שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    פרימיירה אמריקאית לקוריאניות ישראליות

    מובילות שוק הרכב הישראלי צפויות לשמר או אף להגדיל את נתח השוק בו הן מחזיקות כיום בעזרת שני דגמים מעודכנים - יונדאי עם הוולוסטר, קיה עם הפורטה

    בין שלל הדגמים החדשים שנחשפו בתערוכת הרכב בדטרויט ומיועדים בעיקר לשוק האמריקאי, חשפו יצרניות הרכב הקוריאניות האחיות, יונדאי וקיה, את הוולוסטר והפורטה החדשות בהתאמה. הקופה של יונדאי והמשפחתית של קיה צפויות לנחות כאן במהלך 2018.

     

     

    הדור השלישי של הפורטה שומר אמנם על בסיס גלגלים זהה לדגם היוצא (270 ס"מ), אך תוספת של 8 ס"מ לאורך (464 ס"מ) ו-2 ס"מ לרוחב (180 ס"מ) מבטיחים שיפור במרחב המחייה לנוסעים. תא המטען דווקא הצטמצם ב-55 ליטר (427 ליטר). העיצוב החיצוני מזכיר את הסטינגר החדשה והגדולה יותר, עם יחידות תאורה צרות, פתחי אוורור גדולים ומסיטי אוויר בפגוש ושמשה אחורית המשתפלת בחדות לאחור.

     

     


     

    גם עיצוב הפנים שודרג עם קונסולה מרכזית הכוללת מסך מגע בגודל "8 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto בחלקה העליון וצג גדול לבקרת האקלים בחלקה התחתון, פתחי אוורור עגולים בקצה הקונסולה והגה שלוש צלעות בשרני. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטחים מתים.

     

     

     

    הפורטה האמריקאית שהוצגה בתערוכה מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר (147 כ"ס) ותיבת הילוכים רציפה. עוד לא ברור האם הגרסה הישראלית תצויד ביחידת הנעה זו או שתקבל בירושה מהפורטה היוצאת את מנוע 1.6 ליטר ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. ההגה והמיתלים (כבעבר, מקפרסון מלפנים וקורת מתח מאחור) עברו כיול מחדש על מנת לשפר את התנהגות הכביש.

     



    הדור השני של הוולוסטר שומר על קו העיצוב הייחודי של קודמתה, כמו גם על התצורה הלא סימטרית - דלת צד אחת בצד הנהג עם מראה קופה ושתיים בצד השני לטובת השימושיות. עיצוב הפנים לעומת זאת שופר משמעותית, עם מסך מגע בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית (בגודל "7 או "8) ובעיקר הבטחה לאיכות חומרים גבוהה יותר..

     


     

    היצע מנועי הבנזין כולל 2.0 ליטר עם 147 כ"ס או 1.6 ליטר טורבו עם 201 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת שישה הילוכים ידנית או שישה הילוכים אוטומטית ב-2.0 ליטר ושבעה הילוכים כפולת-מצמד ב-1.6 ליטר המודגש. מתלה אחורי מודרני (רב חיבורי לעומת קורת מתח בעבר) ותוספת של בקרת מומנט אלקטרונית (המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה) מבטיחים שיפור ביכולת הדינמית.

     

     

    הוולוסטר תוצע גם בגרסת N ספורטיבית. זו מצויידת באותה יחידת הנעה של ה-i30 N – מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 275 כ"ס בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית והנעה קדמית דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. גם שאר המכלולים - מערך מיתלים, בלמים, צמיגים (מישלין פיילוט ספורט על חישוקי "18 או פירלי P-זירו על "19) - מגיעים מההוט האץ' הקוריאנית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים