שתף קטע נבחר

צרכנות רכב חכמה ב-2018

אלה הדרכים שבהן תוכלו להתחדש עם מכונית ולנצל לטובתכם את התמורות והשינויים החלים בשוק הרכב ישראלי

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

שוק הרכב הישראלי נמצא כיום בפתחה של אחת השנים הסוערות וההפכפכות ביותר שצפויות לעבור על הענף. הסיבה העיקרית לכך היא השינוי במרכזי הכוח הוותיקים. עד לפני שנים ספורות בלבד, לקוח יכול היה להגיע למקום אחד בלבד כדי לצאת עם מכונית חדשה מהניילונים: אולם התצוגה של יבואן הרכב. כיום המצב שונה וישנן שיטות רבות כיצד להתחדש במכונית ולקרוע את הניילון. אלה הן העיקריות שבהן:

 

 

רכישה מיבואן הרכב. כמו פעם. כלומר, להגיע אל סוכנות המכירה של אחד מיבואני הרכב, לבחור מכונית חדשה, לשלם עבורה, להמתין מספר ימים או שבועות ובסופו של דבר להגיע אל מרכז המסירה ולקחת את המכונית החדשה. בשיטה זו אנו נדרשים כמובן לשלם את מלוא מחיר המכונית (ותלויים ביכולת מוגבלת לנהל מו"מ של לקוח פרטי מול יבואן רכב) ואז אנו נרשמים כבעליה. מטבע הדברים, בשיטה כזו קיימת גם בעיה: ירידת הערך. ברגע שגלגלי של המכונית נוגעים בכביש, ואפילו קצת קודם, היא איבדה מערכה. ובל נשכח כמובן את חיי היום יום: המכות, הדפיקות וגם התחזוקה.

 

ליסינג תפעולי. השיטה השנייה היא שיטה שמקובלת בחברות רבות בישראל: ליסינג תפעולי המוענק בדרך כלל למי שמקבל מכונית ממקום העבודה. כך השיטה פועלת: פלוני מקבל מכונית חדשה מחברת הליסינג. הוא לא בעליה, אלא הוא חוכר אותה, כלומר נוסע במכונית. עבור החכירה נהוג לשלם שני סכומים אשר מתווספים למשכורת הברוטו של אותו פלוני: סכום אחד שנקרא שווי המעסיק, שהוא סכום שמתווסף לשכר הברוטו של השכיר ומגלם את הוצאותיו של המעסיק וסכום נוסף – שווי שימוש, סכום המתווסף גם הוא לשכר הברוטו של השכיר ומגלם את שווי ההטבה הנוגעת לשימוש ברכב שלא בשעות העבודה. עם תום תקופת הליסינג, בדרך כלל כשלוש שנים, יכול החוכר להחזיר את המכונית, שממשיכה לדרכה לחברת הליסינג לצורך מכירה.

 

ליסינג הפרטי תפעולי. זו מגלמת בפועל את יתרונותיהן של שתי השיטות הראשונות. כך היא פועלת: ראשית החוכר בוחר מכונית. רוב הדגמים החדישים הזמינים כיום לצרכנים הפרטיים בישראל זמינים גם לחוכרים. לאחר מכן החוכר קובע תכנית תשלומים מתאימה, בה ניתן גם לשלם מקדמה עבור הרכב וגם לקבוע תשלומים חודשיים נוחים. אלא שבניגוד לצרכן הפרטי, שנאלץ לשאת בכל כאבי הראש המתלווים לבעלות על מכונית, כאן מתגלה יתרונו של הליסינג הפרטי.

 

הוצאות התחזוקה אינן חלות על החוכר אלא על חברת הליסינג, שכמובן מצפה שהחוכר ישמור על מכוניתו כראוי, כדי שתוכל למכור אותה בסוף התקופה. כך, החוכר נוסע במכונית במשך שלוש שנים, לא נושא בהוצאות, לא סובל מירידת הערך, נהנה מכוח הקניה של חברת ליסיניג הרוכשת אלפי כלי רכב בשנה גם בקניית ביטוח – ובתום התקופה החוכר יכול לממש את יתרת הסכום שנותרה כמקדמה למכונית חדשה בעסקת ליסינג פרטי תפעולי. בשום שלב מבלי להוציא בבת אחת סכום כסף גדול, על מוצר שמאבד עשרות אחוזים מערכו בכל שנה.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים