שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מודעות גיוס לשב"כ ולמוסד בפייסבוק? לא למבוגרים
    גופי הביטחון הממלכתיים פירסמו מודעות דרושים בפייסבוק - אך תיכננו אותן כך שיופיעו לעיני גולשים צעירים בלבד. השב"כ והמוסד: "המשרות פתוחות לכולם ללא מגבלת גיל"

    השב"כ והמוסד מחפשים מועמדים לגיוס - אבל פונים לצעירים בלבד. בשבועות האחרונים פירסמו השב"כ והמוסד מודעות לגיוס עובדים בפייסבוק. אך מבדיקת "ידיעות אחרונות" עולה כי מודעות אלה נוצרו כך שיופיעו אך ורק לעיני אנשים בטווח גילאים צעיר במיוחד.

     

    המוסד מגייס עובדים בפייסבוק

    המוסד מגייס עובדים בפייסבוק

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    מודעות הגיוס של השב"כ נוצרו כך שיופיעו רק לעיני גולשים בני 23־34, ואילו מודעות הגיוס של המוסד נוצרו כך שיופיעו רק לעיני גולשים בגילאי 21־45 (ראו צילומי מסך). כלומר, גולשים בפייסבוק שהגיל שלהם נמוך או גבוה מטווח זה, לא ייחשפו כלל למודעות האלה ומבחינתם הן לא קיימות. הדבר מעלה חשש שהמוסד והשב"כ, גופי ביטחון ממלכתיים, מעדיפים לכאורה עובדים צעירים בלבד דרך פייסבוק - ובכך מסננים עובדים מבוגרים יותר.

     

    אמנם גם בשב"כ וגם במוסד מבהירים שאין מגבלת גיל לקבלה לעבודה, וכל אחד יכול להגיש מועמדות דרך אתרי האינטרנט שלהם, אך שני הארגונים בחרו למקד את המודעות שפירסמו בפייסבוק לקהל יעד צעיר בלבד.

     

    מודעת השב"כ בפייסבוק ()
    מודעת השב"כ בפייסבוק

     

    מעל 45? בעיה!

    מודעות הדרושים בפייסבוק מפנות את הגולש לאתרי האינטרנט של השב"כ ושל המוסד, שבהם מפורטות רשימת משרות פתוחות. מדובר במגוון רחב של משרות, חלק גדול מהן מכוונות לאנשי היי-טק: פיתוח, סייבר, הנדסה וטכנולוגיה. זו סוגיה רגישה: כבר שנים ידוע שבענף ההיי-טק (וגם בשאר הענפים במשק) קשה לעובדים מבוגרים, בעיקר מגיל 45 ומעלה, להשתלב במשרות חדשות. סקר שערכה השנה רשות החדשנות העלה שאכן חלה ירידה בשיעור התעסוקה של עובדי ההיי-טק ככל שהגיל שלהם עולה.

     

    לכל מי שמפרסם מודעת פרסום כלשהי בפייסבוק יש אפשרות לפלח ולמקד את קהל היעד שלו, לפי תכונות, תחביבים, גיל, אזור מגורים ועוד. מדובר במהלך מקובל ולגיטימי שנועד לסייע למפרסם להגיע לקהל יעד ממוקד ככל האפשר. עם זאת, כשמדובר במודעות דרושים שמכוונות לגילאים צעירים בלבד, הדבר עלול להוות בעיה.

     

    הגדרות המודעה של השב"כ ()
    הגדרות המודעה של השב"כ

     

    תחקיר שפירסמו לאחרונה "ניו יורק טיימס" וארגון "פרו-פבליקה" גילה ששורת חברות אמריקניות פירסמו מודעות דרושים בפייסבוק שמוקדו רק בגולשים צעירים, ובכך הדירו לכאורה עובדים פוטנציאליים מבוגרים יותר. כמה מומחים אף טענו כי מדובר בעבירה על החוק שאוסר אפליה על רקע גיל בשוק העבודה. בפייסבוק דחו את הטענות.

     

    אגב, כל גולש יכול לראות בעצמו מדוע הופיעה בפיד שלו מודעה מסוימת ולאיזה קהל יעד היא הותאמה. יש ללחוץ על אייקון שלוש הנקודות שמופיעה לצד המודעה בפייסבוק, ואז לבחור ב"מדוע אני רואה את זה?"

     

    הגדרות המודעה של המוסד ()
    הגדרות המודעה של המוסד

     

    "אין משקל לגיל"

    מהשב"כ נמסר בתגובה: "כלל המשרות הפתוחות לאיוש, לרבות המשרות לגביהן מבוצעת פנייה באמצעות הפייסבוק, מתפרסמות באתר האינטרנט של הארגון, הפתוח לעיון כלל הציבור, וגם באמצעותו ניתן להגיש מועמדות לכלל התפקידים. פניות יזומות באמצעות הרשתות החברתיות נעשות בהתאם למאפייני האוכלוסייה שנמצא כי שיעור הצטרפותה לשב"כ גבוה ביחס לכלל האוכלוסייה. למועמד הנחשף לפרסום ברשת החברתית אין יתרון על פני מועמד הפונה באמצעות כלי גיוס אחר. כל בקשה להצטרף נבחנת לגופה, בהתאם לדרישות התפקיד ונתוני המועמד ומבלי להעניק יתרון למועמד בשל גילו בלבד".

     

    מהמוסד נמסר: "המוסד משקיע מאמצים רבים כדי להנגיש את היצע התפקידים שלו לכלל האוכלוסייה. היצע התפקידים לשירות במוסד, הן אלו המופיעים באתר המוסד והן אלו המופיעים בעמוד הפייסבוק, פתוח לכולם ואינו מגביל אף אדם מלהגיש מועמדותו. מדיניות המוסד לגיוס עובדים לשורותיו היא ללא מגבלת גיל כתנאי להתמודדות על תפקידים בארגון. כל בקשה להתגייס נבחנת לאור דרישות התפקיד ונתוני המועמדים, ומבלי להעניק משקל, לחיוב או לשלילה, לגילם של המועמדים".

     

    הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים