שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סובארו פורסטר דור רביעי (2013-2018)
    מבוסס כקודמיו על שלדת האימפרזה המשפחתית, המשמשת גם את ה־XV, אך גדול ומרווח מהן. עבר מתיחת פנים קלה בדגמי 2016, דור חדש לגמרי צפוי ב־2019. דו"ח רכישת רכב משומש

    קבוצה: ג'יפונים, עם דגש על החלק של הג'יפ.

    דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

    טווח מחירים: מ-‭105‬ אלף שקל לפורסטר ידני מ־2013‬ ועד 250 אלף שקל לפורסטר טורבו חדש מ-2017 ‭‬ (מחירון לוי יצחק)

     

     (נועם עופרן)
    (נועם עופרן)

     

    תעודת זהות: מבוסס כקודמיו על שלדת האימפרזה המשפחתית, המשמשת גם את ה־XV, אך גדול ומרווח מהן. עבר מתיחת פנים קלה בדגמי 2016, דור חדש לגמרי

    צפוי ב־2019.

    פרטים טכניים: מנועי ‭2,000‬ סמ"ק ללא טורבו (150 כ"ס) ועם טורבו (250 כ"ס). גיר אוטומטי רציף, אופציה לידני (ללא הילוך הכוח הסמלי מהדורות הקודמים של הפורסטר). הנעה כפולה קבועה.

    זיהום אוויר: 150 עד 197 גרם 2‭CO‬ לק"מ, קבוצת זיהום 6 עד 14 מ-15‬ לפחות מי שבאמת יטייל איתו יראה עכשיו הרבה ירוק.

    בטיחות: 5 מ־5‬ כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 6 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC)‬ כסטנדרט. אבל נמכר כיום בישראל ללא מערכות בטיחות אקטיביות, שכן כבר מוצעות ללקוחות בחו"ל.

    שמירת ערך: מהטובים. ירידת ערך של קצת מעל 10% לשנה לפי מחירון לוי יצחק, אבל רבים עדיין נמכרים סביב המחירון ואף מעליו, בעיקר הידני הנדיר.

    מה לבדוק לפני שקונים: מוכיח בינתיים אמינות גבוהה כמצופה. בחירה בשרשרת הנעה במקום ברצועת תזמון מגבירה את האמינות ותחסוך עלויות אחזקה. מצד שני מבנה ההנעה הכפולה מחייב החלפה יקרה של כל 4 הצמיגים ביחד ברגע שאחד מהם נקרע. יש היצע של ערכות הגבהה, בדקו שרשומה ברישיון, ותזכרו שגם בטסט השנתי מתעניינים בנושא יותר מבעבר.

    למי הוא מתאים: למי שלא קונה ג'יפון בשביל הפוזה.

    למה כן: שימושי ובנוי היטב, תא מטען של סטיישן. התנהגות כביש טובה, בשטח הוא הג'יפון האוטומטי הטוב ביותר ללא הילוך כוח, בעיקר בדגמים עם מערכת ההנעה הכפולה המתוחכמת יותר, ה־X־מוד, שנעדר מהדגם הבסיסי. ביצועים מצוינים בטורבו, אופציה נדירה כיום לגיר ידני.

    למה לא: תא נוסעים די פשוט. הביצועים במנוע ללא הטורבו בינוניים, גם בגלל תפעול לא רהוט של הגיר הרציף, שגם שולח את המנוע לפעול בסל"ד גבוה ורועש. גם צריכת הדלק לא ממש חסכונית, אפילו במנוע הבסיסי. לטורבו כבר ממש צריך משכנתה ליד המשאבה.

    למחפשי מציאות: ה-2,000 האוטומטי ללא הטורבו מעניק את התמורה הטובה ביותר.

    השורה התחתונה: סובארו במיטבה.

    ציון: 4 כוכבים

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "סובארו פורסטר דור רביעי (2013-2018)"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים