שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    בדרך לתיירות חלל: צפו בניסוי מושלם לווירג'ין
    החללית של וירג'ין גלקטיק שוחררה ממטוס שנשא אותה בגובה 15 ק"מ, הגיעה למהירות 0.9 מאך - ונחתה בשלום

     

    הניסוי האחרון של וירג'ין גלקטיק    (צילום: מאיר אוחיון)

    הניסוי האחרון של וירג'ין גלקטיק    (צילום: מאיר אוחיון)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    תיירות החלל מתקרבת: "וירג'ין גלקטיק" השלימה בסוף השבוע ניסוי דאייה מוצלח נוסף של מטוס החלל שלה VSS Unity ובכך עשתה עוד צעד לעבר היעד שלה – לשלוח תיירים לחלל תוך חודשים ספורים בלבד. בניסוי מטוס החלל נחת בשלום, לאחר ששוחרר ממטוס האם בגובה של 15 ק"מ. צפו בניסוי.

     

    ריצ'רד ברנסון, בעלי וירג'ין, הצהיר כי ב-VSS Unity, הגרסה השנייה של החללית SpaceShipTwo, יוטסו אנשים לטיסה תת-מסלולית כבר באפריל הקרוב. טיסה שכזו אינה מגיעה לחלל עצמו.

    החללית והמטוס שנשא אותה, רגע לאחר ההיפרדות (צילום: וירג'ין גלקטיק) (צילום: וירג'ין גלקטיק)
    החללית והמטוס שנשא אותה, רגע לאחר ההיפרדות(צילום: וירג'ין גלקטיק)

    על הקרקע (צילום: וירג'ין גלקטיק) (צילום: וירג'ין גלקטיק)
    על הקרקע(צילום: וירג'ין גלקטיק)

    עד כה יותר מ-700 איש - בהם גם סלבס כמו השחקן בראד פיט והזמרת קייטי פרי - נרשמו לטיסות החלל של וירג'ין, בעלות של 250 אלף דולר לכיסא. טיסות מסחריות מתוכננות להתחיל בסוף השנה.

     

    וירג'ין גלקטיק נוסדה ב-2010 במטרה להביא לקוחות משלמים אל החלל ובחזרה, אבל הטרגדיה של 2014 כמעט וסיימה את החלום. אז אירעה התרסקות בטיסת ניסוי ב- SpaceShipTwo - טייס החברה נהרג ואחר נפצע קשה. רק שנתיים לאחר מכן התקבל האישור לחידוש הטיסות באותו רכב חלל.

     

    בניסוי בסוף השבוע, השביעי של VSS Unity, שוגרה החללית מבסיס במדבר מוהאבי בקליפורניה כשהיא מחוברת למטוס שנושא אותה. כשהשניים הגיעו לגובה של 15 ק"מ, יוניטי שוחררה מהמטוס והחלה בדאייה לא ממונעת, בחזרה לנמל החלל. בניסוי הגיע רכב החלל לשיא מהירות הדאייה שלו - 0.9 מאך (1,080 קמ"ש) - אחרי שצנח בחדות מיד לאחר השחרור ממטוס האם.

    בדרך לנחיתה. רכב החלל בדאייה (צילום: וירג'ין גלקטיק) (צילום: וירג'ין גלקטיק)
    בדרך לנחיתה. רכב החלל בדאייה(צילום: וירג'ין גלקטיק)

     (צילום: וירג'ין גלקטיק) (צילום: וירג'ין גלקטיק)
    (צילום: וירג'ין גלקטיק)

    הבסיס במדבר מוהאבי (צילום: וירג'ין גלקטיק) (צילום: וירג'ין גלקטיק)
    הבסיס במדבר מוהאבי(צילום: וירג'ין גלקטיק)

    בניגוד לטיסות חלל מסחריות אחרות, כמו של SpaceX ו"בלו אוריג'ין", בווירג'ין גלקטיק לא משתמשים ברקטה בתחילת השיגור. במקום זאת הם משתמשים במטוס נושא, שמכונה VMS Eve. בטיסות מסחריות זוג המטוסים יגיע לגובה של 80 ק"מ מעל פני כדור הארץ, גובה שמכונה סף החלל החיצון על ידי נאס"א.

     

    לפי וירג'ין, "תוך שניות, מנוע הרקטה יופעל", ויוניטי תטוס בערך פי 3.5 ממהירות הקול אל תת-המסלול. "כדקה לאחר הפעלת המטוס, הטייסים יכבו אותו באופן בטוח. לאחר התחושה של טיסה ממונעת, דינמית ומרטיטה, המעבר לשקט ולחוסר משקל מוחלט יהיה רגע מכונן עבור האסטרונאוטים שלנו". הפעם, עקב הגובה הנמוך, הניסוי לא כלל את החלק הממונע.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים