שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מדינת ליסינג: פחות רוכשי מכוניות פרטיים

    במהלך השנה החולפת ירד שיעור המכירה הישיר של יבואני הרכב ללקוחות פרטיים ל-54% בלבד. הליסינג המשיך לבחור במשפחתיות, הלקוחות הפרטיים בחרו ברכבי פנאי

    יבואני הרכב ממשיכים להגביר את המכירות דרך חברות הליסינג, ומוכרים פחות ללקוחות פרטיים. מנתונים שהגיעו ל"ידיעות אחרונות" עולה כי ב-2017 נמכרו רק 54% מהמכוניות החדשות ישירות ללקוחות פרטיים, לעומת 61% ב-2016. הנתונים מבטאים את המשך התחזקות המכירות העקיפות ללקוחות הפרטיים, שיותר ויותר מהם רוכשים מכוניות חדשות שלא באולמות התצוגה של יבואני הרכב, אלא דרך מסלולי הליסינג הפרטי ומכירות האפס קילומטר של חברות ההחכרה.

     

     (צילום: ליהי קרופניק) (צילום: ליהי קרופניק)
    (צילום: ליהי קרופניק)

     

    המותגים הנמכרים ביותר, יונדאי וקיה, הגדילו את המכירות דרך חברות הליסינג, שעדיין רוכשות גם כמות גדולה של מכוניות עבור מסלולי הליסינג העסקי שלהן. מוליכת השוק יונדאי ירדה משיעור של 46% לקוחות פרטיים בשנה שעברה ל-41% השנה, ואילו קיה מ-44% ל-42%. סקודה ירדה מ־45% ל-41% פרטיים. אפילו סוזוקי, המותג העממי המוכר ביותר ללקוחות פרטיים, הגדיל את מכירותיו לציים בעקבות גידול בפעילות הליסינג שלו, וירד בשיעור הפרטיים מ-92% לפני שנה ל-87% בשנה החולפת.

     

    לעומתן הצליחה טויוטה להעלות את שיעור הפרטיים מ־55% ל-57%. מיצובישי זינקה מ-39% לקוחות פרטיים ל-56%, ואופל ישראל המשיכה את המגמה להפחתת המכירות לליסינג, בעיקר לחברת "שלמה סיקסט" שנמצאת, כמוה, בבעלות קבוצת שלמה, מ-35% פרטיים ב-2016 ל-44% ב-2017.

     

    יבואני היוקרה אמנם מוכרים עדיין בשיעורים גבוהים יותר לפרטיים, אבל גם אצלם ממשיכה להתחזק המכירה דרך חברות הליסינג וסוחרי רכב, שרוכשים מהם מכוניות אפס ק"מ, ומוכרים אותן בהנחה גדולה ישירות ללקוחות פרטיים ולא מחכירים אותן. 75% ממכירות אודי היו לפרטיים, שיעור זהה למרצדס, ואילו ב.מ.וו מכרה רק 64% לפרטיים. בשנה שעברה היו האחוזים המקבילים 78% באודי, 77% במרצדס ו-66% בב.מ.וו. וולוו, לעומת זאת, עלתה מעט, מ-79 ל-81 אחוז. אסטון מרטין נותרה היחידה שכל 21 המכירות שלה בשנה החולפת היו ללקוחות פרטיים, בזמן ששניים מתשעת רוכשי פרארי עשו זאת דרך חברות.

     

    בחלוקה לפי דגמים, מתחזקת המגמה שג'יפונים נרכשים יותר בידי לקוחות פרטיים, ומכוניות משפחתיות בידי חברות הליסינג, עוד סימן לשינוי טעמי השוק. כך, למשל, בעוד ש-90% מדגמי הג'יפון ההיברידי של טויוטה, HR־C, נמכרו ללקוחות פרטיים, רק 33% מדגמי הקורולה לא הגיעו לחברות ליסינג.

     

    ביונדאי נמכרו 65% מדגמי הטוסון לפרטיים, לעומת 24% מהאיוניק המשפחתית ההיברידית, שזכתה להצלחה גדולה בציי רכב, אבל עדיין לא בשיעור של מלכת הציים i25, שרק 7.2% מהמכירות שלה היו ללקוחות פרטיים. קיה פורטה קרובה אליה, עם 7.7% פרטיים, לעומת 48% בקיה ספורטאז' ו־54% לג'יפון ההיברידי קיה נירו.

     

    המכוניות הנמכרת ביותר בישראל בשנה החולפת נמכרה גם היא בעיקר לחברות ליסינג ולסוחרים: רק 46% מרוכשי 11,904 הפיקנטו שעלו לכבישי ישראל היו לקוחות פרטיים שרכשו אותה ישירות מהיבואן.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים