שתף קטע נבחר

מסתמן: קיה תנצח השנה את קיה

המכונית הנמכרת ביותר בשנת 2017 תהיה קיה פיקנטו שתקדים ממש במעט את בן המשפחה ספורטאז' - כך עולה מנתונים ראשוניים

שנת 2017 תסתיים בעלייתן לכבישי ישראל של כ-284 אלף מכוניות חדשות, ירידה קלה של כאחוז לעומת 2016, בה נרשם שיא המסירות של כל הזמנים. כך עולה מנתונים ראשוניים שהגיעו ל"ממון". ב"פוטו-פיניש" שבין שני דגמי קיה על תואר המכונית הנמכרת ביותר בישראל, שניים שזכו בתואר זה בעבר, גברה הפיקנטו על הספורטאז' בכ-200 מכוניות, עם 11,800 מסירות למיני המצליחה. אשתקד ניצח הספורטאז', שסבל השנה מירידה של כ־15% על רקע תחרות גוברת בשוק רכבי הפנאי הלוהט.

 

מספר 1 ב-2017 - קיה פיקנטו (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
מספר 1 ב-2017 - קיה פיקנטו(צילום: רונן טופלברג)

 

לוהט עד כדי כך שארבעה מבין עשרת כלי הרכב הנמכרים ביותר בשנה החולפת הם רכבי פנאי גבוהים ואופנתיים. האח לקונצרן, יונדאי טוסון, מדורג שלישי עם 9,330 מסירות ומקדים את מיצובישי אאוטלנדר השביעי (6,950) וסוזוקי קרוסאובר שבמקום העשירי (5,050). בשנה שעברה היו רק שלושה דגמים מסוג זה בעשירייה הראשונה ויש לשער שב-2018 תתחזק המגמה עם בואם של כמה דגמים חדשים ובראשם יונדאי קונה, סקודה קארוק וקיה סטוניק.

 

בהתאם, רק ארבע מכוניות משפחתיות השתלבו בעשירייה הראשונה - טויוטה קורולה, סקודה אוקטביה, יונדאי איוניק ומאזדה 3. מכוניות מקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות תפסו במשך שנים וכמעט לבדן את כל העשירייה הראשונה.

 

איוניק היא מכונית היברידית ראשונה שמסיימת בין עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בישראל, וב-2018 עשויות להצטרף אליה שם גם טויוטה HR־C וקיה נירו, שמסרו השנה כל אחת כ-4,000 כלי רכב, וסבלו ממחסור גדול באספקות לעומת הביקושים. המקומות שתפסו פיקנטו ויונדאי i10 בעשירייה הראשונה מבטאים את הביקוש החזק והיציב למכוניות הקטנות שהשוק כלל לא הכיר עד לפני כעשור.

 

מבין היצרנים הגדולים שמרה יונדאי על הבכורה זו שנה שנייה ברציפות, עם 36,980 מכוניות חדשות, כ-700 יותר מקיה. בסך הכל מחזיק תאגיד יונדאי-קיה נתח של כמעט 26% מהשוק הישראלי. טויוטה סיימה את השנה עם 31 אלף מסירות, כאשר לראשונה מצליחה היאריס לתפוס את משבצת הסופר-מיני הנמכרת ביותר (5,200 מכוניות) ועוקפת בכך את סיאט איביזה (כ-5,000). היאריס עשתה זאת הודות ל-4,900 מסירות בידי היבואן הרשמי יוניון מוטורס, ועוד כ-300 מסירות בייבוא מקביל. קורולה הצליחה בינתיים לשמור על תואר המשפחתית הנמכרת ביותר.

 

בשוק היוקרה שמרה אודי על הבכורה עם 4,630 מסירות, ורשמה כמו רוב היצרניות בקטגוריה זו שיאי מכירה בארץ. מרצדס סיימה עם כ-3,600 (לא כולל ויטו וספרינטר המסחריות) וב.מ.וו עם כ-3,500. וולוו הוסיפה 1,280 ולקסוס 1,230. מותג ג'יפ מסר 870 דגמי כביש-שטח, אלפא רומיאו טיפסה ל-707 וקאדילק ל-540. בצד הסופר־יוקרה מסרה פורשה 166 מכוניות, מזראטי 121, אסטון מרטין 21 ופרארי תשע מכוניות. בשנה הבאה תצטרף אליהן בנטלי, שהכריזה בשבוע שעבר על כניסתה לפעילות בארץ.

 

ולידיעת מפעילי מצלמות המהירות: אאודי מסרה שש ממכוניות הספורט R8 ו-94 TT, ניסאן מספר זהה של GTR, ב.מ.וו 13 דגמי i8 היברידית-נטענת ספורטיבית ו-16 דגמי M2, פורשה 15 דגמי 911 ו-17 דגמי 718 בוקסטר, שברולט מצאה לקוחות ל-42 קמארו.

 

הדגמים הכי נמכרים

1. קיה פיקנטו - 11,800

2. קיה ספורטאז' - 11,660

3. יונדאי טוסון - 9,330

4. טויוטה קורולה - 9,150

5. סקודה אוקטביה - 8,780

 

היצרנים הכי נמכרים

1. יונדאי - 36,980

2. קיה - 36,280

3. טויוטה - 31,000

4. סקודה - 22,000

5. סוזוקי - 16,630

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
קיה פיקנטו
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים