שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    הכירו את WORKEY
    סטארטאפ השבוע שלנו הוא WORKEY פלטפורמה לחיפוש מועמדים וגיוסים בעולם ההיי טק. הישראלים שמאחורי הרעיון עונים על השאלון שלנו

    תעודת זהות:

    מייסדים: בן ראובני, דני שטיינברג ועמיחי שרייבר

    שנת הקמה: 2014

    שנות עבודה בניו יורק: שמונה חודשים עם חמישה עובדים

     

    הרעיון מאחורי הסטארטאפ: הטכנולוגיה המתקדמת, המבוססת על בינה מלאכותית, אותה פיתחה החברה, מנתחת מיליוני מסלולי קריירה ומסוגלת לספק המלצות מבוססות נתונים לצעד הבא בקריירה של המשתמשים. הפלטפורמה מסייעת למי שעדיין לא מרגישים מוכנים לחפש עבודה באופן אקטיבי. בכך, היא חוזה עבורם את הצעד הבא בקריירה, באופן אנונימי, חינמי וקל לשימוש, כך שיוכלו לבחון את שוק העבודה והזדמנויות הקריירה ללא מחויבות או מאמץ.

     

    איך נולד הרעיון?

    בין יתר תפקידיי בחיל המודיעין, יצא לי להתעסק עם איתור וגיוס מועמדים לתת-יחידה טכנולוגית ב-8200. במסגרת התפקיד התחלתי

    להכניס שימוש בשיטות סטטיסטיות ולמידה לצורך האיתור. השתחררתי מהצבא, עבדתי במספר חברות הייטק, ובתקופה הזאת מצאתי את עצמי מסדר עבודה למכרים וחברים, שחלקם פנו אלי ביוזמתם כשרצו להחליף אווירה, ואל אחרים פניתי ביוזמתי לאחר ששמעתי על הזדמנות שתפורה עליהם. זה הגיע למצב בו ניהלתי קובץ אקסל עם משרות פתוחות ומחפשי עבודה פאסיביים מהחברים שלי. הבנתי שמשהו חסר בעולם הזה. עובדים ומעסיקים לא מצליחים להשתדך כמו שהם היו רוצים. אז הקמתי את Workey, שמתבססת על שני עקרונות שמפצחים את מה שהיה חסר בשוק: האחד - היכרות אישית של המועמד עם אנשים בחברה שימליצו עליו; והשני - אלגוריתמים חכמים שמציעים לכל אחד את המשרות המתאימות לו.

     

    מייסדי החברה. ()
    מייסדי החברה.

     

    מה היו הצעדים הראשונים שהפכו רעיון טוב להקמת סטראטאפ?

    יש המון אתגרים בהקמת סטארט אפ והצמחת הרעיון. חלקם מוכרים לרוב האנשים, ואני שמח שאת רובם צלחנו - השותפים הנכונים, המשקיעים שדוחפים קדימה, המודל העסקי, ההבנה של הצורך בשוק ועוד. אבל אם לומר במשפט אחד מה היה הצעד המרכזי שלקח את הרעיון והפך אותו לחברה של ממש, זה האנשים שגייסנו - מאנשי הדאטא סיינס ועד צוות התמיכה וניהול הלקוח. בחירה נכונה של הצוות היא הקלף המרכזי בהצלחה של חברה.

     

    מדוע בחרתם להעתיק את הלוקיישן דווקא לניו יורק?

    השוק הישראלי, כאמור, הוא שוק בטא - בו בחנו את הרעיון וטייבנו את המוצר והשירות שאנחנו מעניקים לחברות ולמשתמשים. השוק האמריקאי עבורנו הוא הכניסה ל-Scale בינלאומי, וניו יורק כזירה בינלאומית עם חברות הייטק ועם לקוחות שכבר חיברנו מהארץ הייתה היעד הבינלאומי הראשון, עליו אנחנו מאוד מאוד שמחים.

     

    מה הייתה נקודת המפנה, המהלך שאחריו החלה הנסיקה האמיתית?

    כבר בתחילת הדרך הרגשנו שאנשים הבינו את הכוח והפשטות ברעיון של חיבור מין מועמדים פאסיביים ואנונימיים לבין חברות היי טק על סמך ניתוח ביג דאטה ובינה מלאכותית. לאחר שיצרנו "מיני מרקט-פלייס" עם חברות ויוזרים, הגיעה ההשמה הראשונה - כאן הייתה נקודת המפנה. מקרה הבוחן הזה אפשר לנו להראות הצלחה ללקוחות בארץ ובחול, ביחד עם המשקיעים שלנו. הנסיקה אמנם לא הגיעה מיד, אבל זו כאמור הנקודה בה לתחושתנו החל השינוי.

     

    לו הייתם מתחילים מהתחלה, מה הייתם עושים אחרת?

    מתחילים את הפעילות בניו יורק קצת יותר מוקדם.

     

    מתי להערכתכם הוא הטיימינג הנכון להגיע לעיר?

    התשובה לשאלה הזו מתחלקת לשניים: החלק הראשון הוא שלב הבחינה - להבין האם השוק האמריקאי וניו יורק בכלל הם יעד נכון מבחינת החברה. אין כאן קסמים, נדרש סקר שוק והבנה מעולה של product market fit לפני שעושים צעד כזה. החלק השני של התשובה הוא הזמן: תמיד יש את החשש המקורי שלא מוצתה הפעילות בשוק הישראלי וצריך ללמוד ולהשתפר עוד ועוד. אנחנו מאמינים שאת הצעד דווקא מספיק זמן לפני תחושת האופטימום בשוק המקורי, אבל כן אחרי שיש מספיק ביטחון במוצר ובהתאמה שלו לשוק בניו יורק.

     

    מאז הקמת הסטארטאפ, כמה כסף גייסתם?

     8 מיליון דולר

     

    מחפשים עובדים?

     כן  חפשו ב-

    www.workey.com

     

    מפת הסטארטפים הישראלים בניו יורק הוקמה בשנת 2013 על ידי גיא פרנקלין, מנהל כללי SOSA NY  

    IsraeliMappedinNY.com 

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים