שתף קטע נבחר

הכירו את Glicq

סטארטאפ השבוע שלנו הוא Glicq, פלטפורמה שהופכת ניהול עסקאות מורכבות ורבות משתתפים קל הרבה יותר. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

תעודת זהות

מייסדים: אורן ברק, מתן ברק ונעם לבקוביץ

שנת הקמה: 2017

שנות עבודה בניו יורק: הקמנו את החברה ב-2017 במקביל בניו יורק ותל אביב, כאשר הלקוחות שלנו ברחבי צפון אמריקה.

 

הרעיון מאחורי הסטארטאפ: Glicq מספקת לכלל הצדדים בעסקאות ופרויקטים מורכבים סביבה מאובטחת ייעודית לכל עסקה, עם כלים מתקדמים לשיתוף פעולה וניהול עסקאות, ליווי ואופטימיזציה של תהליך העסקה עצמו וטכנולוגיה ייחודית המאפשרת שימוש במערכת ממגוון פלטפורמות חיצוניות. בשלב די מוקדם הוצאנו פטנט על היכולת הזו ליצור שיתוף פעולה של משתמשים חיצוניים מארגונים שונים כי זה משהו שלא מיושם טוב בפועל, אקוטי לניהול עסקה כזו ונותן לנו יתרון טכנולוגי אמיתי על שחקני קולבורציה אחרים. המיקוד הראשוני שלנו הוא בנדל"ן המסחרי, "איזור נוחות" בשל ההיכרות שלנו עם השוק הזה בצפון אמריקה כמו גם מיעוט המתחרים והפוטנציאל העסקי הענק. 

 

איך נולד הרעיון?

הקמנו את Glicq בעקבות הניסיון שלי בניהול עסקאות נדל"ן מסחרי בעשור האחרון והכרות עם ה"כאב" הכרוך בהן  - עסקאות ממושכות ורבות משתתפים מארגונים שונים מבוצעות כיום באופן בלתי יעיל, עם שיתוף פעולה מועט בלבד בין הצדדים וסיכונים להצלחת העסקה. כיום, הצדדים השונים מתקשרים בעיקר באמצעות מאות של אימיילים וטלפונים ושיתוף הפעולה מתמצה בהעברת הרבה גרסאות של מסמכים ביניהם. כשניגשנו לבעיה, מתן הביא את הניסיון הנרחב שלו בעולם הטכנולוגי ליצירת פיתרון מותאם לצורך זה. הכרנו בליל של פתרונות קולבורציה לעולמות שונים שלא באמת מצליחים לחדור לעולמות ה"מסורתיים" (כתעשיית הנדל"ן) בצורה רחבה והבננו שאנחנו צריכים לייצר משהו פשוט ונגיש למשתמשים אבל מצד שני מאובטח היטב ונותן להם מענה יעיל לצרכי העסקה.

 

האב נדלני ופיננסי. ניו יורק ()
האב נדלני ופיננסי. ניו יורק

 

מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

קודם כל, התחלנו בולידציה של הרעיון -- נפגשנו עם עשרות של שחקנים בעולם בנדל"ן, ברוקרים, חברות ואחרים כדי לתמוך בבעיה ולהבין אם הם יהיו מוכנים לשלם בשביל הפיתרון שאנחנו מציעים. כחלק ממחקר השוק אפילו נסענו לכנס נדל"ן גדול בלאס וגאס בשנה שעברה וראינו התנהלות בפועל. בשלב השני (אחרי שהיו לנו אינדיקציות חיוביות) התמקדנו בהקמת צוות הפיתוח מישראל ובפיתוחו של מוצר הבטא שלנו ובד בבד התחלנו לערוך פיילוט  בארה"ב עם מספר מצומצם של משתתפים. גם היום אנחנו ממשיכים לחקור ולשפר את חווית המוצר כל הזמן על בסיס הפידבק שאנחנו מקבלים.

 

מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

ניו יורק היא Hub נדל"ני ופיננסי עצום ואלו בדיוק העולמות שאנחנו ניגשים אליהם. מעבר לזה, אני גר  פה כבר כמה שנים (ובצפון אמריקה מ- 2008), אז זה היה טבעי בעבורנו להתחיל לבנות את העסק דווקא פה ולהתחיל אותו על בסיס ההיכרויות עבר שלי.

 

מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

אני חושב שאנחנו מתחילים כיום לצבור תאוצה באמת מהנקודה שלקוחות מתנסים במוצר במסגרת עסקאות ומעבירים אותו למשתתפי עסקה נוספים לשימוש. כרגע אנחנו ממקדים הרבה מאד מאמץ בהרחבת בסיס הלקוחות.

 

לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

אני מניח שהיינו רוצים לעשות הכל יותר מהר וכנראה שגם הרבה יותר מוקדם, כי אני חווה את הבעיה הזאת כבר יותר מעשור, ואף אחד בעולם שלי (שעסוק כל היום בעשיית עסקאות) לא באמת הרים את הכפפה ונתן פיתרון אמיתי לכל התהליך הסיזיפי הזה.

 

מתי  להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

למטרות ולידציה שווה לבקר כמה שיותר מוקדם (עוד בשלב הרעיון), ולבטח יש צורך ליצור נוכחות בשוק פה כשיש מוצר עובד וצורך באינטרקציה יומיומית עם לקוחות. 

 

מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

לפני גיוס -- החברה מנוהלת כיום ממשאבינו ומהכנסות מלקוחות. בחרנו להתמקד בפיתוח המוצר ובהגדלת בסיס הלקוחות לפני גיוס.

 

מחפשים עובדים?

נגייס צוות מכירות עם השלמת הגיוס.

www.glicq.com

 

מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY

 WWW.IsraeliMappedinNY.com 


פורסם לראשונה 12/01/2018 05:41

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחקור ולשפר את חווית המוצר
מומלצים