שתף קטע נבחר

18,423 קטנועים ואופנועים חדשים הצטרפו ב-2017

שוק הרכב הדו-גלגלי ממשיך במסע ההתאוששות מהמכה האנושה שספג לאחר העלאת מחירי ביטוח החובה בתחילת העשור. במפתיע, דווקא המותגים הפופולריים ביותר הציגו ירידה לעומת 2016

שוק הרכב הדו-גלגלי המשיך לצמוח ב-2017. אל רף 20 אלף הכלים החדשים אליו כיוונו יבואני הרכב הדו-גלגלי  בתחילת השנה לא הגענו, אך גם כך הסתיימה 2017 בצמיחה נאה לעומת 2016. לפי איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי, ב-12 החודשים החולפים עלו על כבישי ישראל 18,423 כלים דו-גלגליים חדשים, לעומת 17,114 כלים חדשים שהצטרפו לשוק המקומי במהלך 2016. בכך ממשיכה הצמיחה הקבועה במספר הכלים החדשים מדי שנה, לאחר הקריסה הגדולה בתחילת העשור עם כניסתם של תעריפי ביטוח החובה הגבוהים.

 

מבחן מקומי לאינדיאן:

 

לשם השוואה, במהלך שנת המעבר למחירי הביטוח החדשים (2009) עלו על כבישי ישראל מספר כמעט דומה של כלים (כ-18 אלף) למרות מספר מחזיקי רישיון דו-גלגלי נמוך משמעותית. במהלך חודש דצמבר שהסתיים עתה נמסרו 801 כלים חדשים בלבד, ירידה משמעותית לעומת דצמבר 2016 בו נמסרו 952 כלים חדשים.

 

במפתיע, דווקא יבואניות המותגים הגדולים ביותר בשוק המקומי, מטרו עם סאן יאנג ועופר אבניר עם קימקו, רשמו ירידה קלה (הראשונים), ומשמעותית יותר (האחרונים). סאן יאנג עדיין מובילה את השוק עם 3,950 כלים חדשים השנה, אך ב-2016 מכרה 4,083. קימקו העלתה על הכביש השנה 3,030 קטנועים חדשים, אך בשנה לפני היו אלה 3,379 כלים.

 

צניחה זו של קימקו אחראית גם לירידה למקום השלישי בשוק, שכן ימאהה מסיימת השנה שנייה עם 3,056 כלים חדשים, עלייה נאה לעומת השנה הקודמת בה מכרה 2,808 כלים. בסך הכל מכרו שלושת מותגים אלה כ-10,000 כלים, נתח מרשים מאוד מהשוק.

 

במקום הרביעי ובהובלת קבוצת ה-1,000-פלוס נמצאת הונדה, עם עלייה מאוד מרשימה של כ-40% לעומת אשתקד: 1,400 כלים השנה לעומת 1,006 ב-2016. אחריה ממוקמת קאוואסאקי, אף היא עם עלייה דומה ומרשימה, מ-811 כלים ל-1,190 בשנה החולפת. המותג היפני הקדים רק במעט את ק.ט.מ שעלתה השנה ל-1,116 כלים, לעומת 964 שנה קודם לכן. פיאג'ו נועלת את הקבוצה במקום השביעי-כללי עם 1,036 כלים חדשים, כ-10% יותר ממספר הכלים שמכרה ב-2016 (956).

 

דאלים שהדהימה רק לפני שנים ספורות את שוק הרכב הדו-גלגלי ממשיכה לאבד גובה, ומכרה השנה 826 כלים חדשים לעומת 894. מעניין לציין כי במהלך שלושת החודשים האחרונים של השנה לא מכר המותג אפילו כלי דו-גלגלי אחד. סוזוקי ממוקמת תשיעית עם 536 (510) והיא מקדימה את מותג ב.מ.וו שהציג את אחד הזינוקים המרשימים של השנה - מ-253 כלים ב-2016 ל-370 כלים חדשים - בהם 23 אופנועים ממשפחת ה-310 המבוקשת על-ידי מתחילים וצנועי תקציב, עלייה של כמעט 50%.

 

הוסקווארנה ראויה לציון עם 265 כלים חדשים ומספר דומה לשנה קודמת, בעוד הארלי דייוידסון סיימה שנה מוצלחת עם 208 (171) ועלייה נאה. בהקשר זה ראוי לציין את כניסתו לשוק המקומי של מותג אינדיאן האמריקאי-נוסטלגי, עם 19 כלים חדשים. נוסטלגיה נוספת נרשמה באנפילד עם צמיחה מ-14 ל-25 כלים השנה. לפניהם סיימה דוקאטי האיטלקית עם 108 כלים, לעומת 95 שנה קודם לכן.

 

טבלת 10 המותגים המובילים ב-2017:

  • סאן יאנג, 3,950
  • ימאהה, 3,056
  • קימקו, 3,030
  • הונדה, 1,400
  • קאוואסאקי, 1,190
  • ק.ט.מ, 1,116
  • פיאג'ו, 1,036
  • דאלים, 826
  • סוזוקי, 536
  • ב.מ.וו, 370

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אינדיאן - הצטרף השנה לשוק המקומי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים