שתף קטע נבחר
אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    השלב הבא של METOO יוצא מהברנז'ה לציבור
    רוב הסיפורים שאליהם נחשפנו במסגרת ה-METOO בישראל עסקו במתרחש בברנז'ה המקומית ובתעשיית המפורסמים והמפורסמות, ממש כמו בארה"ב. כעת, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא - הנשים הלא מפורסמות, נטולות הגב הכלכלי והציבורי

    הלילה הושק בארה"ב קמפיין "נגמר הזמן" (Time's Up) שעליו חתומות מאות נשים בולטות מתעשיית הבידור האמריקנית. למרות אבק הכוכבים, שכולל שמות כמו מריל סטריפ ונטלי פורטמן, המטרה ממש אינה הוליווד אלא אותן נשים "שקופות" שקולן לא תמיד בא לידי ביטוי במסגרת קמפיין ה METOO .

     

    הקמפיין החדש הינו שלב חדש, חשוב וטבעי בהתפתחות ה-METOO. מדובר בקריאה של קובעות ומובילות סדר יום להענקת כוח גם לנשים הלא מפורסמות, נטולות הגב הכלכלי והציבורי, החשופות למתקפות פרועות באם תחלטנה להתלונן נגד הבוס המטריד או קרוב המשפחה התוקף. זה הוא צעד חשוב ביותר שכולי תקווה שיאומץ גם כאן אצלנו, בישראל.

     

    השלב החדש בגל ההתעוררות והשינוי אינו נוגע רק בהטרדות ובתקיפות מיניות. זהו מאבק רחב בהרבה על שוויון מגדרי מלא - שוויון בשכר ובשוק העבודה, ייצוג שוויוני, מאבק בהדתה הפוגעת ומדירה בעיקר נשים, כל אותם נושאים שהיו אמורים להיות כבר מובנים מאליהם בישראל 2018 - אך אינם.

     

    רק בשבועות האחרונים וגם לאחר שיאי קמפיין METOO המשכנו להיחשף לסיפורים קשים ומקוממים. אם זה המקרה של אותו זמר מפורסם שהופיע עם כיסוי עיניים תוך ביזוי נשים, או ה"רב" ברלנד שממשיך במסע "הניצחון" שלו ברחבי הארץ על גבן של אלו שתקף. לכך ניתן להוסיף את המשבר המתמשך בענף מעונות היום שנמצא על סף קריסה ופוגע, בין השאר, באמהות שעבורן מעון יום מסובסד הוא הדרך היחידה לצאת לעבודה. גם בתחום הייצוג ההולם לנשים בתפקידים בכירים העבודה עוד רבה - רק לפני שבועות ספורים דרשנו, בנעמת, משרת המשפטים שקד למנות לראשונה בישראל אישה לתפקיד מנהלת בתי המשפט. ביום שבו לא ניאלץ להיאבק על הדברים המובנים מאליהם הללו - נדע שהשינוי המשמעותי החל.

     

    קמפיין "נגמר הזמן" שהחל הלילה בארה"ב צריך להגיע גם לישראל. אני קוראת לקובעי סדר יום, אנשי ציבור, מפורסמות ומפורסמים לקחת בו חלק. אחיותינו האמיצות שחשפו את סיפוריהן בשבועות האחרונים ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת התמודדו עם הקנטות, קללות והסתה שנועדו להרתיען ואת אלו המתלבטות אם ללכת בעקבותיהן. רוב הסיפורים שאליהם נחשפנו במסגרת ה-METOO בישראל עסקו במתרחש בברנז'ה המקומית ובתעשיית המפורסמים והמפורסמות, ממש כמו בארה"ב. כעת, הגיע הזמן לעבור לשלב הבא.

     

    הקוראות והקוראים של מאמר זה יכולים רק לשוות בנפשם את הקושי הגדול אף יותר מולו תתמודדנה נשים ממוצעות, לא מוכרות, לא מבוססות - שתאזורנה אומץ ותחשופנה סיפוריהן. מהמלצרית שאחראי המשמרת מטריד אותה, דרך העובדת שהבוס תוקף ועד המנקה שסופגת הקנטות פוגעניות. חשוב שתדענה, גם אם אינן מפורסמות וגם אם אינן מקושרות לכלי תקשורת ולברנז'ה - הציבור, קרי כולנו, נגן עליהן. הן צריכות לדעת שלא מדובר רק במס שפתיים - שהתלונה נגד הבוס לא תביא לפיטוריהן, שכאשר תחשופנה סיפוריהן ותספגנה התקפות ונאצות יהיה צבא שלם שיגן עליהן - כן, גם מפורסמות ונשים בעמדות כוח שתצאנה להגנת אחיותיהן המותקפות, זאת כמובן בנוסף לסיוע המשפטי שארגונים דוגמת נעמת מעניקים וימשיכו להעניק להן.

     

    פעמים רבות במשך השבועות האחרונים אני נתקלת באמירות ומיצוב המאבק כולו כ"מאבק הנשים". מדובר בטעות חמורה. המאבק הזה רחב בהרבה ואינו שייך רק למגדר מסוים - זהו מאבק על ערכינו כחברה ועל המדינה שכולנו היינו רוצות ורוצים לחיות בה. מדינה שבה נשים יכולות לקום בבוקר לעבודה מבלי לחשוש לגופן או ביטחונן, מדינה שבה נשים יכולות להתגייס לכל חיל בצה"ל ולדעת שלא תספגנה גילויי הדתה והדרה, מדינה שבה נשים יכולות לשיר מעל כל במה ולרקוד בכל מקום באופן חופשי, מדינה שבה מינוי נשים לתפקידים הבכירים ביותר בכל חברה פרטית או גוף ציבורי הוא עניין מובן מאליו.

     

    אז אכן "נגמר הזמן" לשתוק ולהגביל המאבק לתחום ספציפי או לברנז'ה בלבד - אחיותיי, בואו נוביל ביחד את הקמפיין החדש, כאן בישראל, למען עתיד כולנו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים