 נהרגו 7 בני אדם. כביש 866 רשם את היחס הגבוה ביותר בין מספר ההרוגים לאורך הכביש: ב-11 ק"מ כביש נהרגו ארבעה בני אדם בתאונת דרכים אחת.

     

    השעה הכי מדממת ביום

    החודש המדמם ביותר ב-2017 היה יוני, שבו נהרגו 46 בני אדם. בחודשים מרס ואוגוסט נהרגו הכי פחות בני אדם בתאונות דרכים - 21 בכל אחד מהם.

     

    היום המדמם ביותר בשבוע היה השנה יום שני: בימי שני נהרגו בסך הכול 60 בני אדם. היום שבו נהרגו הכי פחות בני אדם היה מן הסתם שבת (34 בני אדם). השעה הקטלנית ביותר ביום הייתה 15:00-14:00, שבה נהרגו במהלך השנה 29 בני אדם. השעה שבה נהרגו הכי פחות בני אדם היא 4:00-3:00 לפנות בוקר, שבה נהרגו שלושה בני אדם.

    תאונה קטלנית בכביש 458 בשבוע שעבר (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
    תאונה קטלנית בכביש 458 בשבוע שעבר(צילום: דוברות המשטרה)
     

    בעמותת אור ירוק מדגישים כי היעד להורדת מספר ההרוגים בכבישים נקבע בתוכנית הלאומית למאבק בתאונות בדרכים שהתקבלה בממשלה ב-2005 על סמך מסקנות ועדת שיינין. לפי יעדי התוכנית אמור היה לרדת מספר ההרוגים אל מתחת ל-300 בני אדם.

     

    "בלימת העלייה בהרוגים נרשמה בזכות תוספת הניידות למשטרת התנועה ולכן חייבים להמשיך את המגמה ב-2018 ולהוסיף עוד ניידות ועוד שוטרים. נוכחות משטרתית בכבישים מצילה חיים", נכתב בדו"ח השנתי של העמותה.

     

    ביולי השנה פרסמה המועצה האירופית לבטיחות בדרכים השוואה בינלאומית בין מדינות ה-OECD. בשנים 2016-2015 הצליחו המדינות החברות להוריד את מספר ההרוגים ב-2% אך בישראל הוא עלה ב-4% - נתון שצפוי להשתנות עם סיכום ההרוגים בשנה זו.

     

    עם זאת, מאז 2010 הצליחו המדינות החברות בארגון להוריד את מספר ההרוגים ב-19% וישראל ב-5% בלבד, נתון שמעמיד אותה במקום החמישי מהסוף. ב-15 שנים האחרונות באירופה ירד מספר ההרוגים ב-53% ובישראל ב-40% בלבד, נתון שמעמיד אותה במקום הרביעי מהסוף.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    התאונ ה הקטלנית ליד פוריידיס בסופ"ש
    מומלצים